Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-10, 22:54
  #1201
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Högt i tak och tillåtet av sväva runt med olika infallsvinklar och teorier.
Du befinner dig på fel plats på Flashback för att ställa krav på källor, det är här man skriver om saker som inte har källor.
Det kan man göra men då får man även acceptera att bli ifrågasatt eller helt enkelt vara tydlig med att man skriver sånt man fantiserat ihop eller helt enkelt tror ändå.

Citat:
Jag har nu lagt in källor på nästan varje ord bara för att få en poäng att jag inte ens foliehattar i tråden,
men att du ändå gapar om att jag foliehattar av ren reflex.
Nej du har inte svarat på någon av mina frågor vad jag sett, men du kan få ett till försök - så här lät mina frågor:
Kan du t.ex. visa att Rothschild har "nästan monopol på att skapa krediter till länders riksbanker.? Eller att Rotschild "hade USAs militär till att bomba fram lydstater runt om i världen"`
Citera
2022-03-11, 00:01
  #1202
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det kan man göra men då får man även acceptera att bli ifrågasatt eller helt enkelt vara tydlig med att man skriver sånt man fantiserat ihop eller helt enkelt tror ändå.


Nej du har inte svarat på någon av mina frågor vad jag sett, men du kan få ett till försök - så här lät mina frågor:
Kan du t.ex. visa att Rothschild har "nästan monopol på att skapa krediter till länders riksbanker.? Eller att Rotschild "hade USAs militär till att bomba fram lydstater runt om i världen"`
Rockefeller är från USA. Rotschild från UK, andra gången du blottar ignorans om geografin.

Du vill hitta antisemetism så fort vissa namn nämns, men har en historisk roll, även idag gällande
varför det blivit så här och varför det finns en reaktion mot det.
Monopolet på krediter har förändrats med tiden, EU och Kina har inte ens bildats i den form 1972
som löste upp monopolet, vidare leder till poängen jag vill komma till.

Först måste alla hänga med och jag ger en historisk bakgrund som bekräftar mycket av det som läsarna redan tror själva, ger dem ammunition att mula debunkrare med i fortsättningen via bra länkar som jag delar ut under tiden. Gå in på engelska Wikipedia och editera om du överlever det. Lycka till.

________
Ett pip till så rapporterar jag dig och rekommenderar andra också göra det i alla trådar i all framtid.
Citera
2022-03-11, 00:16
  #1203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Du är rolig du. Sista rycket nu i trollfabriken eller?
Du låter som Jerzy Sarnecki för några år sedan när han sa att Sverige har aldrig varit tryggare

Det enda ni kan är att ljuga det är enda språket ni talar. Påminner om någon jag läste i en urgammal bok någonstans. Kan det ha varit bibeln månne?

Du har alltså missat Hans Rosling? T.ex. när han skällde ut en journalist som trodde att majoriteten av världens befolkning fortfarande är fattiga och svälter som på 60-talet. Se https://www.youtube.com/results?sear...+hans+rosling+ . Ganska kul.

Du gillar inte att läsa statistik och vetenskap va, utan låter dig luras av journalister och politiker? Kanske rädd att upptäcka att din världsbild är fel? Varför skulle Hans Rosling och andra forskare vilja ljuga? Jag brukar bläddra runt i diagram på Wikipedia, OECD, https://ourworldindata.org/ mm, och jag skulle säga att Hans Rosling hade rätt i nästan allt. Se t.ex. diagrammen här som visar hur världens krig har minskat: https://sv.wikipedia.org/wiki/Krig#Historiska_trender . Vissa kritiserar honom för att han var för optimistisk om överbefolkningen. Vissa forskare säger att Afrikas befolkning kommer att fortsätta växa fram till åtminstone 2100, medan resten av världens befolkningstillväxt beräknas stannar av runt 2050.

Sarnecki hade ganska rätt innan 2015, men efter 2015 har de grova våldsbrotten börjat öka i Sverige och mordfrekvensen är nu tillbaka på nivån kring år 2000. Se detta diagram: https://sv.wikipedia.org/wiki/Brotts...stik_urval.png .
Men inte i resten av världen. Världen tenderar att bli bättre! Se https://ourworldindata.org/homicides . Sexbrotten i Sverige har hela tiden ökat, och få fälls, och det har jag hört Sarnecki säga sedan länge att det är polisens stora misslyckande.
__________________
Senast redigerad av guru1966 2022-03-11 kl. 00:38.
Citera
2022-03-11, 00:26
  #1204
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Rockefeller är från USA. Rotschild från UK, andra gången du blottar ignorans om geografin.

Nej, Rothschild kommer från Tyskland. Medlemmarna i den kändaste Rothschildfamiljen är idag utspridda i främst England, USA och Frankrike.
Även Rockefeller kommer ursprungligen från Tyskland.
Och personnamn är inte geografi…

Citat:
Du vill hitta antisemetism så fort vissa namn nämns, men har en historisk roll, även idag gällande
varför det blivit så här och varför det finns en reaktion mot det.
Monopolet på krediter har förändrats med tiden, EU och Kina har inte ens bildats i den form 1972
som löste upp monopolet, vidare leder till poängen jag vill komma till.
Jag är fullständigt ointresserad av att hitta antisemitism - ibland hoppar det på en ändå, precis som det kan hoppa på en att judar kan vara riktiga skitstövlar också - inte minst mot palestinierna. Men vad har det med mina frågor till dig att göra - jag ville bara att du skulle förklara dina påståenden….

Citat:
Först måste alla hänga med och jag ger en historisk bakgrund som bekräftar mycket av det som läsarna redan tror själva, ger dem ammunition att mula debunkrare med i fortsättningen via bra länkar som jag delar ut under tiden. Gå in på engelska Wikipedia och editera om du överlever det. Lycka till.

________
Ett pip till så rapporterar jag dig och rekommenderar andra också göra det i alla trådar i all framtid.
Rapportera på du - men det vore förstås tusen gånger bättre om du rapporterade in lite svar på frågorna jag ställt - men det kan du ju tydligen inte, det var väl bara fantasier som vanligt men du får en sista chans (och ok - du skrev Rockefeller) så..,
Kan du t.ex. visa att Rockefeller har "nästan monopol på att skapa krediter till länders riksbanker.? Eller att de "hade USAs militär till att bomba fram lydstater runt om i världen"`

Och du kan skippa insinuationerna och alla Connect-the-dots-antydningar, antingen har du belägg eller så har du inte det, vad du själv tror är irrelevant om du ska påstå att det är fakta.
Citera
2022-03-11, 00:55
  #1205
Medlem
Gothenburgers avatar
Varför pratar ingen om vem som styr Rotschild och Rockefeller??

Kohnushuwashi! #Japan #Kapstaden #Amsterdam #Toronto

Dilla om Davos, Bilderbergergrupper och WEC hit och dit, va fan??
Citera
2022-03-11, 01:28
  #1206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FLManInTheNews
Njae, du ar for selektiv och kommer till fel slutsats.

Lat oss saga att Kina ar varldsledande inom dom faktorer du namner.

Saljer du din suveranitet och frihet till ett kontrollsamhalle i utbyte mot ett langre liv?

Jag dor hellre tidigt, men lever fritt. Fragor pa det? Och klimatkrisen ar en bluff.

Om du laser tex Abundance: The Future Is Better Than You Think av Steven Kotler, som ar en fantastisk bok som ger insikt inom dagens "billionaire philantrophy" sa citeras Gates & gelikar hur bland annat smartphones ska gora Afrika till Germany 3.0. Jag gissar istallet pa en kontinent av porrberoende coomers

Misstaget du och Gates gor ar att underskatta kulturens betydelse for valstand, och overskatta alla andra faktorer.

Jag skiter faktiskt i alla dom faktorer du radar upp om det innebar ett kontrollsamhalle a la kina. Och jag ar inte ensam om detta. Varlden ar perfekt som den ar, utan materiella ting.

Jag fattar inte. Västerländska billionär-filantroper som Gates gillar väl inte Kinas system (annat än om man ska lyssna på konspirationsteoretiker som tror att all elit vill ha great reset men inte kan visa ett vettigt bevis för det - men filantroper vill ju rädda världen)? Gates & Co tror väl på demokrati som förklaring till den minskande mängden krig i världen? Kina är usla på demokrati och samarbetar med Ryssland som gillar krig. De menar att den minskande fattigdomen i världen även beror på kapitalism, utbildning, teknisk utveckling och forskning, vilket Kina också är bra på. Vet inte vad du menar med kultur i detta sammanhang. Vi vill ha GDPR - det vill inte Kina, utan de vill övervaka att alla kineser är goda och lydiga med AI - de kanske vill bygga en sträng och kontrollerande AI-gud. Resonemanget om att Afrika ska bli Germany 3.0 av mobiltelefonerna förstår jag inte men är nyfiken på vad du menar.
Citera
2022-03-11, 01:34
  #1207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friinuet
Eliter ger order till media och politiker att skrämmas om covid så vi tar deras vaccin som leder till mindre fertilitet/sterilisering. även immunförsvaret försämras och endel sjukdomar bryter ut så endel dör, endel dör tidigare än de skulle. Samtidigt om vi blir beroende av deras medicin företag.

Du kan inte ha läst mitt inlägg. Gates & CO skräms inte, utan sprider det glada budskapet att världen bara blir bättre genom att dela ut boken Factfulness till amerikanska skolungdomar. Gates och vissa av hans geliker skänker pengar för att de vill göra världen bättre, inte återstarta den. Ryssarna skräms med sitt krig, och vill återstarta Ukraina och andra f.d. Sovjetrepubliker, men jag fattar inte varför du buntar ihop all elit i världen i en stor hemlig konspiration. Svenska folkhälsomyndigheten har tonat ned Covid jämfört med vad utländska politiker har gjort.
__________________
Senast redigerad av guru1966 2022-03-11 kl. 01:36.
Citera
2022-03-11, 01:37
  #1208
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej, Rothschild kommer från Tyskland. Medlemmarna i den kändaste Rothschildfamiljen är idag utspridda i främst England, USA och Frankrike.
Även Rockefeller kommer ursprungligen från Tyskland.
Och personnamn är inte geografi…

UK pratade jag om, trådens rubrik nämner namnet och jag trodda att det var uppenbart.

https://en.wikipedia.org/wiki/Rothsc...ily_of_England
https://en.wikipedia.org/wiki/Rothsc...apoleonic_Wars


Men vi kan backa lite och tala om bankirerna i UK som har ett eget land mitt i London.
De har köpt sig ur lagar och skatter genom att bilda en stat i staten.

Citat:
City of London är en plutokrati, som än i dag utfärdar borgarebrev. Detta har en viss betydelse, då man måste vara borgare för att ha rätt att delta i stadens styre. Sedan 1996 har borgarbrev utfärdats även till icke brittiska medborgare. Stadens röstningsförfarande är omstritt. Detta eftersom även juridiska personer kan rösta. Om ett företag har färre än 10 men fler än 1 anställd har företaget en röst. Med 10 till 50 anställda får de en röst för var femte anställda, dvs max 10. De företag som har fler än 50 anställda får en extra röst för var femtionde anställd, utöver de första femtio. En ägare till ett företag kan dessutom rösta i egenskap av boende.

City of Londons kommunledning heter The City of London Corporation och leds av The Right Honourable Lord Mayor of London (inte att sammanblanda med Storlondons borgmästare) tillsammans med de 25 "åldermän" som sitter i "fullmäktige", kallat The Court of Aldermen. Guildhall är byggnaden där kommunledningen möter, och Mansion House är Lord Mayor of Londons residens.
https://sv.wikipedia.org/wiki/City_of_London

Om vi sedan studerar Bank of England och att den ligger i City of London, var privatägd fram till 1946.
Vem som tidigare ägde banken kan ni läsa om i första länken, familjen som grundade riksbanken.

Ni vet de som inte äger riksbanker enligt kritiska röster i tråden.

Citat:
Bank of England (formellt Governor and Company of the Bank of England) är den brittiska centralbanken och motsvarighet till den svenska Riksbanken. Den kallas ibland för Den gamla damen på Threadneedle Street eller bara Den gamla damen. I äldre svenska användes beteckningen Englands bank. Banken har legat på Threadneedle Street i City of London sedan 1734. Banken var tidigare privatägd fram till att den förstatligades av den brittiska labourregeringen 1946. Idag är Bank of England en statlig myndighet som bland annat har till uppgift att upprätthålla prisstabilitet och att stödja den brittiska regeringens ekonomiska politik, den har ensamrätt att ge ut sedlar i England och Wales och den förvaltar landets guldreserv på 310 ton.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bank_of_England

Storbritanniens riksbank ligger inte formellt ens i Storbritannien....
__________________
Senast redigerad av Psykonaut- 2022-03-11 kl. 01:45.
Citera
2022-03-11, 01:59
  #1209
Medlem
Psykonaut-s avatar
Jag kan spoila lite om varför jag anser att NWO blir under kinas flagg och inte som de flesta tror i tråden.



Citat:
Pressures from the US and the Bretton Woods institutions of the kind experienced at the time of the debate over a potential AMF, and geopolitical tensions in the region led to a decision to outsource the task of monitoring and surveillance of countries availing of the swaps under the CMI to the IMF. Beyond a specified borrowing limit, a borrower was required to have entered into an agreement with the IMF and be subject to the latter’s conditionality and surveillance to be eligible. Initially, any swap in excess of 10 percent of the agreed amount in an arrangement required IMF surveillance. That was raised to 20 percent in 2005 and 30 percent in 2012. What this meant is that the amount of foreign exchange that could be accessed without being subject to IMF conditionality was insignificant, especially since vulnerability in the region rose substantially after 1997, and especially after 2004 when there occurred a surge in financial capital movements from metropolitan centers to emerging markets, fuelled by the accommodative monetary stance and low-interest rate policy adopted by developed country central banks, especially the US Fed.
https://www.ineteconomics.org/perspe...ive-to-the-imf

Kina har skapat ett eget "Bretton Woods" som jag ska visa senare.
Men frågan om monopol att skapa pengar, det fick svar här.
Citera
2022-03-11, 02:05
  #1210
Medlem
DevilsDens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Varför pratar ingen om vem som styr Rotschild och Rockefeller??

Kohnushuwashi! #Japan #Kapstaden #Amsterdam #Toronto

Dilla om Davos, Bilderbergergrupper och WEC hit och dit, va fan??


Orsini står över Rotschilds om jag minns rätt. ”Black Nobility” riktiga kriminella skurkar som förstört en hel del i världen.
Citera
2022-03-11, 02:22
  #1211
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Varför pratar ingen om vem som styr Rotschild och Rockefeller??

Kohnushuwashi! #Japan #Kapstaden #Amsterdam #Toronto

Dilla om Davos, Bilderbergergrupper och WEC hit och dit, va fan??

Tala ur skägget människa! Vilka är det du pratar om?
Citera
2022-03-11, 02:46
  #1212
Medlem
DevilsDens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
UK pratade jag om, trådens rubrik nämner namnet och jag trodda att det var uppenbart.

https://en.wikipedia.org/wiki/Rothsc...ily_of_England
https://en.wikipedia.org/wiki/Rothsc...apoleonic_Wars


Men vi kan backa lite och tala om bankirerna i UK som har ett eget land mitt i London.
De har köpt sig ur lagar och skatter genom att bilda en stat i staten.



Om vi sedan studerar Bank of England och att den ligger i City of London, var privatägd fram till 1946.
Vem som tidigare ägde banken kan ni läsa om i första länken, familjen som grundade riksbanken.

Ni vet de som inte äger riksbanker enligt kritiska röster i tråden.



Storbritanniens riksbank ligger inte formellt ens i Storbritannien....



Intressant läsning.

Finns annat att diskutera och dyka in i också, The World Bank, ”Global dept Facility” och José Rizal and Pres. Ferdinand Marcos.

Vad hände här? hmmm.
__________________
Senast redigerad av DevilsDen 2022-03-11 kl. 03:01.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback