Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-14, 12:17
  #2545
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
3-4 % är inte en krasch. Kom tillbaks när börsen är ner 10 % eller mer på en dag!

Det bör nog summeras när veckan är över. OPEX + detta geopolitiska dravel + FEDs extra möte om inflationen och räntan. Om OMXS30 går nedanför 2200 så tror jag att nedgången fortsätter.

Återstår att se, blev lite sugen att gå in i LUMI eller SSAB men tror som sagt att bättre tillfällen kommer. Då kan jag vara tydligt med att jag inte ligger speciellt lång i positioner utan säljer av när jag är nöjd.
Citera
2022-02-14, 12:18
  #2546
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Ja, James Bullard från FED gick ut med en väldigt hökish attityd slutet av förra veckan, så det är med också. Sedan eftersom detta vapenskrammel rör Europa, så är Europaaktier ned. Förutom guld och energi på sina ställen.
Hej Equinor +2,91%, LUG +2,64%, LUNE +0,93%, Aker 0,14%.

De har dock redan tagit tillbaka hans kommentar. Typiskt FED speech. Ibland får jag känslan att FED bara trollar marknaden.

Cykliskt och bank slaktas i Europa.
Citera
2022-02-14, 12:19
  #2547
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
De har dock redan tagit tillbaka hans kommentar. Typiskt FED speech. Ibland får jag känslan att FED bara trollar marknaden.

Cykliskt och bank slaktas i Europa.

Haha, jo, men sagt är sagt
Citera
2022-02-14, 12:23
  #2548
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
https://goodmorninggloucester.com/20...yahoo-finance/

Tycker fortfarande det ser ut att vara en troligtvis övergående inflation då den i huvudsak är orsakad av komponentbrist i vissa specifika branscher samt effekten av tuffa "jämförelsetal" då vi går från rekordlåga nivåer till rekordhöga nivåer i tex oljepris..

Du skulle sålt det i fredags för 100 kr isf, inte sälja det för 95 kr idag i hopp om att köpa det för 94 kr i eftermiddag...

Så kan det bli men Fed och marknaden (tolkningsvis) har reviderat sin syn jämfört med tidigare bedömning. Den kanske revideras tillbaka igen, vem vet.
Citera
2022-02-14, 12:26
  #2549
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Marknaden signalerar att den är transitory dock. Just nu prisar man in räntesänkningar 2023/2024. Efter höjningar i år.

Japp men synen på vad Fed förväntas göra innan dess har förändrats.
Citera
2022-02-14, 12:33
  #2550
Medlem
japp nu kraschar det. gråter ni nu era glin?
Citera
2022-02-14, 12:36
  #2551
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaZero
japp nu kraschar det. gråter ni nu era glin?
Tycker du att det verkar vara många här som gråter?

Verkar snarare som att de flesta här verkar sett fram emot fallet. Antagligen personer som sålt i tid eller som blankat.

Men du tycker att vi gråter? Att börsen sjunker måste inte vara något negativt.
__________________
Senast redigerad av constant 2022-02-14 kl. 12:42.
Citera
2022-02-14, 13:02
  #2552
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaZero
japp nu kraschar det. gråter ni nu era glin?
Tråkig attityd. Det finns både baisse och hausse representerat i tråden. "Glin" faller tillbaka på dig själv. Någon vidare krasch är inte konstaterad ännu, förresten.
Citera
2022-02-14, 13:17
  #2553
Medlem
Det är väl logiskt om börsen sakta kryper tillbaka mot nivåerna innan corona. Det var ju då den galenskapen eskalerade. Det räcker ju med att gå in på 10-åriga grafen för Stockholmsbörsen så ser man ju tydligt att något är fel när grafen pekar rakt upp.
Citera
2022-02-14, 13:18
  #2554
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaZero
japp nu kraschar det. gråter ni nu era glin?
Citat:
Ursprungligen postat av Pfizervaccinslayer
börsen fortsätter sjunka!

är det bara jag som firar?


den där båten kanske inte var så smart att köpa ändå!

eller huset!

under tiden hovar jag in pengar på den dumma jävla svenskens naivitet och godhetsknarkande!

tack svenne, du duger till något iallafall!
Sådär säger enbart folk som inte har en krona att investera. Då är det lätt att känna skadeglädje när börsen går ner några procent. Mindre roligt att se på medan andra tjänar pengar på uppgångar som det oftare är. Otippat att minst en av er är anti-vaxxer också!

Det kommer gå ner i några dagar eller veckor, men sen vänder det. Det är vad jag tror. Jag sitter lugnt i båten; har investerat ca en miljon i början av året. Visst, lite surt om det går ner mer än det gjorde i januari men på lång sikt spelar det ingen jätteroll. Jag är ändå glad att jag prickade en ~10%ig nedgång istället för att ha investerat den där miljonen i slutet av förra året.
Citera
2022-02-14, 13:33
  #2555
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Sådär säger enbart folk som inte har en krona att investera. Då är det lätt att känna skadeglädje när börsen går ner några procent. Mindre roligt att se på medan andra tjänar pengar på uppgångar som det oftare är. Otippat att minst en av er är anti-vaxxer också!

Det kommer gå ner i några dagar eller veckor, men sen vänder det. Det är vad jag tror. Jag sitter lugnt i båten; har investerat ca en miljon i början av året. Visst, lite surt om det går ner mer än det gjorde i januari men på lång sikt spelar det ingen jätteroll. Jag är ändå glad att jag prickade en ~10%ig nedgång istället för att ha investerat den där miljonen i slutet av förra året.

vad du tror skiter jag fullständigt i. nu njuter jag av den misären idiotsvensken lever i.

fortsätter rasa.

jag blir rik ni blir fattiga & skuldsatta hos banken
Citera
2022-02-14, 13:33
  #2556
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Det är väl logiskt om börsen sakta kryper tillbaka mot nivåerna innan corona. Det var ju då den galenskapen eskalerade. Det räcker ju med att gå in på 10-åriga grafen för Stockholmsbörsen så ser man ju tydligt att något är fel när grafen pekar rakt upp.

Och hur ser uppgången ut på 5 års tid? Sedan 2000?

De senaste fem åren är omxs30 upp 41 %…

För er björnar är börsen alltid övervärderad. Smått komiskt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback