2022-02-21, 14:54
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag dricker bärs för 39 spänn. Idag.

Wowh det mängden måste räcka minst en vecka här hemma och då får man dryga ut den med vatten.
Citera
2022-02-21, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Jag cyklar inte på vintern kanske är jag en förrädare mot samhället. En bruten lårbenshals ökar som bekant landets BNP men en massa. Men jag vill inte ligga i sjuksängen och glo i taket.

Cyklade en gång på cykelsidan av en GC väg när två tjejer kom gående men det var en isfläck på deras sida då hoppar de ut på min sida och för att inte köra på dem fick jag välja isfläcken och åkte så klart i backen. Då stod dom bara där och ojade sig, precis som kvinnor gör ojar sig.

PS och OT var får man tag i dubbdäck till 29 tumshjul?
Tror de tre stora tyska webbhandlarna har, bike24.de, bike-components.de, bike-discount.de. Även norskarna kan ha på bikeshop.se . Allra bäst att fråga på happyride.se

Jag är lite bortskämd i år och har sällan isföre.
Citera
2022-02-21, 14:57
Medlem
severustheemperors avatar
Det var en artikel i någon svensk tidning att staten
hade tryckt 18% av hela pengamängden på bara ett år.

Någon som minns vilken tidning det kan ha varit?

Man rånar Svenska folket........
Citera
2022-02-21, 14:59
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jtd
japp, bara spontanhöja lite här och där, några få kronor per kg på lite olika frukter kan resultera i flera hundra tusen ren vinst på en månad.

Det är så man gör. O då livsmedelsbutikerna domineras av några få stora kedjor så vet man att höjer den ena så anpassar sig de andra.
Citera
2022-02-21, 15:02
Medlem
jtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det är så man gör. O då livsmedelsbutikerna domineras av några få stora kedjor så vet man att höjer den ena så anpassar sig de andra.

Ja, sen beror det ju på, alla butiker även här i innerstaden i stockholm har ingen direkt konkurrerande butik om man har en medelstor själv. Kan bli för långt att promenera till nästa, då köper man för vad det kostar helt enkelt, eller beställer hem. Det är alternativen man har.
Citera
2022-02-21, 15:02
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1488hh
Ron Paul sa det bra just när det hände. Låt banker och försäkringsbolag gå i konkurs så de lär sig riskbedömning. Det hade blivit rörigt några månader men betalningssystem är inte raketforskning och nya banker hade startats.

Hade reningsbadet gjorts 2008 så vore läget bättre nu.
Det tror jag inte. Jag gjorde lite enkla beräkningar år 1999, kom fram till att det skulle smälla 2020. När jag räknar på det nu, så håller det max 2 år till.

Vi står inför episka förändringar. Speciellt USA.
Citera
2022-02-21, 15:04
Avstängd
ett tips som jag själv kör med är att beställa från amazon.co.uk och skicka till sverige, mycket billigare än att handla på svenska amazon.
Citera
2022-02-21, 15:06
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
ett tips som jag själv kör med är att beställa från amazon.co.uk och skicka till sverige, mycket billigare än att handla på svenska amazon.

Men åker du inte på tull då?
England är ju inte med i EU längre.
Citera
2022-02-21, 15:12
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Det var en artikel i någon svensk tidning att staten
hade tryckt 18% av hela pengamängden på bara ett år.

Någon som minns vilken tidning det kan ha varit?

Man rånar Svenska folket........

Papperspengar nej det tror jag inte de lägger bara till en 0:a i datorns debet kolumn.
Citera
2022-02-21, 15:17
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ja, sen beror det ju på, alla butiker även här i innerstaden i stockholm har ingen direkt konkurrerande butik om man har en medelstor själv. Kan bli för långt att promenera till nästa, då köper man för vad det kostar helt enkelt, eller beställer hem. Det är alternativen man har.

Flertalet konsumenter bryr sig inte om ifall krossade tomater är 50 öre dyrare. Peston 1 kr dyrare. Osv

De ”prismedvetna” brukar fokusera på mjölken.
Citera
2022-02-21, 15:17
Medlem
Citat:
polarn äger matbutik, han pressar vissa varor med några få kronor, ingen reagerar idag ändå, omsätter rätt många miljoner i veckan, blir skönt med ny villa till hösten säger han
Din polare kan nog blekna när han begär in offert på sin nya villa,han är ju nämligen inte den ända som trycker upp sina priser,alla som har möjlighet gör ju detsamma.Ändast löneslavarna som inte kan göra så mycket,kommer att sluta med strejker o helvete när svenne 8-4 fattar läget..
Citera
2022-02-21, 15:18
Medlem
Nestor Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn

Inte så bra som du beskriver. Dubbel moms plus tullkostnad tillkommer har jag för mig. Däremot är det ok handla på amazon.de. Oftast både lägre priser och lägre fraktkostnad än svenska amazon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in