Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-08, 00:18
  #1
Medlem
Om du någonsin har eller vet någon som ska hyra ut sin bostad i andrahands så välj absolut inte svenska tjejer under 35 år.

Vi har två bostadsrätter i Stockholm som vi hyrde ut under längre period och som naiva vi var så trodde vi på de där fördomarna om hur lugna och skötsamma tjejer skulle vara än killar. I en av lägenheterna som är en 3a så har vi haft två tjejer (vänner med varandra) och i den andra lägenheten en annan tjej och alla tre har varit i åldrarna 24-27 år. När jag skulle besikta lägenheten var det rena mardröm, när jag fick syn på vilka slitage de har orsakat, men också har jag fått höra av grannar att det har varit stök med vin kvällar, tjejmiddagar och festandet precis som svenska tjejer lever för.

Jag har kommit till insikten att killar är mer skötsamma och mer måna om ta hand om hushållet än tjejer som endast har bra merit om hur man kan festa loss och skryta för sina vänner och bekanta att man har lägenhet innan för tullarna som inte är deras egna. Därför vill jag varna er som ska hyra er bostad i andrahands, hyr aldrig ut till unga tjejer under 35 år. Som sagt det finns undantag men nu pratar jag om majoriteten i de större städerna.
__________________
Senast redigerad av doc-leaks 2022-02-08 kl. 00:21.
Citera
2022-02-08, 00:28
  #2
Medlem
SvenHelsings avatar
Drog du slutsatsen att detta gäller majoriteten efter att du har haft tre hyresgäster att bygga din statistik på?
Citera
2022-02-08, 00:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Drog du slutsatsen att detta gäller majoriteten efter att du har haft tre hyresgäster att bygga din statistik på?

Nej, det kanske må låta som det men jag har flera med mig som kan intyga detsamma och just därför varnar jag för att jag vet det finns fler därute som har råkat ut för samma sak.

Sen självklart finns det kåta gubbar, killar som gärna vill välja dessa tjejer för att de tror de kan genom det få ligga med henne, vilket också lett till sexuellt ofredande. Finns flera liknande fall och läsa om det.
__________________
Senast redigerad av doc-leaks 2022-02-08 kl. 00:37.
Citera
2022-02-08, 00:35
  #4
Medlem
CxQIcKfds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Drog du slutsatsen att detta gäller majoriteten efter att du har haft tre hyresgäster att bygga din statistik på?

Kvinnor är riktiga grisar, gäller både toaletter och deras bilar.
Citera
2022-02-08, 00:43
  #5
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Jag tror att det ligger något i TS observation. Däremot så tror jag att den kulturella faktorn spelar större roll än att generalisera alla kvinnor i det åldersspannet.

Ta en kvinnlig kinesisk utbytesstudent t.ex. Hon har inte råd att riskera att bli av med boendet eftersom då riskerar hon att misslyckas med studierna. Vilket i sin tur skulle få förödande konsekvenser för familjens rykte osv.

Kort sagt, utländska kvinnor med sunda värderingar tror jag går bra att ha som hyresgäster.

Svenska feminister som är i "kukkarusell-fasen" i sitt liv. Nej tack.
Citera
2022-02-08, 00:44
  #6
Medlem
Så du kollar främst på kön och inte på relevanta faktorer som jobb, meriter, utbildningsnivå, eventuell flumutbildning?
Citera
2022-02-08, 00:53
  #7
Medlem
Uppstrutsigs avatar
På dig låter det som att den bästa hyresgästen/gästerna är tant Agda och Rune som är 80+
Tråkigt att du drar alla tjejer över samma kam. Är du tjej själv så borde du skämmas! Du tog säkert ut ockerhyra så ”skadorna” som uppkom pga vinkvällar med rödtjutfläckar på din Rustamatta är väl inget att gnälla om?
Citera
2022-02-08, 01:05
  #8
Medlem
Vi hyr bara ut till finska tjejer numera. Oerhört pålitliga och skötsamma. Portugiser har också varit väldigt bra. Men som svensk är jag ledsen att behöva säga att svenska tjejer hamnar sist i kön, alldeles för bortskämda, uppkäftiga och stökiga.
Citera
2022-02-08, 03:09
  #9
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doc-leaks
Om du någonsin har eller vet någon som ska hyra ut sin bostad i andrahands så välj absolut inte svenska tjejer under 35 år.

Vi har två bostadsrätter i Stockholm som vi hyrde ut under längre period och som naiva vi var så trodde vi på de där fördomarna om hur lugna och skötsamma tjejer skulle vara än killar. I en av lägenheterna som är en 3a så har vi haft två tjejer (vänner med varandra) och i den andra lägenheten en annan tjej och alla tre har varit i åldrarna 24-27 år. När jag skulle besikta lägenheten var det rena mardröm, när jag fick syn på vilka slitage de har orsakat, men också har jag fått höra av grannar att det har varit stök med vin kvällar, tjejmiddagar och festandet precis som svenska tjejer lever för.

Jag har kommit till insikten att killar är mer skötsamma och mer måna om ta hand om hushållet än tjejer som endast har bra merit om hur man kan festa loss och skryta för sina vänner och bekanta att man har lägenhet innan för tullarna som inte är deras egna. Därför vill jag varna er som ska hyra er bostad i andrahands, hyr aldrig ut till unga tjejer under 35 år. Som sagt det finns undantag men nu pratar jag om majoriteten i de större städerna.


Haha det där visste jag redan för ett antal år sen. Jag hyrde först ut min dåvarande bostad till en kvinnlig student med en heljobbig pojkvän (men det visste jag inte då) men det var bara problem hela tiden med försenade hyror och annat strul från hennes sida. Det hela slutade med att jag blev blåst på en dyr elräkning plus en massa slitage och försvunna prylar.

Hyresgäst två var dock en man som extremt skötsam, bättre person fick man leta efter. Han betalade dessutom hela hyresperioden i förskott.

Jag har dessutom hört likadana historier från vänner och bekanta, det är nästan jämt problem med kvinnliga andrahandshyresgäster från dryga 20 år upp till 35-40 år på ett ungefär. Efter detta verkar somliga ha växt upp och vet hur man beter sig.

Samtidigt kan man se alla dessa privatannonser på Facebook och Blocket tex där dom skryter om hur skötsamma dom är och hur mycket dom tränar

Spola direkt till er som ska hyra ut er bostad
Citera
2022-02-08, 03:15
  #10
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doc-leaks
Om du någonsin har eller vet någon som ska hyra ut sin bostad i andrahands så välj absolut inte svenska tjejer under 35 år.

Vi har två bostadsrätter i Stockholm som vi hyrde ut under längre period och som naiva vi var så trodde vi på de där fördomarna om hur lugna och skötsamma tjejer skulle vara än killar. I en av lägenheterna som är en 3a så har vi haft två tjejer (vänner med varandra) och i den andra lägenheten en annan tjej och alla tre har varit i åldrarna 24-27 år. När jag skulle besikta lägenheten var det rena mardröm, när jag fick syn på vilka slitage de har orsakat, men också har jag fått höra av grannar att det har varit stök med vin kvällar, tjejmiddagar och festandet precis som svenska tjejer lever för.

Jag har kommit till insikten att killar är mer skötsamma och mer måna om ta hand om hushållet än tjejer som endast har bra merit om hur man kan festa loss och skryta för sina vänner och bekanta att man har lägenhet innan för tullarna som inte är deras egna. Därför vill jag varna er som ska hyra er bostad i andrahands, hyr aldrig ut till unga tjejer under 35 år. Som sagt det finns undantag men nu pratar jag om majoriteten i de större städerna.

Jag skulle aldrig hyra ut överhuvudtaget. Hellre skulle jag ha huset/bostadsrätt stå tomt med tanke på hur mycket skit som händer vid uthyrningar.
Citera
2022-02-08, 05:27
  #11
Medlem
pellevin11s avatar
Jag vet en kvinna som bedrev hundavel i sin lägenhet. Flera kullar med schäferhundar från olika tikar samtidigt. Hon hade valparna i vardagsrummet och valparna pissade ner hela vardagsrumsgolvet så parkettgolvet marinerades i hundpiss varje dag.

De fick renovera lägenheten för flera hundra tusen när hon flyttat. Hela vardagsrummet stank hundpiss som satt fast i parkettgolvet. En granne flyttade pga av allt oväsen från hundarna och skällande från hundarna. Han fick nog.
Citera
2022-02-08, 05:33
  #12
Medlem
anuwat01s avatar
Kan hålla med.

Hyrde ut till en tjej och vi kom överens om att jag skulle komma varje 25 och hämta post, jag smsade alltid innan och sa tid och kolla om det var ok.

En gång stod hennes kabinväska helt öppen i hallen fullt med massa stora dildosar och så hade hon en webcam. Detta resultera i en utkörning.

Nuförtiden brukar kriminella hyra lägenheter genom tjejer för att använda lgh till div kriminella aktiviteter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback