Citat:
Ursprungligen postat av
BrotherXII
Vad menar du? Det finns väl hur mycket forskning som helst. Kvinnor är otrogna i något större grad än män är.
Vad du hittar på i ditt huvud är varken samma sak som forskning eller bevis för att forskning inte existerar. Hur du och din hippieflickvän definierar er otrohet mot varandra är inte heller intressant i vare sig forskningshänseende eller för oss andra.
Håll dig du till dina veckotidningar och dejtingsidor.
Men länka en seriös studie då där det inte är 1000 pers som svarat utan ett stort antal och som riktiga forskare gjort på något collage eller dyl. För alla studier jag kommit över har varit från dejtingsidor eller veckotidningar där dom frågat sina läsare. Av den anledningen är jag skeptisk till "forskningen" om otrohet.
Vad är det jag har hittat på? Det enda jag är skeptisk till är sanningen om att kvinnor är mer otrogna än män. Hittar jag eller om du kan länka en seriös studie som säger det kommer jag tro på det såklart.
Och jo, det är sjukt intressant ur ett forskningsperspektiv om hur otrohet definieras av dom som är med i undersökningen. Blir ju väldigt skeva svar om en tjej tycker det är otrohet att sms med en kille medan en kille inte tycker det. Det måste framstå tydligt i frågan om vad just forskarna definierar som otrohet och så får dom som svarar ställa sig till det och inte bara svara ja eller nej på frågan har du varit otrogen.