2022-03-03, 08:23
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är inte heller helt rimligt.
Inga strider rapporterat från kring denna konvoj.

Söker så mkt info jag bara kan, men ingen vet riktigt ens hur dom skall analysera denna konvoj.
Man försöker prata om den, men man misslyckas i mina öron att faktiskt säga något om det.
Det stör mig.

Detta är det bästa jag hittar just nu:
https://www.youtube.com/watch?v=he4q8jgJsAc
Men även här verkar det extremt svårt att definiera denna konvoj.

Jag lider med dig, konvojen är otroligt frustrerande. Man vill ha nånting! En drone strike på fronten, rapporter om soldater som fryser ihjäl, lokalbor som fäller träd längst hela vägen mot Kiev, vad fan som helst. Jag hoppas vid jesus att de iaf har minerat vägen ordentligt. Det borde vara världens enklaste sak att sakna ner eller stoppa denna konvoj helt när den börjar röra på sig.

Det kommer bli snöstorm och minus 10 grader nu, den kommer bokstavligen frysa till is. Det är en klen tröst. Men lite konkret information vore skönt.
Citera
2022-03-03, 08:23
Medlem
Polis2010s avatar
En djävligt humanitär åtgärd. Ta hit alla då menar jag alla. 10 miljarder på en gång som extremister. Då skulle ni få se på fan. MP sitter med sina. Sossarna väljer röstade.Resten av oppositionen och Vpk har huggsexa. Ta hit alla flyktingar. Jag har blivit MP
Citera
2022-03-03, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Vad har du fått det ifrån?

TV4 nyheter har berättat om det efter
USA FN tal igår.

https://www.tv4.se/artikel/2qngl4OUT...ge-och-finland
Citera
2022-03-03, 08:24
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Frågan är ju står den helst still? Är det någon kvar eller har dom dumpat skrotet och dragit? Vart har dom tagit vägen isåfall?

Precis, man vill veta om den rör sig öht.
Enligt amerikanska underrättelser har den stått helt still dom senaste 24-36 timmarna, men jag vet inte vad man skall tro.

Konvojen är ju över 6 mil lång, så man kan ju förutsätta att delar av den är bemannad, men jag har så inihelvete svårt att tro att hela konvojen är bemannad - Att dom sitter där och slirar sig sakta fram på kopplingen sas.
Citera
2022-03-03, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Kineserna kommer inte säga ok till det. Putin måste ju snällt på ok från Xi för allt han vill göra
Varför skulle kineserna vara emot detta? För att Ryssland skulle få för mycket makt i relation till Kina?
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ett hel del av trollen sitter i Ryssland dessutom, sen finns det en mindre grupp vänsteraktivister och nazister som hyllar Ryssland ironiskt nog.

Det finns lite för alla i Ryssland. Vänsteraktivister gillar kommunismen, Nazzarna runkar till starka auktoritära ledare och böghat.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det är inte heller helt rimligt.
Inga strider rapporterat från kring denna konvoj.

Söker så mkt info jag bara kan, men ingen vet riktigt ens hur dom skall analysera denna konvoj.
Man försöker prata om den, men man misslyckas i mina öron att faktiskt säga något om det.
Det stör mig.

Detta är det bästa jag hittar just nu:
https://www.youtube.com/watch?v=he4q8jgJsAc
Men även här verkar det extremt svårt att definiera denna konvoj.
Med andra ord vill varken Ryssland eller Ukraina prata om vad som händer nu med konvojen.

Ingen information är också en information.
Citera
2022-03-03, 08:26
Medlem
Citat:
Om undantagstillstånd beslutas införas i Ryssland, kommer den kassan väldigt snabbt fyllas på.
Kreml kommer då kunna styra landets ekonomi hur dom vill nästan.

I ett omvärldsperspektiv är det oroväckande om dom beslutar om undantagstillstånd.
Det kan indikera att staten gräver ner sig i krigspositionen ur en mer generell mening än bara Ukraina.
Att man tar höjd för mer.

Förklara hur kassan fylls?
Citera
2022-03-03, 08:26
Medlem
Tydligen skall Ryssland under sen kväll igår ha begärt att Finland och Sverige lämnar avsiktsförklaringar till dem att aldrig gå med i NATO.

Om detta stämmer, vore det riktigt, riktigt skeva tider påväg.
Citera
2022-03-03, 08:27
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Varför skulle kineserna vara emot detta? För att Ryssland skulle få för mycket makt i relation till Kina?

Kina vill inte att världsekonomin skadas samt att de inte vill få ännu mer sanktioner mot sig.

Kina styrs av strävan efter ekonomiska muskler vilket putler kan äventyra.
Citera
2022-03-03, 08:29
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Sverige har väldigt låg befolkningstäthet.
Vi saknar infrastruktur för den befolkning vi redan har.

Vi kan repatriera folk från Syrien, Irak, Somalia och Balkan vilkas länder nu inte befinner sig i krigstillstånd längre. Efter det kan vi husera en stor mängd ukrainare under begränsad tid.

Tex fungerar inte msbs sida just nu pga för hög belastning. Det blir samma sak med all infrastruktur, och ska vi nu dessutom eventuellt ha krig med Ryssland måste infrastrukturen fungera initialt.
Senast redigerad av LadySweden 2022-03-03 kl. 08:33.
Citera
2022-03-03, 08:29
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Förklara hur kassan fylls?

De kan konfiskera alla ryssars tillgångar. Putler har ju hotat med det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in