Citat:
Ursprungligen postat av
Dopy
Du kanske ska läsa FUPen igen?
Anton berättar även att R var med och såg allt som hände och att A borde ha sett delar av det.
Vittne A:
Har det förekommit något våld?
Nej, det tycker jag inte. Vi har bara höjt rösterna.
Vittne R:
Jag har inte sett något strypgrepp för då hade jag gått emellan.
Jag vet inte när det skulle ha skett för ingen har noterat det
Vittne T: (som han träffade dagen efter den påstådda misshandeln)
Hon vet att han har ett ärr på halsen, men det brukar inte vara rött
Så hans ärr på halsen är lite rött och det är bevis på att Anton blivit strypt?
Anton sov kvar i lägenheten och dagen efter åkte han till Vittne T och har ett rött märke på halsen då. Röda märken brukar försvinna efter ett par timmar, finns de kvar nästa dag så är det troligen mer färska. Man kan få röda märken av massor med orsaker, att man kliat sig, att bandet från väskan tryckt, osv.
Och det verkar ju som att tingsrätten håller med mig, att bevisen inte finns för att de ska ha skett någon misshandel, eftersom han inte blev dömd för det.
Jag syftade på detta. Kanske du som ska läsa FUP igen?
Berätta vad som har hänt.
Det börjar med att vi satt i soffan, vi känner inte de här killarna. Anton tar ut mig och pratar.
Han berättar för mig att Antonio inte är helt ärlig och att han har en annan tjej men att jag inte
ska berätta för Amanda. Men det gör jag. Sedan går jag in, jag somnar till lite
Jag vaknar av att Anton och Antonio skriker på varandra. Jag går in på toan för jag gillar inte
bråk. Jag hör hur det smäller till och det är tydligen Antons telefon som gått i backen. Jag har
inte sett något strypgrepp för då hade jag gått emellan. Jag har varit ute och luftat rätt mycket
med. Jag har också kollat till Anton som har gråtit i ca en timme.
Vad har Anton sagt om händelsen?
Han har sagt att Antonio gott emot honom på ett hotfullt sätt och haft sönder hans mobil. Han
har också ältat att han inte kommer hem.
Du nämnde ett strypgrepp tidigare?
Anton sa att Antonio har tagit strypgrepp på honom. Men jag frågade Amanda och hon hade
inte sett det. Jag vet inte när det skulle ha skett för ingen har noterat det.
Vad vet du om hur Antons mobil gått sönder?
Det enda jag vet är att jag hörde ett ljud och att Anton sa att Antonio gjort det. Den är trasig
men jag har inte sett den kastas.
Givetvis kan man inte se något strypgrepp om man låser in sig på toan. Rebecka såg ju inte heller att Antons mobil blev kastad i marken.