2022-02-26, 15:03
Medlem
Sen måste jag även säga att potin är jävligt manlig och krigar mot ett land med 0 försvar igentligen.... sen att jag kallar dom råttor japp ohyra kackerlackor kalla dom vad fan ni vill men när 4 av mina kollegor med största sannolikhet inte kommer komma hit igen pga potin då blir jag förbannad....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Du verkar inte förstå hur det fungerar.

Man kan inte skicka en massa skit iväg bara. Det krävs folk att göra det med, utbildning på sådana där system tar kanske 1 år för att klara av att använda dem, sedan skall de administreras, logistiken skall fungera osv.

Det är inga små pjäser.

Det är en enorm grej att kriga. Men det är inte lätt att veta om man inte är insatt.

Jag kan inte se vad problemet skulle vara för ett land som Ryssland att lansera iväg 100-200 Kalibr missiler. Att de tar tid visst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Московская Биржа
https://www.moex.com

Ok. Återkom om sidan inte går att nå på måndag förmiddag. Då är det mer intressant. Underhåll på börssidor sker ofta på helger.
Citera
2022-02-26, 15:04
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Nästan skrev jag. Kommunister och juggar. Båda agerar dessutom identiskt i krig.

Cool. Du har naturligtvis rätt. Jag ville förtydliga.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Litet om Turkiets möjligheter att stänga Bosporen och stoppa ryska krigsfartyg:
https://eprimefeed.com/latest-news/t...an-navy/23149/
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Han är ju okontaktbar. Han sitter ju förstås och gömmer sig i sitt palats som han byggt för ryska folkets pengar. De vanliga ryssarna kommer få lida länge för Psykopat-Putins invasion. Psykopaten är snart död av ålderdom och de ryska ungdomarna kommer behöva lägga hela sina liv på att bygga upp Ryssland igen.

Försök igen bara, trägen vinner, du kanske sitter på pusselbiten som passar till att lösa denna konflikt mellan ukraina och Ryssland...
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeona
Två stora nyheter på ingång:
  • Ryssland stängs av från SWIFT (99% klart, utannonseras inom 1-2 dagar)
  • Turkiet stänger Bosporen för ryska stridsfartyg. Dvs. svarta havet
Det förstnämnda verkar vara på gång men det sistnämnda är väl ändå osäkert?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Nej. Ukraina = fredlig demokrati med demokratiskt vald ledare som blir invaderat.
Ryssland = diktatur med en psykopatisk diktator som klamrat sig fast vid makten i 22 år. Nu invaderar han sitt grannland.

Mycket enkelt.

Ukraina är sedan 2014 styrt av judar som tillsattes efter en kupp iscensatt av USA. Sedan dess har stark censur och hårt politiskt förtryck präglat samhället. All "pro-rysk" (dvs 50% + av befolkningen) opposition har varit förbjuden. Inte så "demokratiskt".
Citera
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Ok. Återkom om sidan inte går att nå på måndag förmiddag. Då är det mer intressant. Underhåll på börssidor sker ofta på helger.

Säkert

Underhåll på sidor som denna sker utan driftstopp.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Du är ingenting. Du har koll på vad du blir matad att tro.
Sanningen är den att du bara är ren skräp ett kryp om du har tur och alla som sitter här och skriver är inget jävla undantag
Du är blåst om du tror ath du vet vad som försiggår.
Jag förstår ärligt talat inte vad du försöker skriva - din svenska grammatik är för dålig. Skriv gärna på ryska om det är lite lättare för dig 👍
Citera
2022-02-26, 15:05
Medlem
Vad tycker ni nu om ett svenskt medlemskap i NATO?
Och ena sidan så skulle ett medlemskap riskera ett hot från Putin eftersom han är ett pucko, men och andra sidan så vore det så klart bra för vårt skydd mot just den totalt galne ledaren i Ryssland.

Vad tycker ni?
Citera
2022-02-26, 15:05
Avstängd
Israel har meddelat att man ställer sig bakom Ukraina i kriget med Ryssland. Ryssland i sin tur har kritiserat Israels ockupation av Golanhöjderna och ifrågasatt Jerusalems status som Israels huvudstad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in