2022-02-12, 07:43
Medlem
gorillaglues avatar
Tänk på dessa stackars apbarn, öppna era hjärtan, de behöver bara komma till trygga sverige så blir allt bra. De kan få kanelbulle och mjölk så ordnar sig allt.
Citera
2022-02-12, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Flickvänner är gratis, prostituerade kostar pengar. Grabbarna kokade ju hennes skalle för att få pengar, hade de haft pengar att köpa prostituerade för kanske de inte skulle ha ansett sig behöva genomföra ritualen.

Skulle det redas soppa på huvudet och säljas?

Hur/vad tänktes bringa in pengar?

Var det tron i att om man kokar/bränner huvudet i kastrull så skulle det automatiskt föra med sig pengar genom magi?
Citera
2022-02-12, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeirardVanDerKlaar
En 20-åring är en tonåring, och en 19-åring är en pojke?

I Sverige senaste 10åren är det väldigt diffust vad gäller betydelser.

Pengar kan läggar på ordlekar, synonymer etc.

Som om landet inte har några problem/bekymmer överhuvudtaget

Individen/personen = hen

Vuxna män från vissa länder 20år-50år= barn/unga vuxna.

Gillar också dela ut korv med bröd till kriminella i syfte med att det ska slutas kasta sten och upplopp.

Lägga skattepengar på att trycka diverse floskler som enligt politiker ska minska våldtäkter i typ med: våldta inte mig, min kropp . .
Citera
2022-02-12, 10:33
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
https://nyadagbladet.se/utrikes/nige...-att-bli-rika/

Usch, killarna ser så sjukt obehagliga ut på bilden.

Vet ni någonting mer om det här?
Vi västerlänningar är onödigt fördomsfulla mot all afrikansk vetenskap. Det skulle kunna fungera.

Som Einsteins läraromästare sa
Citat:
Magic's just science that we don't understand yet. - Arthur C. Clarke

Citat:
These minors believed that human blood had great potential to produce physical cash, and plenty of it.

https://tribuneonlineng.com/teenagers-as-ritualists/
Citera
2022-02-12, 10:37
Bannlyst
De har väl fått lära sig svartkonst av de vita djävularna (katolikerna) som åker dit och våldtar deras barn.

Är det därför varannan person är amputeras i Nigeria? Jag trodde det var för att vita kannibaler åkte ner och åt deras vad kött .. men kanske hade med magi att göra då
Citera
2022-02-12, 10:42
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Som Einsteins läraromästare sa
Einstein hade redan publicerat både ”Allmänna relativitetsteorin” och om ”Gravitationsvågor, krusningar i krökningen av rumtiden” innan Arthur C. Clarke ens var född, din lilla lurifax.
Citera
2022-02-12, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Jag försöker förstå mig på hur religion och politik verkligen fungerar.
Jag ser tydliga mönster.
Folk överallt i alla samhällen har stora behov att att skylla ifrån sig.
Att hitta lämpliga syndabockar. För att hålla ett land någorlunda samlat och lugnt,
då måste blod flyta och någon måste få betala för det.
Det är det alla religioner symboliserar. En måste dö för att många ska få leva.
Därför iscensätter man också falska nyheter om färgstarka mördare.
Det är mat åt folket. Att få frossa i historier om mord. Det är en frälsande och enande kraft.
Det är också därför krig händer. Krig är ofta iscensatta för att ena folket.
Så två länder som krigar hjälper varandra på sätt och vis.
🤔 Kanske OT men med det resonemanget skulle gängkriminaliteten i Sverige kunna vara iscensatt för att vi ska ha något att frossa i? Stämpla in i verkligheten nu. Du framstår ju som helt förvirrad.
Citera
2022-02-12, 11:13
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
😅 Då förstår jag! Tack för denna fantastiska upplysning. Får nästan utgå från att du trollar nu.
Fråga din psykolog.
Jag trollar inte. Jag förklarar enkel mänsklig psykologi. Våra mänskliga behov. Om där inte fanns dåliga människor, då skulle ju du vara sämst. Eller hur.
Du skulle dö. Så dåliga människor är dina frälsare.
Du är frälst av att stå framför korset.
Och peka på en naken förnedrad människa.
Citera
2022-02-12, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Fråga din psykolog.
Jag trollar inte. Jag förklarar enkel mänsklig psykologi. Våra mänskliga behov. Om där inte fanns dåliga människor, då skulle ju du vara sämst. Eller hur.
Du skulle dö. Så dåliga människor är dina frälsare.
Du är frälst av att stå framför korset.
Och peka på en naken förnedrad människa.

Sant, men det betyder inte att händelsen är påhittad eller fake news.

Skrämmande att människor kan vara så vidskepliga. Ja faktiskt både de och även du, även om du har rätt i att det oftast utses syndabockar.
Citera
2022-02-12, 12:28
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Sant, men det betyder inte att händelsen är påhittad eller fake news.

Skrämmande att människor kan vara så vidskepliga. Ja faktiskt både de och även du, även om du har rätt i att det oftast utses syndabockar.
Nä, det kan mycket väl vara riktiga mord.
Men poängen är att ibland om det råder nyhetstorka och behovet av en syndabock pockar på,
då kan falska mord presenteras. Vi vet inte vad som är riktigt och sant här och det spelar ingen roll heller. Vanligt folk måste få sin mat och det är allt dom vill ha.
Citera
2022-02-12, 12:30
Medlem
MissDecibellas avatar
Vilka jävla stolpskott det finns alltså..

Såg bara ordet ”Nigeria” först och tänkte direkt på stackars Lasse som befinner sig mitt i (brun)smeten och inte gett oss här på fb ett livstecken på flera dagar .

Nu var det ju (som tur är) inte Lasse, som man får hoppas ff har livet i behåll ..

(FB) Resa till Afrika en 18 år yngre kvinna är orsaken.

Som någon tidigare också skrev, hur tänkte dom att ett avhugget huvud skulle generera pengar..?!
Har dom verkligen inte kommit längre i utvecklingen än så där borta i Afrikas djungler (figure of speach) utan att man tror på sånt där humbug?
Citera
2022-02-12, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Vilka jävla stolpskott det finns alltså..

Såg bara ordet ”Nigeria” först och tänkte direkt på stackars Lasse som befinner sig mitt i (brun)smeten och inte gett oss här på fb ett livstecken på flera dagar .

Nu var det ju (som tur är) inte Lasse, som man får hoppas ff har livet i behåll ..

(FB) Resa till Afrika en 18 år yngre kvinna är orsaken.

Som någon tidigare också skrev, hur tänkte dom att ett avhugget huvud skulle generera pengar..?!
Har dom verkligen inte kommit längre i utvecklingen än så där borta i Afrikas djungler (figure of speach) utan att man tror på sånt där humbug?

Därför de kan lura kvinnor till prostitution och trafficking, om de inte går med på detta, drabbas deras föräldrar o familjemedlemmar enligt medicinmannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in