Citat:
Ursprungligen postat av
johanjohan71
De har församlingar på flera svenska orter, t.ex. i Påarp utanför Helsingborg.
Kan tillägga att i den församling jag stött på bär kvinnorna, sjalett på huvudet som var knuten bakom nacken, vilket ihop med övriga klädseln du nämner gör dem lätta att känna igen. Mannens kläder är mer nedtonade och består av mer basic plagg som jeans och skjortor, enligt vad jag sett.
Flertalet av de unga gick i kommunal skola där de deltog i undervisningen förutom när tv, projektor eller ljudsystem användes i klassrummet. Det är möjligt att de även inte närvarade under viss typ av samhällsorientering, om jag minns rätt. Däremot medverkade de i skolkatalogen, ofta propert uppklädda som de vuxna männen i församlingen. De bytte även om i ett separat utrymme ihop med en lärare innan och efter idrottslektionerna samt gick hem på lunchrasterna för att äta hemma. Utöver det var brittiska för- och efternamn det som gällde, högst troligen med tanke på härkomsten du nämner.
Huset de verkar i står kvar än idag, mitt på en tomt som är ganska stor jämfört med de andra i området. Tomten omges av höga buskar bortsett från där en grind av massivare typ är placerad. Huset i sig är varken stort eller litet, men är baserad runt ett våningsplan med en möjlig källarvåning. Vad som gör att huset står ut extra mycket, jämfört med de andra i området, är att det saknar fönsterrutor.
Saknar djupare kunskap inom själva området men baserat på iakttagelser skulle jag samma ändrats det med att de inte gjorde mycket ljud ifrån sig och höll sig för sig själva. Däremot stod de ut visuellt.