2022-02-25, 15:00
Medlem
J.Goodsens avatar
Jag pratade nu med en tjej som jag sedan träffade och blir helt galen. Inför träffen kunde jag se att hon bodde ett visst avstånd ifrån mig via platshittaren. Inför träffen frågade jag även om mobilnummer men hon tyckte vi skulle fortsätta via appen vilket jag kan förstå och vill inte heller verka för nyfiken/på. Nå, vi träffas och allt känns bra, det är hon på bilderna och hon verkar reko. Jag vet nu var hon bor (ser även att hon tar tåget dit) vilket stämmer med avstånd, hon har ett namn, ålder och ett jobb som hon pratat om.

Jag är sjukt nyfiken av mig så försöker kolla upp henne - men hon finns inte. Har även kollat flera åldrar med olika namn just där - men hon finns inte på Facebook när jag jämför. Jag kollar även in kollegor med samma jobbtitel och ställe här i Sthlm men hon finns inte bland deras vänner heller. Även om hon bor i andrahand så måste hon ju vara skriven där, eller? Jag vet ju att hon sitter där och trycker...

Hon har uppenbarligen ljugit om namn, kanske även ålder och jobb också. Någon som råkat ut för likadant?

(Vad gäller avstånd har jag jämfört andra Tinder-matchningar som jag kollat upp och jämfört avstånd dörr från dörr med avståndet från hitta.se, så jag vet nästan exakt var hon bor.)
Citera
2022-02-27, 08:15
Medlem
Jag använde förut Tinder en hel del i säkert 3-4 år men slutade med det för 5 år sedan. Hur är appen nuförtiden? Är det lika enkelt att hitta ligg som det var då?
Citera
2022-02-27, 09:50
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Goodsen
Jag pratade nu med en tjej som jag sedan träffade och blir helt galen. Inför träffen kunde jag se att hon bodde ett visst avstånd ifrån mig via platshittaren. Inför träffen frågade jag även om mobilnummer men hon tyckte vi skulle fortsätta via appen vilket jag kan förstå och vill inte heller verka för nyfiken/på. Nå, vi träffas och allt känns bra, det är hon på bilderna och hon verkar reko. Jag vet nu var hon bor (ser även att hon tar tåget dit) vilket stämmer med avstånd, hon har ett namn, ålder och ett jobb som hon pratat om.

Jag är sjukt nyfiken av mig så försöker kolla upp henne - men hon finns inte. Har även kollat flera åldrar med olika namn just där - men hon finns inte på Facebook när jag jämför. Jag kollar även in kollegor med samma jobbtitel och ställe här i Sthlm men hon finns inte bland deras vänner heller. Även om hon bor i andrahand så måste hon ju vara skriven där, eller? Jag vet ju att hon sitter där och trycker...

Hon har uppenbarligen ljugit om namn, kanske även ålder och jobb också. Någon som råkat ut för likadant?

(Vad gäller avstånd har jag jämfört andra Tinder-matchningar som jag kollat upp och jämfört avstånd dörr från dörr med avståndet från hitta.se, så jag vet nästan exakt var hon bor.)

Hon har kanske skyddad identitet.

Att man inte finns på Facebok betyder inte heller att man inte finns.
Citera
2022-02-27, 10:02
Bannlyst
En app för de desperata.
Citera
2022-02-27, 10:52
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero

Att man inte finns på Facebook betyder inte heller att man inte finns.
Att man inte hittas på Facebook betyder inte att man inte finns på Facebook. Många som maskar sina namn.
Citera
2022-02-27, 10:54
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexas
Varför hålla på och skapa olika konton?
Måste vara en heltidssysselsättning. Arbetslösa som saknar jobb?
Citera
2022-02-27, 11:06
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Att man inte hittas på Facebook betyder inte att man inte finns på Facebook. Många som maskar sina namn.

Det hade varit en red flagg för mig.

Jag hade iofs aldrig brytt mig om att lägga till ngn på facebook innan det blivit en riktigt seriöst.
Citera
2022-02-27, 11:23
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Det hade varit en red flagg för mig.

Jag hade iofs aldrig brytt mig om att lägga till ngn på facebook innan det blivit en riktigt seriöst.

Jag t.ex. har inte facebook och är jävligt nöjd med mina val.

Vad menar du med röd flagg? Kan du utveckla det?
Citera
2022-02-27, 11:26
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Jag t.ex. har inte facebook och är jävligt nöjd med mina val.

Vad menar du med röd flagg? Kan du utveckla det?

Om någon använder falskt namn på facebook så hade jag nog undrat varför. Om man nu använder den tjänsten, varför dölja vem man är?

Att inte ha Facebook är ingen röd flagga.
Citera
2022-02-27, 11:28
Medlem
2n00b4Us avatar
Finns det inga emo-tjejer på Tinder? Bläddrat massor men inte hittat någon.
Citera
2022-02-27, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pseudonymiserad
Jag använde förut Tinder en hel del i säkert 3-4 år men slutade med det för 5 år sedan. Hur är appen nuförtiden? Är det lika enkelt att hitta ligg som det var då?

Nej det är det inte. Har varit aktiv i snart 2 år nu och fått noll och ingenting. Alla tjejer vill bara ha seriösa förhållanden.
Jag vet ju dock inte om du är kille eller tjej. Är du en tjej så är svaret annorlunda, då har du nog lika lätt att hitta ligg nu som då. Men är du kille så är svaret Nej.
Citera
2022-02-28, 01:37
Medlem
J.Goodsens avatar
Citat:

Att man inte finns på Facebok betyder inte heller att man inte finns.

Det här är en helt vanlig svensk tjej med flera bilder och kan inte riktigt se att hon skulle ha skyddad identitet men vem vet.

Citat:
Ursprungligen postat av lakritc

Grejen är att hon bor lite utanför stan och är inte jättemånga runt hennes ålder som bor just där hon bor så går hyfsat fort att kolla igenom på birthday & mrkoll och finns ingen med det namnet iaf. En del som bor där med andra namn hittas på Facebook med relativt ovanliga efternamn eller att de har pojkvän och man kan jämföra och alla med ickesvenska namn utesluts vilket leder till att det inte finns så många kvar och visst, någon av dem kan det ju vara som isf är "gömd". Dock, jag har för mig att man inte längre kan gömma sig där, har man en bild och ett namn på sig så hittas man!? Jag vet även att hon har sagt att hon har Facebook (vem fan har inte bild isf?) och att hon berättade att någon arbetskamrat hade gjort något där, bla, bla. Hon har även ett hyfsat ovanligt jobb där några få på hennes arbete har det jobbet utskrivet på Facebook men hon finns inte bland deras vänner. Funderar även på om hon bor inneboende och inte är skriven, dvs att man tar all post via Kivra men borde inte funka med skatteregler!? Aja, känns bara stört på något sätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in