Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 13:07
  #841
Medlem
Vad handlar allt Putins prat om nazister om? Vilka är nazisterna och vad har han fått det ifrån?
Citera
2022-03-01, 13:19
  #842
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Vad handlar allt Putins prat om nazister om? Vilka är nazisterna och vad har han fått det ifrån?
Googla Azov battalion och det kommer att komma fram en hel del information. Det har tidigare varit helt förbjudet att ge beröm till den gruppen på Facebook på grund av deras samröre med nazism. Något som blev tillåtet igen när kriget startade.
Här är lite info. https://www.businessinsider.com/face...22-2?r=US&IR=T

Lite citat från artikeln.
"A 2016 report by the OHCHR found that Azov soldiers had raped and tortured civilians during the 2014 Russian invasion of Ukraine."

"In 2010, Andriy Biletsky, its first commander who was also a former parliamentarian, said Ukraine is meant to "lead the white races of the world in a final crusade … against Semite-led Untermenschen (subhumans)"

"Some of its soldiers also wear symbols of the Third Reich and have forged links with the alt-right and neo-Nazis in the US."
Citera
2022-03-01, 13:24
  #843
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Gör han verkligen det? Det som hände var att hans chockinvasion gick för långsamt så nu börjar ni rysstroll ursäkta hur invasionen gått i stå med att snälla mysfarbror Putin bara är försiktig och snäll och barmhärtig som vill låta alla Ukrainare fly. Skit ner er. Putin hatar Ukrainarna. Fullkomligt hatar dem. Han är Kaganovich reinkarenerad. Han kommer bara skona förrädare som går med på att "avnazifieras" och eurasianiseras.
Värst vad du kan om Putin, är du hans psykolog eller?
Alla som inte blivit styrd av media att hata Ryssland och Putin till varje pris, ser ju att det är något konstigt med det här "kriget". Jag tycker Ukraina skäller som en chiuaua och påstår det ena och det andra om ryssen, fake propaganda osv som media i väst hakar på då det skrämmer små pojkar som dig.

Att ställa sig på någons sida är ju bara dumt, står varken bakom Ryssland eller Ukraina, men man kan ju ändå ha ögonen öppna och se hur fulmedia återigen glänser i sin propaganda åt globalisterna.
Citera
2022-03-01, 13:26
  #844
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Vad handlar allt Putins prat om nazister om? Vilka är nazisterna och vad har han fått det ifrån?
Kanske den judiske presidenten? 🤔
Citera
2022-03-01, 14:03
  #845
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Vad handlar allt Putins prat om nazister om? Vilka är nazisterna och vad har han fått det ifrån?

Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Googla Azov battalion och det kommer att komma fram en hel del information. Det har tidigare varit helt förbjudet att ge beröm till den gruppen på Facebook på grund av deras samröre med nazism. Något som blev tillåtet igen när kriget startade.
Här är lite info. https://www.businessinsider.com/face...22-2?r=US&IR=T

Azov är ganska hardcore. De har det där med att kalla ryssar för Coloradoskalbaggar. Detta pga vissa ryssar använder St George ribbon som är orange och svart och skalbaggen är även den orange och svart och ränkas som en invasiv art i Ukraina. När man börjar jämföra motståndarna med skadeinsekter är man redo för ganska grova grejer.

Minns en film med från 2014 som sägs visa några Azov-killar som korsfäster en rysk-separatist i Donbass. Vet inte om storyn var sann men jag hann se så mysket att de spikade upp en grabb på ett kors innan jag stängde av.

Så ja, att kalla just den grupperingen nazistisk får väl anses som sant.
Citera
2022-03-01, 14:04
  #846
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Googla Azov battalion och det kommer att komma fram en hel del information. Det har tidigare varit helt förbjudet att ge beröm till den gruppen på Facebook på grund av deras samröre med nazism. Något som blev tillåtet igen när kriget startade.
Här är lite info. https://www.businessinsider.com/face...22-2?r=US&IR=T

Lite citat från artikeln.
"A 2016 report by the OHCHR found that Azov soldiers had raped and tortured civilians during the 2014 Russian invasion of Ukraine."

"In 2010, Andriy Biletsky, its first commander who was also a former parliamentarian, said Ukraine is meant to "lead the white races of the world in a final crusade … against Semite-led Untermenschen (subhumans)"

"Some of its soldiers also wear symbols of the Third Reich and have forged links with the alt-right and neo-Nazis in the US."

Jag kollade pyttelite om det här på RT igår. Det var bilder på ett dött litet barn med sörjande familj, och ett flertal gamla ryssar som blev intervjuade väldigt kort om vad de tyckte om att ryssarna tagit över i Luhansk har jag för mig att det var. Det var glädjetårar och retoriken var att de hade haft ett helvete i Luhansk pga ukrainarna. Sånt kan jag tro på, personliga vittnesmål. Så det verkar stämma att de hade förtryckts och haft det svårt. Sedan såg man de här naziarmeérna eller vad de är. Hade kunnat gå tillbaks till livestreamen kanske och kolla mer men nu har väst blockat kanalen. De är inte bättre än Ryssland med censur.

------
En tweet från igår kväll. A large part of Mariupol, a strategic port city with a population of nearly 500,000, is without power after a Russian strike on a substation. Russian troops have reportedly surrounded the city. (Via ZN)https://twitter.com/PMBreakingNews/s...87863033061380
Jag skulle inte lita på rapporten om att det är ryssarna som slagit ut elen, det kan likagärna vara ukrainarna själva. Det sägs även att ukrainarna lagt minor på vissa vägar, samt att de sprängt järnväg för att försvåra för de ryska trupperna.

Nog händer det lite saker. Video shows the moment a missile strikes a government building in Kharkiv, Ukraine.
https://twitter.com/PMBreakingNews/s...48854018433026
__________________
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-03-01 kl. 14:33.
Citera
2022-03-01, 14:10
  #847
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Hur har jag fel om att Ukraina är en köttkvarn båda sidor bär ansvar för dock?

Svälj er stolthet nu, rysstroll. Jag försvarar inte Zelenskyj utan ser honom bara som Putins enabler. Varför kan då inte ni erkänna att detta var ett rejält övertramp utav Putin också?

Tack för att du tilltalar mig med ni, det uppskattas och är på sin plats.

Det är inte bara Putin som har trampat över. Det är fullt naturligt att situationen eskalerar med tanke på hur dom stora paranoida ledarna beter sig. Alla trampar alla på tårna, så ofta och mycket som det går.
Citera
2022-03-01, 14:17
  #848
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Vad handlar allt Putins prat om nazister om? Vilka är nazisterna och vad har han fått det ifrån?

fiendens fiende?

"Initially, the Germans were greeted as liberators by some of the Ukrainian populace. In Galicia especially, there had long been a widespread belief that Germany, as the avowed enemy of Poland and the U.S.S.R., was the Ukrainians’ natural ally for the attainment of their independence"

https://www.britannica.com/place/Ukr...Soviet-Ukraine
Citera
2022-03-01, 14:18
  #849
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deballerur
Ja, och tänder eld på sig själva:
https://www.mirror.co.uk/news/world-...ktail-26352915

En president som hetsar rebelliska ungdomar till att hantera improviserade brandvapen förtjänar årets fredspris helt klart.

Ukrainare är patrioter, dem gör allt för att hundra fienden att avancera. Självklart är det fel att hetsa, men glöm inte att det är ett val dessa individer gjort istället för att beväpna sig!
Citera
2022-03-01, 14:32
  #850
Avstängd
wwrs avatar
Nog är situationen i Ukraina skum allt.

Visst är det president Zelensky som visar upp sin verkliga sida i denna video, tvåa från vänster i början?

https://youtu.be/kgOSrw9Q8rc

Presidenten är skum, kriget är skumt.

__________________
Senast redigerad av wwr 2022-03-01 kl. 15:02.
Citera
2022-03-01, 14:36
  #851
Avstängd
torstenferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
nu är du visserligen komplett knäpp, men du tror inte att den ryska opinionen skulle påverkas något pyttelite om en civilbefolkning bestående av ryssar, rysktalande och broderfolket ukrainare skulle bombas urskillningslöst?

Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Värst vad du kan om Putin, är du hans psykolog eller?
Alla som inte blivit styrd av media att hata Ryssland och Putin till varje pris, ser ju att det är något konstigt med det här "kriget". Jag tycker Ukraina skäller som en chiuaua och påstår det ena och det andra om ryssen, fake propaganda osv som media i väst hakar på då det skrämmer små pojkar som dig.

Att ställa sig på någons sida är ju bara dumt, står varken bakom Ryssland eller Ukraina, men man kan ju ändå ha ögonen öppna och se hur fulmedia återigen glänser i sin propaganda åt globalisterna.

Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Tack för att du tilltalar mig med ni, det uppskattas och är på sin plats.

Det är inte bara Putin som har trampat över. Det är fullt naturligt att situationen eskalerar med tanke på hur dom stora paranoida ledarna beter sig. Alla trampar alla på tårna, så ofta och mycket som det går.

Jag väljer att bara hålla käft då. Jag är en neurotisk autist som bara ska hålla käft. Jag har aldrig haft rätt. Jag har aldrig varit här.

Jag fördömer båda sidor. Jag vill inte bry mig längre. Jag vill inte vara med.
Citera
2022-03-01, 14:54
  #852
Medlem
Något är jäkligt skumt!

För att se det hela lokalt och från vår fredsskadade vinkel: Hela Coronatråden på Flashback har nu ersatts av UKRAINA-RYSSLAND som att inget annat på jorden existerar. Är det inte det perfekta avslutningen på "Pandemin", så säg? Inte ens klimatskräckpropagandan är igång. Vem vill prata virus etc. när Putin da Man är igång?

Dimridå de luxe. Framtiden får utvisa vem och vilka som ligger bakom detta. (Hint: Deep State kan vara givande att kolla in. )

Blir jäkligt misstänksam då hela pk-eliten fullkomligen ÄLSKAR detta Putinhat som uppbådats i Västvärlden. Trudeau och Macron som gråtrunkar under täcket. Med flera.
__________________
Senast redigerad av Norrlandssommar 2022-03-01 kl. 15:16.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback