2022-02-20, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Så mycket, visserligen, välförtjänt hat som Anna fått ta på Flashback så måste man ändå rikta strålkastarna på en alldeles för mjäkig farsa i det här. För mig ett helt uppenbart case av en pappa som inte satt ner foten...

Han vågar inte "sätta ner foten" för varken "gökungen" eller sina egna. "Halmpyntet" har filttofflorna på.
2022-02-20, 08:01
Medlem
Kämpendahls avatar
När jag läser fup:en låter det som ett vanligt fyllebråk. Men visst, man får ju inte slå sönder andras telefoner. Misshandeln blev han inte ens åtalad för vilket förmodligen berodde på att båda två var delaktiga.
2022-02-20, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morningnurse
Men är det så konstigt att hon mår dåligt pga det hennes son gjort? Hon måste väl för sjutton vara sjukt orolig för sin son som hamnar fel och gör fel val..

Kanske borde hon ha tagit sig tid och uppfostra sin son . Men det kanske inte var så viktigt jämfört med hennes kändis-aspirationer.
2022-02-20, 10:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Kanske borde hon ha tagit sig tid och uppfostra sin son . Men det kanske inte var så viktigt jämfört med hennes kändis-aspirationer.
Nu kan barn hamna snett även om föräldrarna gjort vad de kunnat. Men det känns uppenbart här att det brustit på den fronten, kärlek har det nog funnits gott om men den har visats på fel sätt och bra förebilder och vettiga gränser har saknats.

Jag vet inte hur stort begåvningshandikapp A har och därmed inte hur pass detta kan vara en del av förklaringen till hans agerande men det är ju tydligen inte större än att han kunnat ta körkort t ex. Så att han inte skulle kunna förstå innebörden av sina handlingar känns inte troligt.
2022-02-20, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Han vågar inte "sätta ner foten" för varken "gökungen" eller sina egna. "Halmpyntet" har filttofflorna på.

Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger

Mer mesig karl än Roberto får man leta efter. Nu tycks det som om att han är svagbegåvad på riktigt vilket kan förklara varför han inte kan sätta ner foten eller på allvar sätta gränser för varken Anna, sina barn eller styvdottern.

Robertos svagbegåvning verkar ha gått i arv till Antonio och det är uppenbart att Antonio inte fått det stöd från sina föräldrar som han behövt. Nu kanske han hade blivit en kriminell narkoman ändå men att växa upp i en gränslös familj med en svagbegåvad far och en verklighetsfrånvänd mor där han aldrig har behövt stå till svars eller ta ansvar har naturligtvis bidragit till att han är där han är idag.

Nu landar ju ansvaret för den misslyckade uppfostran Antonio fått inte enbart på Anna. Men med tanke på hur mycket tid hon har varit hemma under barnens uppväxt medan Roberto arbetat faller det sig naturligt att hon borde tagit huvudansvaret för barnens uppfostran. Anna har ju själv många gånger berättat om hur hon tagit paus och vilat upp sig i flera år mellan sina försök till en comeback som artist. Att hon under dessa perioder inte varit förmögen att uppfostra sina barn säger väldigt mycket om henne.

Anna har ägnat alldeles för mycket tid åt sig själv och sina försök att återuppliva en artistkarriär som aldrig egentligen tog fart. Än idag sitter hon och påstår sig vara artist och beklagar sig över att hon inte får ägna sig åt det hon brinner för: att få vara artist. Det har varit viktigare för henne än att finnas där för sina barn och att uppfostra dem till bra samhällsmedborgare.
2022-02-20, 10:50
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Beror ju väldigt mycket på hur nära vänner man är också och det har såvitt jag förstår inte riktigt framgått.

I det väldigt hypotetiska scenariot att jag var i artonårsåldern och någon av mina närmaste vänner betett sig såhär men sedan uppriktigt bett om ursäkt och ersatt telefonen hade jag ju inte blandat in farbror blå.

Men det är ju många förbehåll som kanske inte föreligger här, de kanske bara hänger i samma umgängeskrets. Det är ju också relevant att Anton har en biologisk kvinnokropp och inte kan försvara sig/ge igen på lika villkor. Helt rimligt att polisanmäla i det läget.

Jag trodde först att det handlade om en kille, men det verkar vara en tjej som han slagits med. Varför heter hon Anton? En transa?
2022-02-20, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jag trodde först att det handlade om en kille, men det verkar vara en tjej som han slagits med. Varför heter hon Anton? En transa?
Den här frågan börjar bli lika tröttsam som den om Mehmet är Antonios pappa. Väldigt tröttsam alltså.
2022-02-20, 11:47
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ja, Anton är född tjej och är på väg att bli en kille.
2022-02-20, 11:50
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Vad är det som är fjantigt med att anmäla någon för misshandel och för att denne slog sönder ens telefon?
Fjantigt eftersom det inte skedde någon misshandel.
2022-02-20, 11:53
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Beror ju väldigt mycket på hur nära vänner man är också och det har såvitt jag förstår inte riktigt framgått.

I det väldigt hypotetiska scenariot att jag var i artonårsåldern och någon av mina närmaste vänner betett sig såhär men sedan uppriktigt bett om ursäkt och ersatt telefonen hade jag ju inte blandat in farbror blå.

Men det är ju många förbehåll som kanske inte föreligger här, de kanske bara hänger i samma umgängeskrets. Det är ju också relevant att Anton har en biologisk kvinnokropp och inte kan försvara sig/ge igen på lika villkor. Helt rimligt att polisanmäla i det läget.
Betett sig hur? Jag kan inte se att Antonio gjort något fel, förutom att slå sönder mobilen.
2022-02-20, 12:10
Medlem
flikkan1891s avatar
Är vi säkra på att det bara är cannabis A brukar? Jag, som själv har adhd, blir knappast lugn på röka, däremot somnar jag på ladd. Tänker att han kanske är blandmissbrukare? Har brukar inte verka så pårökt (som folk i allmänhet blir) i hans live?
2022-02-20, 12:20
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flikkan1891
Är vi säkra på att det bara är cannabis A brukar? Jag, som själv har adhd, blir knappast lugn på röka, däremot somnar jag på ladd. Tänker att han kanske är blandmissbrukare? Har brukar inte verka så pårökt (som folk i allmänhet blir) i hans live?
De tog urin och blodprov. I det fanns enbart cannabis, ingenting annat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in