2022-02-20, 19:15
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Stryptag bl.a.
Enligt de 2 vittnena som var på plats tog Antonio inte strypgrepp på Anton.
2022-02-20, 19:18
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Och vilka är det som har sagt att inget våld förekom utan att det bara var ett tjafs? Antonio själv eller?

Antonio är enligt mig en ung man på väg utför. Han har ingen möjlighet att ordna upp det här själv. Hans föräldrar kan inte hjälpa honom. Och i de trashkretsar han umgås så har han inte en suck. Fem år till och han sitter i fängelse, tillsammans med en hel del av sina trashkompisar. Sorgligt!
Anton påstår att han blev misshandlad. Anton påstår t.o.m att det finns 2 kvinnliga vittnen till misshandeln.
Antonio och de 2 kvinnliga vittnena som var på plats påstår att ingen misshandel sket.
2022-02-20, 19:28
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Anton påstår att han blev misshandlad. Anton påstår t.o.m att det finns 2 kvinnliga vittnen till misshandeln.
Antonio och de 2 kvinnliga vittnena som var på plats påstår att ingen misshandel sket.

Nja. Ett av vittnena säger att ingen misshandel skett. Det andra vittnet säger att hon gick in på toan så hon såg inte vad som skedde utan förlitade sig på sin kompis uppgifter. Ett annat vittne har sett att Anton var röd på halsen.
2022-02-20, 19:49
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Nja. Ett av vittnena säger att ingen misshandel skett. Det andra vittnet säger att hon gick in på toan så hon såg inte vad som skedde utan förlitade sig på sin kompis uppgifter. Ett annat vittne har sett att Anton var röd på halsen.
Du kanske ska läsa FUPen igen?

Anton berättar även att R var med och såg allt som hände och att A borde ha sett delar av det.

Vittne A:
Har det förekommit något våld?
Nej, det tycker jag inte. Vi har bara höjt rösterna.

Vittne R:
Jag har inte sett något strypgrepp för då hade jag gått emellan.
Jag vet inte när det skulle ha skett för ingen har noterat det

Vittne T: (som han träffade dagen efter den påstådda misshandeln)
Hon vet att han har ett ärr på halsen, men det brukar inte vara rött

Så hans ärr på halsen är lite rött och det är bevis på att Anton blivit strypt?
Anton sov kvar i lägenheten och dagen efter åkte han till Vittne T och har ett rött märke på halsen då. Röda märken brukar försvinna efter ett par timmar, finns de kvar nästa dag så är det troligen mer färska. Man kan få röda märken av massor med orsaker, att man kliat sig, att bandet från väskan tryckt, osv.
Och det verkar ju som att tingsrätten håller med mig, att bevisen inte finns för att de ska ha skett någon misshandel, eftersom han inte blev dömd för det.
2022-02-20, 20:10
Medlem
Citat:

Anton berättar även att R var med och såg allt som hände och att A borde ha sett delar av det.

Vittne A:

Vittne R:

Anton sov kvar i lägenheten och dagen efter åkte han till Vittne T och har ett rött märke på halsen då. Röda märken brukar försvinna efter ett par timmar, finns de kvar nästa dag så är det troligen mer färska. Man kan få röda märken av massor med orsaker, att man kliat sig, att bandet från väskan tryckt, osv.
Och det verkar ju som att tingsrätten håller med mig, att bevisen inte finns för att de ska ha skett någon misshandel, eftersom han inte blev dömd för det.

Du är verkligen korkad. Du övertygar ingen om att det bara var...

Att ens hamna, igen, i en tingsrätt åtalad för brott, efter att ha blivit dömd för våldtäkt är vad saken handlar om. Att han inte blir värre dömd beror endast på att åklagarens bevisbörda är för tung.

Jag undrar varför han får låna föräldrarnas bil? Varför blir han matad med en massa mat? Och varför får han drälla med sina kriminella vänner? Att hans föräldrar inte agerar för att få ordning på honom, är vad det handlar om.
2022-02-20, 20:13
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Vittne A:

Vittne R:

Jag syftade på detta. Kanske du som ska läsa FUP igen?

Berätta vad som har hänt.
Det börjar med att vi satt i soffan, vi känner inte de här killarna. Anton tar ut mig och pratar.
Han berättar för mig att Antonio inte är helt ärlig och att han har en annan tjej men att jag inte
ska berätta för Amanda. Men det gör jag. Sedan går jag in, jag somnar till lite
Jag vaknar av att Anton och Antonio skriker på varandra. Jag går in på toan för jag gillar inte
bråk. Jag hör hur det smäller till och det är tydligen Antons telefon som gått i backen. Jag har
inte sett något strypgrepp för då hade jag gått emellan. Jag har varit ute och luftat rätt mycket
med. Jag har också kollat till Anton som har gråtit i ca en timme.

Vad har Anton sagt om händelsen?
Han har sagt att Antonio gott emot honom på ett hotfullt sätt och haft sönder hans mobil. Han
har också ältat att han inte kommer hem.

Du nämnde ett strypgrepp tidigare?
Anton sa att Antonio har tagit strypgrepp på honom. Men jag frågade Amanda och hon hade
inte sett det. Jag vet inte när det skulle ha skett för ingen har noterat det.

Vad vet du om hur Antons mobil gått sönder?
Det enda jag vet är att jag hörde ett ljud och att Anton sa att Antonio gjort det. Den är trasig
men jag har inte sett den kastas.

Givetvis kan man inte se något strypgrepp om man låser in sig på toan. Rebecka såg ju inte heller att Antons mobil blev kastad i marken.
2022-02-20, 20:16
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du är verkligen korkad. Du övertygar ingen om att det bara var...

Att ens hamna, igen, i en tingsrätt åtalad för brott, efter att ha blivit dömd för våldtäkt är vad saken handlar om. Att han inte blir värre dömd beror endast på att åklagarens bevisbörda är för tung.

Jag undrar varför han får låna föräldrarnas bil? Varför blir han matad med en massa mat? Och varför får han drälla med sina kriminella vänner? Att hans föräldrar inte agerar för att få ordning på honom, är vad det handlar om.
Vad babblar du om?
Jag försöker inte övertyga någon om något?
Ganonito påstår att en misshandel skett, jag säger att det finns inga bevis eller vittnen för att någon misshandel skett.
Vi diskuterar inte ens hans gamla brott, vi diskuterar inte ens vad hans föräldrar gör. Så din kommentar till våran diskussion är helt orelevant, eftersom inget av det du nämner är något av det jag och Ganonito har diskuterat.

Ifall du vill diskutera Antonio som person så är min åsikt att hans föräldrar skämt bort honom, han har aldrig behövt ta ansvar för sina handlingar, han är en outbildad, arbetslös, missbrukar som inte ens verkar försöka ta tag i sitt liv. Och att hans föräldrar borde se till att han få hjälp för att ta tag i sitt liv innan det är för sent.
2022-02-20, 20:26
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Jag syftade på detta. Kanske du som ska läsa FUP igen?

Berätta vad som har hänt.
Det börjar med att vi satt i soffan, vi känner inte de här killarna. Anton tar ut mig och pratar.
Han berättar för mig att Antonio inte är helt ärlig och att han har en annan tjej men att jag inte
ska berätta för Amanda. Men det gör jag. Sedan går jag in, jag somnar till lite
Jag vaknar av att Anton och Antonio skriker på varandra. Jag går in på toan för jag gillar inte
bråk. Jag hör hur det smäller till och det är tydligen Antons telefon som gått i backen. Jag har
inte sett något strypgrepp för då hade jag gått emellan. Jag har varit ute och luftat rätt mycket
med. Jag har också kollat till Anton som har gråtit i ca en timme.

Vad har Anton sagt om händelsen?
Han har sagt att Antonio gott emot honom på ett hotfullt sätt och haft sönder hans mobil. Han
har också ältat att han inte kommer hem.

Du nämnde ett strypgrepp tidigare?
Anton sa att Antonio har tagit strypgrepp på honom. Men jag frågade Amanda och hon hade
inte sett det. Jag vet inte när det skulle ha skett för ingen har noterat det.

Vad vet du om hur Antons mobil gått sönder?
Det enda jag vet är att jag hörde ett ljud och att Anton sa att Antonio gjort det. Den är trasig
men jag har inte sett den kastas.

Givetvis kan man inte se något strypgrepp om man låser in sig på toan. Rebecka såg ju inte heller att Antons mobil blev kastad i marken.

Anton säger ju att båda A och R såg allt som hände. Båda A och R säger att de inte såg någon misshandel.
A säger " Anton har varit otrevlig mot Antonio under kvällen. Det blev tjafs här och jag gick emellan." så hon var absolut närvarande.
A pratade även med polisen "Jag pratade med polisen och sa att det var lugnt."

Varför sa inte Anton att han blivit misshandlar när polisen anlände till lägenheten?
Varför visade Anton inte märkena på halsen efter att polisen anlänt till lägenheten?
Varför sov Anton kvar i lägenheten efter att han nyss blivit misshandlad?
Antonio har fot bevis på ett märke där han påstår att Anton har sparkat honom. Anton har inga bevis.

Om du vill tro mer på Anton än på Antonio, 2 vittnen och Tingsrätten så är det ditt beslut. Men jag tycker att FUPen är väldigt tydlig med vad som hänt.
2022-02-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Vilket geni, erkänner bruk och går med på att ge piss. Hur svårt ska det vara att neka till allt och vägra piss? Han hade varit ren på blod.

e du läskunnig eller efterbliven? Både urin o blodprov har tagits
2022-02-20, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AM88
Antonio har lipat i Instagram live över att inte få jobb med sin prick i registret som barnvåldtäktsman.

2017-06 blev han dömd vilket betyder att 2022-06 om 4 månader så hade hans prick gallrats. Nu får han 5 nya år med några tillägg i listan också, vilken tomte.

Märks att du har bra koll. Han är dömd 6 gånger, hela 5 gånger efter första domen i 2017
2022-02-20, 22:01
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CykaBlyat123
Märks att du har bra koll. Han är dömd 6 gånger, hela 5 gånger efter första domen i 2017
Dömd 5 gånger utöver det som hände när dom bodde i Solna? Vad har du för bevis för det?

Enligt mrkoll
"Antonio är åtalad i flera mål eller förekommande i flera fall av tvistemål eller strafföreläggande. Minst sex målnummer avser brottmål där Antonio åtalats vid en eller flera domstolsinstanser."
2022-02-21, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttlutt
Nu har han tagit bort sin Instagram.
Kanske är lilla mamma som satt ner foten
BAM! BAM! BAM!

Förstår inte hur har kan ha haft kvar Instagram efter barnvåldtäkten. Facebbok och Instagram har ju regler om att en person som är dömd för sexualbrott mot barn inte får ha konton hos dem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in