2022-02-28, 22:45
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
haha

Nato-sultanen Erdogan spelade precis... Putin judo!

Turkiet kommer att neka passage för ALLA krigsfartyg genom sina sund mot Svarta havet.

Så det som började som en eventuellt anti-Ryssland-operation förvandlades till en anti-nato operation.

ryska fartyg finns REDAN i Svarta havet.

Lysande.

Är nog lika bra hade blivit mer crowded än pool party på musikfestival
Citera
2022-02-28, 22:46
Medlem
Hur hade kriget sett ut just nu om Putins Wagner Group dödade Zelensky & co den 23/2? Någon spådam här som tittade på det innan?
Citera
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villas
Kan fan inte vara kul att vara längst fram i den konvojen.

Nej precis fattar inte att Putin inte sitter där med guldkrona på huvudet och viftar med en kalashnikov på toppen. Han borde ju leda om han vill vinna.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duckyyy
Vladimir Putin har inlett en operation för att döda Volodymyr Zelenskyj, rapporterar The Times.
400 legosoldater ska ha flugits in för att hitta den ukrainska presidenten.
Många tillhör den ökända privatarmén Wagnergruppen.

[/b]
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...doda-zelenskyj

Då är det dags att hyra in Blackwater för att försvara presidenten.

Likaså skicka in Légion étrangère som EU observatörer.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
En av de intressantaste var om förband från Pesjenga Petsamo och om hur de fullkomligt krossades utanför Charkiv, tror det var ett norskt konto från Tromsö som lyssnat av deras kommunikation.

Undra om det var samma jag lyssna på lät som en ung ryss som försökte få hjälp av stab och han lät helt desperat och grinfärdig för hela konvojen av ryskt pansar var utslagen ?
Citera
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Var på en middag ikväll och det talades naturligtvis om Ryssland. Inte så konstigt talades det om att Putin antagligen är psykisk sjuk. Media har nyligen pumpat detta antagande. Kommer ni ihåg hur plötsligt alla talade om att kanske Trump var psykisk sjuk och inte tillräknelig sin position. Sen säger man att media är "oberoende" och "opartisk", hur kan folk tänka samma sak samtidigt? För att de konsumerar samma nyheter i samma stund. Ingen talar dock om Biden kognitiva problem som ibland uppkommer när han talar vilket är tydligt. Ingen nämnder detta och ingen talar om det. Gina Lindberg talar om Bidens problem som att han endast stammar.

Många världsledare är nog psykopater eller narcissister, t.om. Biden.
Citera
2022-02-28, 22:47
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Idiotiska beslut får sällan något att hålla ihop.

Även fast det är flera aktörer som beslutat samma idiotiska beslut.
Nej, med facit i hand var Putins beslut att invadera Ukraina inte det bästa.
Citera
2022-02-28, 22:47
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Putin bör väl kunna dömas till krigsförbrytelser eller? Ursäkta min okunskap i ämnet. Men punkterna ”deltagande i planering, inledning och förandet av anfallskrig och ”anfall mot civilbefolkningen” uppfylls ju åtminstone. Möjligt att även ”bruk av förbjudna vapen eller krigsmetoder” kan bli aktuellt framgent.

Hur är det med tribunalen i Haag. Är det enbart krigsbrott begångna i forna Jugoslavien som hanteras där?

Det meddelades för bara någon timma sedan att åklagare vid Haag-domstolen kommer inleda utredning, då det finns skäl att tro att krigsbrott och brott mot mänskligheten begåtts.

Källa finns i media.
Citera
2022-02-28, 22:48
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Nej jag har inte varit i Ukraina. Jag känner inte till om det förekommer någon statlig censur där, men det finns säkert andra här på Flashback som varit i Ukraina och som kan upplysa oss om detta. Ukraina är en demokrati, men en ung sådan. De når fortfarande inte skandinaviska nivåer när det gäller yttrandefrihet och fri mediebevakning och har absolut en bit kvar.

Jag har varit i Ukraina, Ryssland och flera andra tidigare Sovjetrepubliker. Det är ingen skillnad på ukrainare och ryssar förutom storlek på landet och att Ryssland har Putin.
Citera
Medlem
mr.demons avatar
Vete fan om jag är fjollig eller inte. Jag brukar inte bli rädd, men nu blev jag fan nojig när shuno pratar om kärnvapen.
Citera
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Tror du måste ha svalt indoktrineringen om allas lika värde med hull och hår.
Vissa får göra det som andra inte får. Så har det alltid varit och så kommer det att förbli.
Om det är ditt svar, vad gnäller du för? Sanktionerna mot Ryssland är resten av världens sätt att berätta att Ryssland inte får. Så har det alltid varit och så kommer det att förbli, när Ryssland gör något korkat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Nej, med facit i hand var Putins beslut att invadera Ukraina inte det bästa.
Kan du dela med dig av facit så vi andra också får se?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in