Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-25, 10:28
Medlem
BlueBarrels avatar
På twitter ser man nån förstörd MT-LB och förstörda M-46.
Riktigt gamla grejer. Är detta disinformation/stageat från något håll eller använder verkligen Ryssland dessa?
Citera
2022-02-25, 10:29
Medlem
gronagubbens avatar
Usa kommer ej skicka trupper till ukrania

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-60499385
Citera
2022-02-25, 10:29
Medlem
Tyskland, Ungern och Italien anklagas
för att ha blockerat tuffare sanktioner

https://twitter.com/donaldtuskEPP/st...20868367056896
Citera
2022-02-25, 10:30
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Russian troops dressed up like Ukrainian military uniforms eliminated in Obolon district, Kyiv. #Ukraine

https://twitter.com/Fawaz_lala/statu...40278011981827

De ukrainska hjältarna bekämpar den ryska ohyran mycket bra.
Citera
Medlem
brigades avatar
Historien kommer döma oss som fegisar. Vi såg på medan Ukraina föll.

Härligt av Donald Tusk att säga som det är. Tyskland, Ungern och bög Italien har stoppat hårdare sanktioner.
Citera
Medlem
Oerhört svårt att få överblick vad som sker, hur långt in har Ryska styrkor kommit ?
Hittar enstaka klipp från Kiev med mindre pansar enheter men är staden intagen ?

Utvecklingen i södra Ukraina, sträckan Mariupol till Krim som borde vara strategiskt viktig
för att få en landförbindelse till Krim.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Bra läge för Kina att invadera Ryssland ifrån öst nu. Det hade varit kul om gulingarna ödelade hela jävla landet!

Du verkar tycka att krig är ett acceptabelt tillvägagångssätt om det överensstämmer med dina åsikter.
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Känns helt sjukt att man sitter och glädjs över detta. Men på något underligt vis gör man det. Sen faller det in att detta är unga män som tvingats in i detta och leds av en totalt från vettet galen diktator.

Ja, det är tudelat. Men visst är det glädjefyllt när en svagare part lyckas döda ockupanter, spelar ingen roll om det är Ukraina eller Irak.
Citera
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fy f_n.
USA har många brister men att säga att det är deras fel när Ryssland oprovocerat anfaller ett grannland.
Det är bara för mycket.
Det är inte oprovocerat.

Den stora tragiken i detta är att inbördeskriget i Ukraina har pågått i 8 år med Västs goda minne. Väst har totalt struntat i befolkningen i Donbass, och ändå öst pengar och vapen över Zelensky. Ukraina har begått krigsbrott och brutit mot Minsk-avtalet.

3-4 miljoner människor har drabbats av detta i 8 år utan att få någon hjälp annat än från Ryssland. Någon måste ju göra något, eller hur!
Citera
2022-02-25, 10:31
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Jag är helsvensk både på mödernet fädernet sedan många generationer tillbaka i tiden. Serbien har jag inget att göra med mer än jag har en del bekanta där och stödjer Serbien i dess politik.

Jaha. Du har serbiska vänner och tar ställning för att Ryssland skall köra över Baltikum och Polen rätt av. Om du hade haft vänner från Polen eller Baltikum skulle du känt samma sak? Du tycker att dessa länder skall ockuperas av Ryssland, som inte har några historiska arv med exempelvis Polen, mer än att de styckades av 3 länder i 123 år samt med hjälp av de allierade ockuperade både Polen och Baltikum. Men om du är svensk kanske du förstår att vi har haft historiskt och kulturellt utbyte med både Baltikum och Polen i nästan 2000 år. Men likväl så är du beredd att kasta dom till Ryssland.

Tro mig jag försöker verkligen förstå hur du tänker och även andra med liknande åsikter, men jag får inte ihop det. Kanske för att det är fredag.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Krim var ryskt, likaså Luhansk och Donetsk, ej ukrainskt. Anledningen till att det införlivades administrativt i Ukraina under sovjeteran var för att öka andelen ryska ”sovjetmänniskor” vilket skulle underlätta omdaningen till kommunistparadis, då det fanns motståndsfickor ända in på 50-talen. I Baltikum flyttade sovjet in ryssar, i fallet med Ukraina ”skänkte” man land med rysk befolkning.

Ryssland "gav" ju bort Krim för 60-70 år sedan förutom Sevastopol som gavs till Ukraina -91 vid självständigheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TealSeamTix
Och det vet vi att han gör?

Nej, det är ju lite pest eller kolera. Visst jag kan se din poäng med ledarskapet och det ska han väl ha cred för, men det känns väl lite som att det är kört utan att NATO kliver in?

Att han stannar? Nej det vet man väl aldrig innan det har skett.

Putin har samtidigt satt sig i ett dilemma.
Han kan nöja sig med östra delarna och ha en chans att vara en del av den globala ekonomin, eller så störtar han hela landet och startar ett kallt krig. Det finns fortfarande en chans att han stannar vid alternativ 1 eftersom att han inte lovat att krossa hela Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in