Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-25, 18:39
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Offensiv inledd även mot Mariupol. Det är här Azov har sitt högkvarter och åtminstone en svensk "frivillig" fortfarande kvar:

https://twitter.com/NBCNews/status/1497251723009794053

Hoppas svensken blir pulveriserad. Svenskar ska dö för Sverige endast.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Stoltenberg är en clown. Inget han gör eller säger har betydelse. Han är betydelselös. Han har inga militära befogenheter, inget inflytande. Han spelar teater och dessutom dålig teater.

Denna pajas påstod på den tid han var statsminister att han inte bara trodde på att det fanns massförstörelsevapen i Irak, han visste att det var så.

En notorisk mytoman alltså som är allergisk mot sanningen!

Så det är inget nytt att denna pajas fortsätter att ljuga när det gäller ukraina och Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Offensiv inledd även mot Mariupol. Det är här Azov har sitt högkvarter och åtminstone en svensk "frivillig" fortfarande kvar:

https://twitter.com/NBCNews/status/1497251723009794053

tjetjenerna är också på plats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Jag frågar igen, har UA en armé? Hur kan man ge upp på sin huvudstad inom 48 h?

Var är kanoner och flyg? Jag förstår inget.

Ryssland slog ut Ukrainskt luftrum rätt tidigt vad jag läst.

Huvudstaden är långt från uppgiven, vad menar du? Kolla livefeed från Kyiv, finns på YouTube. Är lugnt och stilla inne i stan.

Att soldater jobbar sig mot Kyiv är dock sant. Kolla kartor så ser du hur nära Kyiv är tjernobyl och den vitryska gränsen och så gissar du sen på hur ryska trupper kan vara så nära huvudstaden.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
För de fredsälskande Putlerister som försvarar det här skitkriget åt både höger och vänster.

Före: https://twitter.com/one_jaco/status/...239686/photo/1
Efter: https://twitter.com/kromark/status/1...409412/photo/1

Skäms.

Helvete, det är så jävla orättvist
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Det tar lång tid att gå med i NATO.
Putin är snabbare än så.

Diskussionen handlade om vad Ryssland skulle få för sig att göra om Finland går mer i NATO och det behöver rent tekniskt inte ta så lång tid att gå med i NATO utan det kan de besluta över en natt om de vill det.
Citera
Medlem
Ukraina: Fortfarande kontroll

Ukraina har fortfarande har kontroll över de attackerade territorierna, enligt den ukrainske presidentens rådgivare
Mykhailo Podolyak.

"Rysslands idé är att skapa kaos och tillsätta en tillfällig administration", säger Podolyak.

Han uppger att läget är allvarligast i städerna Kharkiv, Sumy och Yug, rapporterar Reuters.

Rysstroll undanbedes svara.
Citera
2022-02-25, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
En president eller överbefälhavare bör ju jobba strategiskt och inte operativt för att militären ska ha någon som helst chans.

Tänk dig ifall Putin sprang runt på gator med en Ak47 och blev skjuten i huvudet, vilket kaos det skulle bli?
Demoraliserande, inte minst.

Zelensky saknar vad jag vet militär utbildning för leda trupper och kunde höjt moralen genom åka till fronten. Ungefär som Karl XII var med sina trupper i fält.

Detta är dock otänkbart för dagens globalistiska krigshetsare som gömmer sig långt borta från vad deras trupper får utstå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludwigmannen
Fyfan vad tror ni händer om någon annat land går in och hjälper Ukraina. Den passiva sättet kan inte va hållbart då säger man till diktaturer med kärnvapen att det är fritt fram att invadera vilket land som helst.
Då blir det ww3 men ingen kommer gå in. Kan/vill inte se det framför mig
Citera
Medlem
Soterns avatar
Jag är inte ens säker på att ett Nato-medlemskap skulle garantera att USA kom till undsättning. Ska nog mycket till innan USA vågar gå i klinch med ryssen.
Då är det i princip ett världskrig mellan två kärnvapenländer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Du kan väl börja med lite araber redan nu.

Inget hot för tillfället..men kommer IS och invaderar så räkna med mig i första frontlinjen.ja.
Själv då?
Fly?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennex
Men frågan är hur länge ryska folket skulle finna sig i att bli kanonmat, särskilt om man tycker kriget är fel..

Det ryska folket är vana att offra sig. Och Putin har massivt stöd utanför storstäderna. Inga problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in