2022-02-17, 19:07
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlmaxT
Ibland är bara sex sex. Jag hade blivit mkt mer upprörd om min tjej skulle dela sina drömmar och rädslor med någon annan än mig. Det är otrohet grand luxe.

Tänk om hon tycker att drömmar och rädslor bara är drömmar och rädslor då, och inte tycker att det är någon grej att dela med sig av dom till andra?
Vi har nog olika åsikter om vad som är otrohet och inte, och här tror jag att det är viktigt att man har liknande värderingar för att undvika en kollision.
Citera
2022-02-17, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Majoriteten av alla dåliga förhållanden beror på männen och kvinnorna mår mycket bättre om de skiljer sig än vad männen gör.

Utöver det har jag för mig att det är väldigt jämna siffror kring otrohet. Man ska inte utgå ifrån att det är männen enbart. En väldigt promiskuös kvinna/man kommer givetvis ha lättare för att vara med andra oavsett vilket kön de har än vad en mer prydd mindre sexuellt utagerande kvinna/man. Det beror på hur de ställer sig till sex, inte relationen.

Översättning. Den man eller kvinna som agerar ut och gör allt eller vill göra allt på en gång utan betänkligheter är väldigt öppen inför alla möjliga sexuella aktiviteter och önskemål, är den som först har andra vid sidan av. De saknar känslomässiga band gällande hur intimt förknippat samlivet är.

Nej. Kvinnor är hypergama och söker bättre män än sin beta provider. Så det är på grund av kvinnans drift att söka efter the whole package som styr. Men när de är ihop med en alpha fucks då kommer kvinnan i tysthet acceptera hans otrohet eftersom han lever upp till hennes naturliga standard.
Citera
2022-02-17, 20:23
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedJamie
Nej. Kvinnor är hypergama och söker bättre män än sin beta provider. Så det är på grund av kvinnans drift att söka efter the whole package som styr. Men när de är ihop med en alpha fucks då kommer kvinnan i tysthet acceptera hans otrohet eftersom han lever upp till hennes naturliga standard.
Nej, en del kvinnor står ut pga självskadebeteende i relationer. Det är inte "alpha" att vara en lösaktig och opålitlig man. Ni män hittar på skit för att få grönt kort till att ni helt enkelt väljer att vara egocentriska skitstövlar. ALLA människor kommer trots monogama relationer dras till någon annan på ett eller annat sätt någon gång. Idioterna är de som väljer att bedra partnern
Citera
2022-02-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Tänk om hon tycker att drömmar och rädslor bara är drömmar och rädslor då, och inte tycker att det är någon grej att dela med sig av dom till andra?
Vi har nog olika åsikter om vad som är otrohet och inte, och här tror jag att det är viktigt att man har liknande värderingar för att undvika en kollision.

Det kallas mångfald, inte kollisionskurs.
Att jag värderar det inre livet högre än det yttre det må hända. Så om jag skulle missat att hon höll det yttre högre då får jag helt enkelt skylla mig själv.
Citera
2022-02-17, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flowergirlgone
Varför väljer män vara otrogna samtidigt vara kvar i förhållande eller vara kvar gifta? Hur tänker män? Varför inte skilja eller göra slut och sedan vara med andra? Varför dras män till andra kvinnor? Vad kan man göra själv för att förbättra relation och förhindra otrohet?
Har så mycket erfarenhet av detta. Kan va helt ärlig. Vad exalt vill du veta
Citera
2022-02-17, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Nej, en del kvinnor står ut pga självskadebeteende i relationer. Det är inte "alpha" att vara en lösaktig och opålitlig man. Ni män hittar på skit för att få grönt kort till att ni helt enkelt väljer att vara egocentriska skitstövlar. ALLA människor kommer trots monogama relationer dras till någon annan på ett eller annat sätt någon gång. Idioterna är de som väljer att bedra partnern

Hahaha… Det låter som du vill ha mitt nummer 😏
Citera
2022-02-18, 00:17
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedJamie
Hahaha… Det låter som du vill ha mitt nummer 😏
Jag vet inte hur du läser in det i texten men men. Jag har mina aningar
Citera
2022-02-18, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Vad menar du? Det finns väl hur mycket forskning som helst. Kvinnor är otrogna i något större grad än män är.

Vad du hittar på i ditt huvud är varken samma sak som forskning eller bevis för att forskning inte existerar. Hur du och din hippieflickvän definierar er otrohet mot varandra är inte heller intressant i vare sig forskningshänseende eller för oss andra.

Håll dig du till dina veckotidningar och dejtingsidor.
Men länka en seriös studie då där det inte är 1000 pers som svarat utan ett stort antal och som riktiga forskare gjort på något collage eller dyl. För alla studier jag kommit över har varit från dejtingsidor eller veckotidningar där dom frågat sina läsare. Av den anledningen är jag skeptisk till "forskningen" om otrohet.

Vad är det jag har hittat på? Det enda jag är skeptisk till är sanningen om att kvinnor är mer otrogna än män. Hittar jag eller om du kan länka en seriös studie som säger det kommer jag tro på det såklart.
Och jo, det är sjukt intressant ur ett forskningsperspektiv om hur otrohet definieras av dom som är med i undersökningen. Blir ju väldigt skeva svar om en tjej tycker det är otrohet att sms med en kille medan en kille inte tycker det. Det måste framstå tydligt i frågan om vad just forskarna definierar som otrohet och så får dom som svarar ställa sig till det och inte bara svara ja eller nej på frågan har du varit otrogen.
Citera
2022-02-18, 11:35
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Varför väljer män vara otrogna samtidigt vara kvar i förhållande eller vara kvar gifta? Hur tänker män? Varför inte skilja eller göra slut och sedan vara med andra? Varför dras män till andra kvinnor? Vad kan man göra själv för att förbättra relation och förhindra otrohet?

I min värld så är det en fegis som gör så.
Citera
2022-02-18, 16:25
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

Att få ragg skulle jag vilja säga går lite i vågor och för att inte vara utan sex är det ganska bekvämt att ha någon hemma som särar upp.

Och varför inte nöja sig med frugan då kommer ju naturligtvis någon då att undra? Men det ligger till ungefär så här, katten tar småfåglar oavsett om matskålen är full av Sheba.

Plus att jag är tvungen att lägga ut ett talesätt som existerade när jag jobbade som ambulerande säljare "akta dig för kvinnor med för mycket smink för du vill väl inte tvätta dina skjortor själv".
Citera
2022-02-19, 18:34
Medlem
DudeConfuseds avatar
Jag har en fråga… Min sambo/flickvän/mamma till mitt andra barn och jag har inget sex öht längre. Det dog ut när hon blev gravid. Jag försökte länge, med att få igång det och när hon väl ville igen efter ett år så hade jag tappat det helt.

Vet att ni flesta kommer säga ”dumpa” men finns det något annat att göra? Eller är det här som att köra på en väg med en skylt i början ”Väg avstängd, stup 100m”

Har ju lekt av mig med en annan en gång under vårt förhållandes tid och det var väl nice att känna den där hettan igen. Eftersom flörtandet hade pågått i en månad. Tyvärr fick den personen för mkt ångest som då valde att berätta detta, enkelt förklarat.

Nästa fråga, bör jag vara orolig att min sambo inte knappt brydde sig över det här? Har hon nån annan på sidan av också som iaf kan vara tyst? Eller är jag bara lycklig lottad som har en tjej som accepterar mig för den jag är? Ja då utan att vi har något intimt med varandra.

Tacksam för mogna svar
Citera
2022-02-19, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DudeConfused
Jag har en fråga… Min sambo/flickvän/mamma till mitt andra barn och jag har inget sex öht längre. Det dog ut när hon blev gravid. Jag försökte länge, med att få igång det och när hon väl ville igen efter ett år så hade jag tappat det helt.

Vet att ni flesta kommer säga ”dumpa” men finns det något annat att göra? Eller är det här som att köra på en väg med en skylt i början ”Väg avstängd, stup 100m”

Har ju lekt av mig med en annan en gång under vårt förhållandes tid och det var väl nice att känna den där hettan igen. Eftersom flörtandet hade pågått i en månad. Tyvärr fick den personen för mkt ångest som då valde att berätta detta, enkelt förklarat.

Nästa fråga, bör jag vara orolig att min sambo inte knappt brydde sig över det här? Har hon nån annan på sidan av också som iaf kan vara tyst? Eller är jag bara lycklig lottad som har en tjej som accepterar mig för den jag är? Ja då utan att vi har något intimt med varandra.

Tacksam för mogna svar

Bara tystnaden borde vara en varningsflagga.
Hon känner alltså till otroheten men tar inte upp frågan?
Då måste du göra det. Innan det brinner av.
Uppenbarligen så är det så laddat att hon helt enkelt inte kan lyfta frågan. Låt den lågan brinna så sakta så har du snart ett inferno och det vill du inte när det finns barn inblandade. Kan bli mkt dyrt och oerhört smärtsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in