Citat:
Ursprungligen postat av
LaurentiusLucidor
Men där är ingen subventionering.
Det är bara det skatteuttag som all elintensiv industri åker på. (Gäller samma regler i hela EU).
Gäller samma skatteuttag för det pappersbruk du grät över. (Men det skrev du inte. Nog får du hålla med om att du är oseriös och en hycklare).
Citat:
Ursprungligen postat av
LaurentiusLucidor
Goddag yxskaft som vanligt....
De flyttar ju enligt dig. Oklart om flyttbidrag betalas ut.
Nej, jag håller mig alltid till det som skrivs. Om du kunde göra det skulle en stor förbättring inträffa.
Du påstod att pappersbruket la ned pga energipolitiken. Du har lämnat exakt 0 stöd för det.
Jag synade ditt svammel med att fråga var dom flyttade. (Det finns en strikt logik i det iom att om det är pga energipolitiken så är det bättre att flytta dit det är bättre energipolitik).
Men du har kommit med exakt noll svar. Och producerar istället div ad hominem och rena lögner.
Andra i tråden har dock gjort bedömningen att det inte var pga någon energipolitik (Det finns ingen billigare land att flytta till). Utan att det var pga bristande efterfrågan. Och då är nedläggning det som gäller. Hjälper inte att flytta.
Vet inte om du är för enfaldigt för att fatta, eller ditt problem är.
Citat:
Ursprungligen postat av
LaurentiusLucidor
https://sverigesradio.se/artikel/all...in-el-avstangd
Konstigt att forumets störste besserwisser inte har större koll.
Det är bara varmluft och nonsens du producerar i dina imbecilla spaminlägg.
Vad har detta med att folk inte klarar betala elräkningen att göra???
Du skulle skaka fram stöd för att dom inte klarar av att betala.
Inte skaka fram indikationer på att folk slösar upp inkomsten på annat och struntar i att betala en större räkning än vanligt.
Kan du inte försöka vara lite seriös.
Citat:
Ursprungligen postat av
LaurentiusLucidor
Vänligen citera mig aldrig mer så jag slipper ödsla min dyrbara tid.
Enkelt att uppnå. Bara sluta skriv enfaldigt svammel så slipper du det.