2022-02-24, 07:45
Medlem
Putin är tror jag inte helt stabil. Han besitter stor makt, om än inte som totalitär, men tecken på att han har blivit "värre" i form av korruption (1 miljard Euros slott), dumpat sin äldre fru för en yngre, införskaffande av ett sexrum i slottet (lite som Khadaffi) och ointresset för Rysslands interna utveckling i form av civil teknologi och ekonomisk utveckling med fokus istället på utrikespolitik och militär.

Det han gör nu är ju som under Sovjettiden. Öser pengar på vapen och struntar i landets produktion vilket gör Ryssland än fattigare och nu beroende av Kina. Kina är det enda land som kommer att ge "hjälp" men till ett pris, och det är att Ryssland i praktiken blir deras bitch.
Citera
Medlem
Håller med så är det. Folk förstår det inte riktigt. Det skedde ett maktskifte där väst pulversiseras.
Hur som haver, ledarnas tyranni, det finns i inga gränser. Ingen vill ha krigen förutom ledarna. Vi ska inte tro att vi har det bra här i Sverige, vi får nog en känga av kriget vi också.
Sverige kommer lägga sig i så mycket så det kanske blir en flygbombning här senare.
Citera
Medlem
sista-vagen-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Här på FB

Jag tänkte mer på journalister eller alternativ media.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Darfsson
Putin säger i tal

"– Till alla som skulle kunna tänka sig att ingripa utifrån: Om ni gör det kommer det att möta konsekvenser som är större än de ni har mött i historien. Alla relevanta beslut har fattats. Jag hoppas att ni hör mig, säger Putin i talet."

Hotar gubbjäveln med ett tredje världskrig? Har han fått fnatt på riktigt? Att han ens orkar.

Är det värt ett kärnvapenkrig? Uppenbarligen har mänskligt liv noll värde i ryssgubbens ögon.

Undrar om han syftar på sanktioner också.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det där är det mest anmärkningsvärda och skrämmande uttalandet jag hört från en politiker i modern tid. Och så påstås det härinne att det är USA som krigshetsar...

Detta är ju motsatsen till krigshets, är du utvecklingsdöd?
Citera
2022-02-24, 07:46
Medlem
Hmm, undra hur många högerextrema soldater det finns i Europa? Jag tänker att vissa av dom kanske är sugna på krig för då får dom en ”anledning” att gå amok på politiska motståndare och utlänningar, om det blir nu krig överallt dvs
Citera
2022-02-24, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Nu har ju USA och NATO en verklig och konkret chans att gå in i Ukraina och slå tillbaka och få Putin i galgen och sedan befria och göra Ukraina medlem av Väst o NATO ! det är ju uppenbart för alla att Putin blivit galen och är en fara för hela världen...
Fyfan så dumt. Jag hoppas verkligen att det inte sker.
Citera
2022-02-24, 07:47
Medlem
qups avatar
Då vet vi var vi har Putin. Nu återstår att se var vi har Xi.
Citera
2022-02-24, 07:48
Medlem
UngCynikers avatar
Video på döda Ukrainska trupper:
https://twitter.com/i/status/1496724034180063235
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Video på döda Ukrainska trupper:
https://twitter.com/i/status/1496724034180063235

Utan skor och blod ja.

Crisis actors?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det där är det mest anmärkningsvärda och skrämmande uttalandet jag hört från en politiker i modern tid. Och så påstås det härinne att det är USA som krigshetsar...

Det är det som är grejen, han vet att han har inte en chans mot Nato. Därför försöker han att skrämmas..
Gå in och pulverisera Ryssland nu!
Citera
2022-02-24, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
OK, Putin måste stoppas och det kan bara ske med att Väst går in med marktrupper och slår tillbaka...

Vem är dagens Churchill som förstår att Putin måste stoppas NU

Modern krigföring sker med missiler och ägandet av luftrummen.

Marktrupper kommer in i senare skede när
Motståndet är demonterat.

Fallskärmsjägare är utbytta mot satelit bilder, lokaliserar målen , eliminerar dem.

Hoppas NATO vågar stå upp för demokratin nu när den behövs som mest.

Finland Sverige och de baltiska staterna står på tur efter Ukraina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in