2022-02-24, 17:46
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Ryssland har dock ett eget alternativt betalningssätt.
Kina har ett eget system för betalningar som ryska banker kan använda sig av när de gör affärer med landet.
Citera
2022-02-24, 17:46
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberDay
Varför bombar man små byar i Ukraina där det endast bor civila??

Man är det man vill uppnå med det?

Det är det som är krig om du missat det. De närmsta veckorna kommer vi få se bilder på barn utan armar och ben.
Citera
2022-02-24, 17:47
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Ryktas om att en pluton på 40 ryssar gav upp direkt, fyra mil väster om Tjernihiv i norra Ukraina. Inget militärt motstånd utan de är nu i ukrainska arméns förvar.

Och vart har du kommit över det ryktet?
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Det ryska folket kommer snart resa sig när ransoneringen är nere på en halv möglig potatis och grumlig soppa en gång om dagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Är du smart? Vill du att dina närmaste ska lida för att du vill reta andra länder?
Jag tycker t.o.m. att Nato ska gå in hårt mot putin! En dröm vore att dom skulle dra Putin ur en håla likt Saddam Hussein som ett vackert avslut.
Och visst finns risken för kärnvapenkrig. Men vi är ändå överbefolkade på denna planet. 1920 var det ca 1,8 miljarder människor i världen. Idag närmar vi oss 8 miljarder.. Ser du ökningen på bara 100 år?!
Gå in och bomba skiten ur putin, med eller utan kärnvapen tycker jag. Ja, det kommer bli lidande...
Citera
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
Under de närmsta dagarna kommer attackerna mot DNR och LNR att intensifieras. Ryssland kommer att gå in i Ukraina natten mellan onsdag och torsdag nästa vecka. Kom ihåg var ni läste det först.
(FB) USA: "Krig i Europa nästa vecka" (2022-02-11) The proof is in the pudding! #4785

Vad var det jag sa...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Undrar hur länge president Zelenskyj stannar i Ukraina? Han sjappar nog rätt snart gissar jag.

2014 var det president Viktor Janukovytj som fick fly för sitt liv från fascisterna och gatans parlament i den oligark- och USA-stödda statskuppen. Så cirkeln kanske sluts snart...

Det verkar som om Zelenskyj har greppet. De ryska trupperna är nog för små enligt min bedömning. Och dom slits ut om dom inte får vila. Ju längre det pågår, desto värre för Ryssland.
Citera
2022-02-24, 17:48
Medlem
dragonslayer1339s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Vi får se hur det blir nästa vecka för min åttaåriga son i skolan efter sportlovet. Han har en rysk pappa och har redan blivit mobbad för det. Blivit kallad ryssjävel osv av de andra barnen som tydligen lärt sig allt det hemifrån. Kanske man borde flytta från Sverige? Några bra förslag på länder där rysshatet inte är så starkt? Och säg inte Ryssland för dit vill jag inte flytta.
Prova att sök asyl i Ukraina där är ni säkert välkomna med öppna armar en dag som denna
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Hur populärt tror du det vore om Canada skulle ha ett liknande medlemsskap med Ryssland som gjorde att Ryssland kunde positionera sig så nära USA?

Utöver denna grundproblematik som många verkar ha svårt att förstå så finns det flera andra faktorer bakom detta.

Det finns anledningar till att de som förstår bättre har en annan attityd till vad som händer.

Men fan, är det det fantasiernas afton? Det finns inte att varken Kanada (skrivs med K på svenska) eller Mexiko (även det med k) skulle gå i allians med Ryssland. Ryssland är paria. Inget demokratiskt land vill inleda djupare samarbeten med dem.

Kanada är en välmående demokratiska rättsstat som har löst sin säkerhet genom att vara medlemmar at Nato. Deras BNP är fyra gånger Rysslands.

Mexiko har problem med rättssäkerheten men är demokratiskt och har absolut inget att vinna på en allians med Ryssland. Mexiko är ganska fattigt, men BNP ligger bara lite under Rysslands. Det säger ju en del om Ryssland…
Citera
Bannlyst
Ukrainska soldater flyr för livet när dom blev bombade under dagen

https://twitter.com/BitcoinSurge/sta...hfebdtgRQUrXHQ
Citera
2022-02-24, 17:49
Medlem
Ryska jaktplan skjuter missiler på civilbefolkningen

VIDEO:

https://twitter.com/Global_Mil_Info/...55703172091906
Citera