2022-02-23, 10:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Det kallas för humor och män är bättre på humor. Medans kvinnor ständigt lider av sitt allvar.
Så klart de är!

Allt som går att mäta är män bättre på, som vem som är roligast när de säger att nån är bättre på självmål!

Betydligt mer mätbart än vilka som är bäst på att köra bil utan att köra på nåt, köra av vägen och klara av att följa instruktioner trafikskyltar. Det har man ingen aaaaaning om!

Citera
2022-02-23, 10:43
Medlem
NevyNoos avatar
Citat:
Det är exakt tvärtom och ett mycket känt faktum att värstingar ofta växt upp med ensamma mammor. Som är ständigt toleranta mot sin lilla gosse. medans pappor sätter gränser som hindrar brott.

Själv var jag, man, hemma halvtid med alla mina barn. Din fördomsfulla ignorant.

Det är som att påstå att polisen och lagar inte behövs. Får vi fler eller färre skurkar då?

Man borde ha krav i tråden att alla som påstår smörja eller fördomar skickar med en faktalänk. För det går ju inte och då slipper vi deras fördomar och de slipper bli uthängda för sin inkompetens.

Haha, skicka gärna med faktalänk själv då tomte.

Naturligtvis ska ungar inte enbart daltas med, gränser behövs. Visst finns det kriminella som växt upp utan pappa, men det finns ju ett jävla antal som gjort detsamma och inte blivit kriminella. Jag snackar inte om ensamstående förortsmorsor som låter ungarna leka gängkrig och inte bryr sig det minsta. De är ju minoritet om man ser till det stora hela.

Alla mammor är naturligtvis inte bra, precis som jag skrev att det finns bra pappor! Jag snackar generellt, vilket såklart är det enda rimliga i diskussionen.
Citera
2022-02-23, 10:48
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NevyNoo

Naturligtvis ska ungar inte enbart daltas med, gränser behövs. Visst finns det kriminella som växt upp utan pappa, men det finns ju ett jävla antal som gjort detsamma och inte blivit kriminella. Jag snackar inte om ensamstående förortsmorsor som låter ungarna leka gängkrig och inte bryr sig det minsta. De är ju minoritet om man ser till det stora hela.

Alla mammor är naturligtvis inte bra, precis som jag skrev att det finns bra pappor! Jag snackar generellt, vilket såklart är det enda rimliga i diskussionen.
Du verkar ha svårt med logiken. Påståendet "de flesta värstingar växer upp med ensamstående mammor" är inte samma sak som att "ensamstående mammor ger värstingar". 95% av alla mammor, och pappor, får inte värstingar. men värstingar har ofta ensamstående mammor.
Citera
2022-02-23, 10:50
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så klart de är!

Allt som går att mäta är män bättre på, som vem som är roligast när de säger att nån är bättre på självmål!

Betydligt mer mätbart än vilka som är bäst på att köra bil utan att köra på nåt, köra av vägen och klara av att följa instruktioner trafikskyltar. Det har man ingen aaaaaning om!

Hur är det mätbart "vilket kön som kör bil utan att köra på något" tänkte du?

Humor är däremot mätbart. 24 av 25 är män på den här topplistan, liksom på alla andra listor.
https://wealthygorilla.com/funniest-stand-up-comedians/
Citera
2022-02-23, 10:55
Medlem
NevyNoos avatar
Citat:
Du verkar ha svårt med logiken. Påståendet "de flesta värstingar växer upp med ensamstående mammor" är inte samma sak som att "ensamstående mammor ger värstingar". 95% av alla mammor, och pappor, får inte värstingar. men värstingar har ofta ensamstående mammor.

Logiken säger mig att en stor anledning till det är att det är väldigt få kvinnor som överger sina barn jämfört med män. Problemet är väl alltså inte mammorna utan att växa upp med enbart en förälder och allt som hör till av fattigdom, leva i utsatt område, mindre uppmärksamhet, lägre utbildning etc.
Citera
2022-02-23, 10:58
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Gör dig inte dummare än du är.
Det var du som började.
Citat:
Läs bakåt i tråden.
Japp.
Citera
2022-02-23, 10:59
Avslutad
Citat:
Hur är det mätbart "vilket kön som kör bil utan att köra på något" tänkte du?

Humor är däremot mätbart. 24 av 25 är män på den här topplistan, liksom på alla andra listor.
Nä precis, olycksstatistik går ju inte att mäta!

Humorstatistik däremot går bra att mäta och all tillgänglig statistik visar att ”kvinnor är bättre på självmål” är roligare än ”män är bättre på självmål”.

Senast redigerad av Ipsi 2022-02-23 kl. 11:02.
Citera
2022-02-23, 11:00
Medlem
NevyNoos avatar
Citat:

Wow, en lista en websida. Solida bevis!
Att män syns mer i humorbranschen har väl andra orsaker än att de faktiskt är roligast. Ryggdunkar och machokultur t.ex.
Citera
2022-02-23, 11:01
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:

Det kallas ett syllogistiskt fel.
Ett logiskt felslut.
Kan du inte din Aristoteles?
Citera
2022-02-23, 11:05
Medlem
NevyNoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Det kallas ett syllogistiskt fel.
Ett logiskt felslut.
Kan du inte din Aristoteles?

Vad är det som är ett syllogistiskt fel?
Citera
2022-02-23, 11:05
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Wow, en lista en websida. Solida bevis!
Att män syns mer i humorbranschen har väl andra orsaker än att de faktiskt är roligast. Ryggdunkar och machokultur t.ex.
Nej, de dominerar humoscenen för att de är roliga och kvinnor mycket sällan är det.
Javisstja, du ville ha en sån här också:
https://timbro.se/smedjan/kriminalitet-handlar-inte-om-socioekonomiska-faktorer/

Du får den på lätt svenska eftersom jag inte tror att du kan läsa större vetenskapliga artiklar utan att gå vilse.
Citera
2022-02-23, 11:08
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Vad är det som är ett syllogistiskt fel?
Du blandar ihop antecedenten och konsekventen i en implikation.

Här, du ska få en väldigt mycket förenklad sida där du kan kolla vilka argumentationsfel du gör vid olika tillfällen:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentationsfel

Bonus
https://sv.wikipedia.org/wiki/Syllogism
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in