Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-20, 13:02
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Tills hon åkte på rådäng av sin motståndare, så var det nog så det fungerade. Men visst, hennes motståndare som vann ganska rättvist, blir säkert jätteglad över allt snack om att hon skulle ha varit chanslös på grund av ett könsbyte.

Kanske sexuell fetisch?
Fick transan erektion när han blev nedbrottad?
Citera
2022-02-20, 13:25
  #74
Medlem
Antivaxxers avatar
Givetvis ska transor förbjudas att tävla mot kvinnor.


Sen så undrar jag, när är det okej för en man utklädd till kvinna att gå in och klä om på kvinnornas omklädningsrum?

När kuken är avkapad?

När hormonbehandlingen startat?

När mannen identifierat sig själv som kvinna?

Om man har skägg men klänning på sig är det ok då?

Sjuk värld!

Transorna ska behandlas för psykisk sjukdom, inte få massa ryggdunkar och support.
Citera
2022-02-20, 13:25
  #75
Avstängd
wwrs avatar
Så här såg det ut när Semenya vann VM på 800m

http://imgur.com/a/Vqc4GxT

Här kämpar Caster mot en av sina välförtjänta segrar

http://imgur.com/a/RAtYkIC

Caster uppträder som man. Här gifter sig Caster (till höger)

http://imgur.com/a/jWfUJZQ

Detta är alltså bara ett av de många grymma skämt som myndigheterna utsätter oss för. För tillfället är det dock stopp för denna fars genom de nya reglerna för testosteron-nivåer. Casters karriär fick sig en allvarlig knäck med sänkta nivåer.

Jag tror uppgifterna om simmaren är fel. Efter 32 månader på låga testosteron-nivåer har hon fortfarande fördel, men inte så stor att hon kan sätta världsrekord
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-02-20 kl. 13:30.
Citera
2022-02-20, 13:31
  #76
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej jag tycker det är fel.

Däremot har hon all rätt att leva som kvinna i övrigt men hon ska avstå från att tävla med biologiska kvinnor.
Samma här.
Citera
2022-02-20, 13:39
  #77
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Givetvis ska transor förbjudas att tävla mot kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Samma här.


Varför ska kvinnor förbjudas tävla mot kvinnor? Vad ska det vara bra för, har ni några argument?

Tror ni att ni lever i nazismens Tyskland eller i Ryssland?
Citera
2022-02-20, 13:46
  #78
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Javisst. Du har rätt att ha den åsikten men jag delar den inte.
Du menar att andra människor skall kunna bestämma när jag skall leka och vilka lekar jag skall leka?

Du menar att jag skall ha rätt att kräva att sveriges statsminister skall sluta arbeta och istället komma ut och leka i sandlådan med mig?
Tycker du inte själv att det är orimligt att jag skall bestämma när sveriges statsminister skall leka, med vem hon skall leka och vilka lekar?

Förklara gärna vilka principer du stödjer dig på?
__________________
Senast redigerad av kyrkstocken 2022-02-20 kl. 13:50.
Citera
2022-02-20, 13:50
  #79
Medlem
urverksapelsins avatar
För att ge lite nutidshistoriskt perspektiv var en av världens mest tongivande feminister på nittiotalet Sheila Jefferis motståndare mot transingar i kvinnosammanhang
Citat:
Varför skall en man som opererat bort sin penis vara välkommen?
Sade hon till de tveksamma vänsterjournalisterna.
Citera
2022-02-20, 13:51
  #80
Avstängd
InteriorDecorators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Så här såg det ut när Semenya vann VM på 800m

http://imgur.com/a/Vqc4GxT

Här kämpar Caster mot en av sina välförtjänta segrar

http://imgur.com/a/RAtYkIC

Caster uppträder som man. Här gifter sig Caster (till höger)

http://imgur.com/a/jWfUJZQ

Detta är alltså bara ett av de många grymma skämt som myndigheterna utsätter oss för. För tillfället är det dock stopp för denna fars genom de nya reglerna för testosteron-nivåer. Casters karriär fick sig en allvarlig knäck med sänkta nivåer.

Jag tror uppgifterna om simmaren är fel. Efter 32 månader på låga testosteron-nivåer har hon fortfarande fördel, men inte så stor att hon kan sätta världsrekord


Ingen skam har de, dessa mentalsjuka missfoster. Inte en uns av skam i kroppen. Borde låsas in på mentalsjukhus. Men idag hyllas de som "hjältar"

Jag verkligen HATAR transor. HATAR. Så nu kan ni vråla om "transfobi"
Citera
2022-02-20, 13:59
  #81
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Varför ska kvinnor förbjudas tävla mot kvinnor? Vad ska det vara bra för, har ni några argument?

Tror ni att ni lever i nazismens Tyskland eller i Ryssland?

Det är ganska simpelt.

En man kan aldrig bli en kvinna. Det spelar ingen roll om de kapar kuken och trycker östrogen.

Föds man som man så kan man aldrig någonsin bli en kvinna.

Är det tillräckligt klart för dig?

Eller ska jag säga det till dig på något annat språk så du förstår?
Citera
2022-02-20, 14:06
  #82
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Det är ganska simpelt.

En man kan aldrig bli en kvinna. Det spelar ingen roll om de kapar kuken och trycker östrogen.

Föds man som man så kan man aldrig någonsin bli en kvinna.

Är det tillräckligt klart för dig?

Eller ska jag säga det till dig på något annat språk så du förstår?

Men frågan är VARFÖR vill du hävda din åsikt på damidrottens begränsade område, när vetenskapen har bestämt att de är kvinnor? Har du någon tanke om vad du vill, förutom att du vill vara arg? Är du väldigt engagerad i damidrott, eller?
Vad är BRA med att förbjuda stora starka superkvinnor att tävla mot små svaga kvinnor?

Jag kan inte se att något skulle bli bättre av det. Jag kan inte heller riktigt se hur ett förbud skulle fungera, kan du?


Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Ingen skam har de, dessa mentalsjuka missfoster. Inte en uns av skam i kroppen. Borde låsas in på mentalsjukhus. Men idag hyllas de som "hjältar"

Jag verkligen HATAR transor. HATAR. Så nu kan ni vråla om "transfobi"

Härligt att se att kvinnor kan vara så starka
__________________
Senast redigerad av Finisterre 2022-02-20 kl. 14:11.
Citera
2022-02-20, 14:14
  #83
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
https://www.dailymail.co.uk/news/art...pionships.html
https://www.theaustralian.com.au/spo...dde00babcd61a5

William Thomas är en man som tidigare rankades som halvmedioker i olika herrsims-tävlingar.
Nu har William bytt kön till kvinna och gör succé på tävlingarna. Han rankas nu som bästa kvinna i världen i olika grenar.

William Thomas var en halvmedioker simmare i olika herrsim-tävlingar. Många år presterade han rent av uselt jämfört med de andra männen. Men allt ändrades efter att William bytte kön till kvinna. Han kallar sig nu Liz Thomas och sopar banan av andra medtävlande kvinnor. Han vann i veckan en tävling i frisim för kvinnor i Ivy League Championships. Han vann med tiden 4:37:32 vilket är den bästa tiden för damer någonsin.
Många av de andra deltagarna har nu protesterat mot att de tvingas tävla mot en person som är född man och som därmed har betydligt större muskelmassa än kvinnor. Tävlingarna upplevs som orättvisa.

En representant för tävlingarna, Andie Myers, avfärdar protesterna som inskränkta och fascistiska.
- Bör en muskulös man, med betydligt större muskelmassa, tävla tillsammans med kvinnor?
- Är Thomas en kvinna?

Du vet svaret, men ändå:
1. Nej
2. Nej

Hela den här förflyttningen i samhället är ett grymt skämt mot jämställdheten.
Citera
2022-02-20, 14:48
  #84
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Tycker det är stört att fascist-kortet dras så jävla lätt nuförtiden. Urvattnar begrepp helt. S är "fascister" och "bruna". Snart är alla som inte är organiserade i afa, fascister.
Tittar man på kritiken rent objektivt så är ju förändringarna som personen genomgår något som påverkar resultat, och grunden för tävlingar brukar väl vara att det ska gå rättvist till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback