2022-03-11, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Det är en kristen kult som förbjuder sina följare att ha kontakter icke medlemmar och som upprepat har mörkat sexuella övergrep på barn finns denna extrema kristna kult i Sverige.
De har församlingar på flera svenska orter, t.ex. i Påarp utanför Helsingborg.
De håller sig för sig själva och umgås och gifter sig exklusivt inom församlingen.
Inget missionerande förkommer men de ägnar sig åt välgörenhet under varumärket Rapid Relief Team.
De flesta har brittisk härkomst.
Kvinnorna är hemmafruar och kan kännas igen på sin konservativa klädsel med mörka kläder och kjol; aldrig byxor.
Männen är också skötsamma, trevliga och driver egna företag eftersom det inte är tillåtet att vara anställd av någon utanför församlingen.
Barnen går oftast i vanliga skolor.
Citera
2022-03-11, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
De har församlingar på flera svenska orter, t.ex. i Påarp utanför Helsingborg.
Kan tillägga att i den församling jag stött på bär kvinnorna, sjalett på huvudet som var knuten bakom nacken, vilket ihop med övriga klädseln du nämner gör dem lätta att känna igen. Mannens kläder är mer nedtonade och består av mer basic plagg som jeans och skjortor, enligt vad jag sett.

Flertalet av de unga gick i kommunal skola där de deltog i undervisningen förutom när tv, projektor eller ljudsystem användes i klassrummet. Det är möjligt att de även inte närvarade under viss typ av samhällsorientering, om jag minns rätt. Däremot medverkade de i skolkatalogen, ofta propert uppklädda som de vuxna männen i församlingen. De bytte även om i ett separat utrymme ihop med en lärare innan och efter idrottslektionerna samt gick hem på lunchrasterna för att äta hemma. Utöver det var brittiska för- och efternamn det som gällde, högst troligen med tanke på härkomsten du nämner.

Huset de verkar i står kvar än idag, mitt på en tomt som är ganska stor jämfört med de andra i området. Tomten omges av höga buskar bortsett från där en grind av massivare typ är placerad. Huset i sig är varken stort eller litet, men är baserad runt ett våningsplan med en möjlig källarvåning. Vad som gör att huset står ut extra mycket, jämfört med de andra i området, är att det saknar fönsterrutor.

Saknar djupare kunskap inom själva området men baserat på iakttagelser skulle jag samma ändrats det med att de inte gjorde mycket ljud ifrån sig och höll sig för sig själva. Däremot stod de ut visuellt.
Citera
2022-03-11, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Det är farligare att leva i nära relationer med vanliga sekulariserade Svenssons... Sexuella övergrepp, trasiga familjer, fostermord, you name it.
Att de inte skulle ha kontakter med icke-medlemmar betvivlar jag starkt.

Barbie är inte en vanlig sekulariserad svensk. Han är muslim och har hängt på fb i en evighet. Hans högsta dröm är att se kristna halalslaktade.
Citera
2022-03-11, 14:32
Medlem
Kajahs avatar
Det finns en stor församling i staden jag bor i. Gör inte så mycket väsen av sig. Dom driver sina företag och håller sig mest för sig själva. Man vet vilka det är, det syns väldigt väl. Och dom verkar ha god ekonomi för deras bilar och hus är väldigt påkostade. Barnen går i vanliga skolor, men dom umgås aldrig med några utomstående, sysslar inte med idrott eller annat. Dom har tre kyrkor hör, två skulle jag tro är nerlagda och den tredje är helt nybyggd. Inga av dom har några fönster.
Senast redigerad av Kajah 2022-03-11 kl. 14:40.
Citera
2022-03-11, 15:18
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Barbie är inte en vanlig sekulariserad svensk. Han är muslim och har hängt på fb i en evighet. Hans högsta dröm är att se kristna halalslaktade.
Ok. Vill han hetsa sekularister på pyttesmå samfund, genom att spela på sekularisters projektion-syndrom månntro.
Citera
2022-03-11, 15:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Jag har haft lite kontakt med en mekanisk verkstad i Småland, som drevas av dessa. Dom var trevliga. Det jag minns är att dom berättade att det fanns någon regel om att dom inte fick bli anställda av någon utomstående. Antingen driver man eget, eller så jobbar man åt någon annan i sekten eller en släkting.
Citera
2022-03-11, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Kan tillägga att i den församling jag stött på bär kvinnorna, sjalett på huvudet som var knuten bakom nacken, vilket ihop med övriga klädseln du nämner gör dem lätta att känna igen. Mannens kläder är mer nedtonade och består av mer basic plagg som jeans och skjortor, enligt vad jag sett.

Flertalet av de unga gick i kommunal skola där de deltog i undervisningen förutom när tv, projektor eller ljudsystem användes i klassrummet. Det är möjligt att de även inte närvarade under viss typ av samhällsorientering, om jag minns rätt. Däremot medverkade de i skolkatalogen, ofta propert uppklädda som de vuxna männen i församlingen. De bytte även om i ett separat utrymme ihop med en lärare innan och efter idrottslektionerna samt gick hem på lunchrasterna för att äta hemma. Utöver det var brittiska för- och efternamn det som gällde, högst troligen med tanke på härkomsten du nämner.

Huset de verkar i står kvar än idag, mitt på en tomt som är ganska stor jämfört med de andra i området. Tomten omges av höga buskar bortsett från där en grind av massivare typ är placerad. Huset i sig är varken stort eller litet, men är baserad runt ett våningsplan med en möjlig källarvåning. Vad som gör att huset står ut extra mycket, jämfört med de andra i området, är att det saknar fönsterrutor.

Saknar djupare kunskap inom själva området men baserat på iakttagelser skulle jag samma ändrats det med att de inte gjorde mycket ljud ifrån sig och höll sig för sig själva. Däremot stod de ut visuellt.
Det stämmer.
De är alltid välklädda och kör alltid fina nytvättade bilar.
Om du passerar deras lokaler kan de faktiskt misstas för en bilfirma med bättre begagnade perfekt nypolerade bilar.
Vad som sker inom hemmets väggar hos dem har jag förstås ingen aning om.
Utåt är de precis som Holmium tidigare skrev harmlösa.
Jag skulle t.o.m. kunna kalla dem för mönstermedborgare. Självförsörjande, skötsamma, arbetssamma och trevliga.
Garanterat bättre som grannar än den genomsnittliga svennebanansossefamiljen.
Citera
2022-03-11, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag har haft lite kontakt med en mekanisk verkstad i Småland, som drevas av dessa. Dom var trevliga. Det jag minns är att dom berättade att det fanns någon regel om att dom inte fick bli anställda av någon utomstående. Antingen driver man eget, eller så jobbar man åt någon annan i sekten eller en släkting.
Stämmer bra!
(Skrev detta i inlägg #49)
Citera
2022-03-11, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Ok. Vill han hetsa sekularister på pyttesmå samfund, genom att spela på sekularisters projektion-syndrom månntro.

Han vill naturligtvis ha hela Sverige sekulariserat så muslimer kan ta över utan större motstånd. Kolla in hans posthistorik. Det kan inte bara handla om kusingifte och förståndshandikapp. Snubben orkar knappt skriva två meningar och nästan alltid är det en massa felaktigheter. Utan tvekan är det satan som har en roll. Om någon tvekar på att satan finns ta och studera Barbe eller om du så vill Barbiedockan.
Citera
2022-03-11, 16:20
Medlem
Avsiktarens avatar
Det finns två grenar av Plymouthbröderna en striktare och en mindre strikt. 10 % av befolkningen på Färöarna är med i Plymouthbröderna och Aleister Crowley var uppvuxen inom Plymouthbröderna.
Citera
2022-03-11, 17:08
Medlem
Negersmurfens avatar
Plymouthbröderna gillar att dricka alkohol, speciellt whiskey är väldigt populärt bland dem. De behöver det för att kunna stå ut med att leva i sekten.
Citera
2022-03-11, 17:27
Medlem
Dem är som muslimer strikta och ej PK.
Senast redigerad av Barbe 2022-03-11 kl. 17:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in