2022-02-15, 15:04
Medlem
Skarparattarns avatar
Van Den Hurk påväg till oss?

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2022/02/15/uppgifter-aik-visar-intresse-for-van-den-hurk/

Vad säger needs.more.brandy?
2022-02-15, 15:23
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Jag har absolut inga sympatier för Malmö.

I topp 5-ligor har Rosenberg 49 mål på 184 matcher, 0,27 mål per match. Därtill 22 assist. Guidetti har 17 mål på 135 matcher, 0,13 mål per match. Därtill 9 assist.

Så kan man ju räkna om man vill visa en bild, ett annat sätt att räkna på hade ju varit att jämföra bådas tid i Holland där Guidetti gjorde 20 mål och 6 assist på 23 matcher mot Rosenbergs 12/9 på 40 för att visa den motsatta.

Hur som helst så var inte intentionen med mitt inlägg att diskutera skillnaden mellan spelarna utan snarare att påvisa att det hänt rätt mycket när mediokra spelare ute i Europa kommit tillbaka och blivit stjärnor. Att Rosenberg aldrig var en stjärnspelare när han var ute i Europa hoppas jag vi iaf. kan komma överrens om?
Senast redigerad av Teu 2022-02-15 kl. 15:25.
2022-02-15, 15:33
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Guidetti har erbjudit sina tjänster till oss och Malmö. Inte så mycket till hjärta för aik inte.

Skulle ju förvåna om inte några danska klubbar blivit kontaktade då också. Jag hoppas på att de snor honom.
2022-02-15, 15:39
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Så kan man ju räkna om man vill visa en bild, ett annat sätt att räkna på hade ju varit att jämföra bådas tid i Holland där Guidetti gjorde 20 mål och 6 assist på 23 matcher mot Rosenbergs 12/9 på 40 för att visa den motsatta.

Hur som helst så var inte intentionen med mitt inlägg att diskutera skillnaden mellan spelarna utan snarare att påvisa att det hänt rätt mycket när mediokra spelare ute i Europa kommit tillbaka och blivit stjärnor. Att Rosenberg aldrig var en stjärnspelare när han var ute i Europa hoppas jag vi iaf. kan komma överrens om?
Jo men det är ju vad som ligger närmast i tiden innan (eventuell) hemkomst ändå. Tittar man på mål i Holland är det ju utöver en lägre nivå dessutom rätt många år och dåligt stekta kycklingar sedan.

Din allmänna poäng håller jag absolut med om och visst är det så att Guidetti är betydligt närmare Rosenbergs nivå än vad avståndet mellan Rosenbergs nivå och en ur europeiskt perspektiv absolut toppanfallares nivå var vid tiden då Rosenberg vände hem. Reagerade bara på parallellen från början för jag tycker att deras karriärer efter bådas respektive tid i Holland artat sig ganska olika, men det utesluter absolut inte att Guidetti skulle kunna leverera stort i en allsvensk kontext.
2022-02-15, 15:44
Medlem
Citat:
Guidetti har erbjudit sina tjänster till oss och Malmö. Inte så mycket till hjärta för aik inte.

Han har inget hjärta nånstans,han behöver spela,
Första bästa klubb som betalar någorlunda lön sticker han till om han räknar med platsa.
Tråkiga nog så är Malmö nog hans bästa skyltfönster för få en sista resa utomlands om han gör det han förväntas.
2022-02-15, 15:45
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Han har inget hjärta nånstans,han behöver spela,
Första bästa klubb som betalar någorlunda lön sticker han till om han räknar med platsa.
Tråkiga nog så är Malmö nog hans bästa skyltfönster för få en sista resa utomlands om han gör det han förväntas.
Och möjlighet (om än minimal?) till att komma med i vm-truppen efter en eventuellt riktigt stark allsvensk säsong och låt säga Europa League.
2022-02-15, 16:06
Medlem
Citat:
Och möjlighet (om än minimal?) till att komma med i vm-truppen efter en eventuellt riktigt stark allsvensk säsong och låt säga Europa League.
Yes
För egentligen är anfallsproblemet i landslaget Guidettis fördel komma snabbt till spel i en klubb som han vet presterar,slåss om inhemska titlar,samt ofta får spela i Europa så är MFF ett bra val.

För som sagt.. anfallare i landslaget i form är lika med 0
En bra säsong av typ vem som helst i allsvenskans anfallare kan slå in sig in i landslaget.

Som jag ser de nu är det bara Isak som är given i truppen bland anfallare.
2022-02-15, 17:01
Medlem
OvissFramtids avatar
Om Malmö vill värva från en högre hylla borde man titta på Sebastian Andersson i sommar. Vore en drömvärvning. Köln vill dumpa honom och efter hans knäskada så har han inte riktigt varit på den nivån som i Union men ändå gjort typ 10 poäng på 40 matcher i Köln. Han är trots allt skåning också. Skulle passa oss väldigt bra. Eventuellt CL spel skulle kunna locka honom till oss.

IKT hade varit en stabil men tråkig värvning. Att vi är ute efter Guidetti är fan skrämmande. Hade han gått till AIK hade jag skrattat ihjäl mig på AIKs bekostnad.
2022-02-15, 17:05
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Van Den Hurk påväg till oss?

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2022/02/15/uppgifter-aik-visar-intresse-for-van-den-hurk/

Vad säger needs.more.brandy?
Jag säger att det känns ÅT HELVETE. Vi måste knyta upp Hurken för längre tid framåt.

Det mest obehagliga är ju att vi har en överbelastning i truppen på Hurk's position, så det är som att alla bitarna faller på plats i mitt huvud. Det är som att vi har planerat att sälja Hurk redan förra året när vi tog in Rasmus Karjalainen, för med en nästan överpresterande Assad Al Hamlawi har vi just nu för många nior i laget. Assad har fått spela ytter i träningsmatcherna - en position där vi också har mördande konkurrens. Det säger ju det mesta om vilken form han är i och hur gärna vi vill att han ska spela, samtidigt som det också säger något om hur överbelastade vi är i den centrala anfallsrollen.

Min förhoppning är egentligen att Hurk skriver på ett längre avtal och att vi säljer honom UTOMLANDS. Klarar inte av att se honom i en konkurrerande klubb.
2022-02-15, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Om Malmö vill värva från en högre hylla borde man titta på Sebastian Andersson i sommar. Vore en drömvärvning. Köln vill dumpa honom och efter hans knäskada så har han inte riktigt varit på den nivån som i Union men ändå gjort typ 10 poäng på 40 matcher i Köln. Han är trots allt skåning också. Skulle passa oss väldigt bra. Eventuellt CL spel skulle kunna locka honom till oss.

IKT hade varit en stabil men tråkig värvning. Att vi är ute efter Guidetti är fan skrämmande. Hade han gått till AIK hade jag skrattat ihjäl mig på AIKs bekostnad.
Sebastian är fysiskt och psykiskt skadat gods.
Den knäskada är återkommande problem,vi gör bäst i låta han vara
2022-02-15, 17:32
Avslutad
Citat:

Nu har jag förvisso inte sett Sebastian Andersson på ett gäng år men det jag det jag såg av honom i Ängelholm, DIF osv gav starka bluffvibbar, typ Antonsson, Avdic, Holmberg och några andra ur det gänget senaste åren.

IKT känns som ett betydligt bättre val för er!

Men som sagt, har inte sett honom på länge så jag kanske har fel.
2022-02-15, 17:33
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Kan inte tänka mig att MFF är intresserade av honom. Vore ett riskprojekt som heter duga. Det är ganska många år som gått förlorade för honom. Sen är det nog hög tid för honom att flytta hem och bli "kung" i Stockholm igen, tror jag. Att AIK hört sig för där känns logiskt. Och där kan man hitta en helhetshetslösning som passar båda parter mer.MFF behöver kika på en lite högre och säkrare hylla. Men behöver värva svenskt nu som jag fattat det helst. S. Andersson och IKT låter ju två rimliga alternativ sett tillkravbilden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in