Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-06, 09:21
  #337
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Du har ju inte ett enda vettigt argument...

Musk skriver om Starlink på Twitter då och då precis som han skriver om sina andra företag.
Men det är mycket lite han skriver och ser man hur entusiasmen för Starlink nu avtagit i communityn runt Musk så är detta mycket förvånande. När Musk "slog igenom på allvar" i massmedia så var det för Marsresorna och dessa skulle finansieras via Starlink. Därför förväntar man sig att se betydligt mer aktivitet runt Starlink, men nu avtar istället informationen runt Starlink.

I övrigt hänvisar jag till inlägget ovan.
Citera
2022-02-06, 09:24
  #338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men det är mycket lite han skriver och ser man hur entusiasmen för Starlink nu avtagit i communityn runt Musk så är detta mycket förvånande. När Musk "slog igenom på allvar" i massmedia så var det för Marsresorna och dessa skulle finansieras via Starlink. Därför förväntar man sig att se betydligt mer aktivitet runt Starlink, men nu avtar istället informationen runt Starlink.

I övrigt hänvisar jag till inlägget ovan.

Det fungerar. Vad mer ska de skriva menar du?
Citera
2022-02-06, 09:30
  #339
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Det fungerar. Vad mer ska de skriva menar du?
Exakt hur Musk skall gå tillväga PR-mässigt kan jag inte gå in på här. Hans Twitter kan skapa mediasstormar och påverka kurser för krytptovalutor. Men runt ett av hans stora projekt, Starlink, som skulle finansiera hans påstått största projekt, Marsresorna har publiciteten avtagit. Det är mycket märkligt.

Men man måste se hela bilden i ett sammanhang, det försöker jag antyda här:
(FB) Starlink
Citera
2022-02-06, 09:34
  #340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Exakt hur Musk skall gå tillväga PR-mässigt kan jag inte gå in på här. Hans Twitter kan skapa mediasstormar och påverka kurser för krytptovalutor. Men runt ett av hans stora projekt, Starlink, som skulle finansiera hans påstått största projekt, Marsresorna har publiciteten avtagit. Det är mycket märkligt.

Men man måste se hela bilden i ett sammanhang, det försöker jag antyda här:
(FB) Starlink

Som sagt så skriver han om Starlink då och då. Han skrev om det senast för två dagar sedan.
Citera
2022-02-06, 09:40
  #341
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Som sagt så skriver han om Starlink då och då. Han skrev om det senast för två dagar sedan.
Vi kommer nog inte längre med detta. Ser man hur stort inflytande Musk har via Twitter och i media så är det förvånande att Starlink inte fått mer uppmärksamhet med tanke på hur den ekonomiska betydelse det skulle haft för Marsresorna.

Men det är bara en faktor som gör att jag anser att man måste ställa sig mycket tveksam till Starlink. Det står mer i inlägget ovan.
Citera
2022-02-06, 09:48
  #342
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Premium version på gång. rätt så saftiga priser men det är nog en smart ide. Då kan Spacex få in mer intäkter från färre användare. Det är tydligen typ 2 års väntetid på antenn. Skulle gissa premium får förtur.

https://www.cnet.com/home/internet/s...its-not-cheap/

Beta-kunder som hoppats på prestandaökningar blir nog besvikna att dessa kommer med en ännu högre prislapp! Många har motiverat sitt relativt dyra bredband med att det kommer att bli billigare och snabbare när projektet lämnar beta-fasen.
Citera
2022-02-06, 09:57
  #343
Medlem
wwrs avatar
Men visst är det märkligt att marknadsföringen för Starlink inte är starkare.

Tänk att visa bild på de som seglar över Atlanten och spelar Counterstrike under de tråkiga passen vid rodret. Videochattar med sina fruar. $99 per månad för obegränsad användning. (Laserlänkar skall fungera i de nya satelliterna.)

Alla skolor i övärlden i Stilla Havet eller i avlägsna områden i Asien eller Afrika där ungarna nu kan surfa utan begränsning.

Mycket konstigt att vi inte ser den reklamen.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-02-06 kl. 10:08.
Citera
2022-02-06, 13:50
  #344
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men visst är det märkligt att marknadsföringen för Starlink inte är starkare.

Tänk att visa bild på de som seglar över Atlanten och spelar Counterstrike under de tråkiga passen vid rodret. Videochattar med sina fruar. $99 per månad för obegränsad användning. (Laserlänkar skall fungera i de nya satelliterna.)

Alla skolor i övärlden i Stilla Havet eller i avlägsna områden i Asien eller Afrika där ungarna nu kan surfa utan begränsning.

Mycket konstigt att vi inte ser den reklamen.


Här är en som haft problem med antennen: https://www.youtube.com/watch?v=MDvwwpX1y9g
Märkligt att det ska vara så vårt att flytta antennen 10mil.

Jag har mycket svårt att se att dom ska kunna få lönsamhet i systemet om nu Musk själv säger dom iinte kan få lönsamhet förrän dom börjat skicka upp version 2 som väger ett ton per satellit vilket kräver att starship är i drift. Realistiskt så kommer det att fungera om 5 år, och då kanske dom klarar av att skicka upp en gång i månaden i början. Under tiden måste dom har in pengar för att inte gå i konkurs.

Undrar om inte Musk kör det in i kaklet sen kommer staten in och gör en bail out för att inte för mycekt investeringar ska ryka.
__________________
Senast redigerad av raskens 2022-02-06 kl. 13:56.
Citera
2022-02-06, 13:59
  #345
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Här är en som haft problem med antennen: https://www.youtube.com/watch?v=MDvwwpX1y9g

Jag har mycket svårt att se att dom ska kunna få lönsamhet i systemet om nu Musk själv säger dom iinte kan få lönsamhet förrän dom börjat skicka upp version 2 som väger ett ton per satellit vilket kräver att starship är i drift. Realistiskt så kommer det att fungera om 5 år, och då kanske dom klarar av att skicka upp en gång i månaden i början. Under tiden måste dom har in pengar för att inte gå i konkurs.

Undrar om inte Musk kör det in i kaklet sen kommer staten in och gör en bail out för att inte för mycekt investeringar ska ryka.
Det är svårt att diskutera eftersom uppfattningarna varierar så mycket.
Från början var det fantastiskt.
Sedan är det fortfarande fantastiskt men $99/månad anses för dyrt.
Jag håller alltså inte med. Och linslusen Musk skulle säkert visa hur seglarna videochattar med frugan eller spelar Counterstrike.
Alla Stilla Havs-nationerna etc skulle få FN-pengar att ha systemet i sina skolor. Laserlänkar påstås fungera nu.
Rapporter om dålig funktion som du visar nu har varit mycket ovanliga, som helhet.

Jag tror alltså att det inte funkar alls eller mycket dåligt.

Stora tidningar måste in och undersöka. (Men det har de slutat med)
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-02-06 kl. 14:19.
Citera
2022-02-06, 13:59
  #346
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men visst är det märkligt att marknadsföringen för Starlink inte är starkare.

Tänk att visa bild på de som seglar över Atlanten och spelar Counterstrike under de tråkiga passen vid rodret. Videochattar med sina fruar. $99 per månad för obegränsad användning. (Laserlänkar skall fungera i de nya satelliterna.)

Alla skolor i övärlden i Stilla Havet eller i avlägsna områden i Asien eller Afrika där ungarna nu kan surfa utan begränsning.

Mycket konstigt att vi inte ser den reklamen.

Har hört någonstans att Starlink inte fungerar i dagsläget på rörliga föremål. Men i framtiden kommer det bli möjligt att ha SL på båtar, flyg tåg osv.

Nån som kan bekräfta?
Citera
2022-02-06, 14:01
  #347
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Har hört någonstans att Starlink inte fungerar i dagsläget på rörliga föremål. Men i framtiden kommer det bli möjligt att ha SL på båtar, flyg tåg osv.

Nån som kan bekräfta?
Jodå. Det fungerar på båtar bilar tåg och flyg, vad jag vet.

För stor antenn för att följa med vid köp av en Tesla tror jag det sades
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-02-06 kl. 14:08.
Citera
2022-02-06, 14:02
  #348
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men visst är det märkligt att marknadsföringen för Starlink inte är starkare.

Tänk att visa bild på de som seglar över Atlanten och spelar Counterstrike under de tråkiga passen vid rodret. Videochattar med sina fruar. $99 per månad för obegränsad användning. (Laserlänkar skall fungera i de nya satelliterna.)

Alla skolor i övärlden i Stilla Havet eller i avlägsna områden i Asien eller Afrika där ungarna nu kan surfa utan begränsning.

Mycket konstigt att vi inte ser den reklamen.

Det är väl inte så konstigt att det inte är så mycket marknadsföring när Starlink fortfarande bara är i beta test.
Som vanligt med Musks projekt så är inte genomförandet det stora problemet, däremot totalt orealistiska tidslinjer.
Om några år kommer säker Starlink vara i full kommersiell drift och då kommer nog antalet användare öka avsevärt.

Sen är i och försig avsaknaden av marknadsföring något unikt för Starlink när det gäller Musk. Tesla har exempelvis inte heller någon aktiv marknadsföring.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback