Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-30, 23:38
  #97
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
En högst trolig förklaring. Dessutom har ju stormen ett mansnamn, ”Malik”.

Men det är väl typ arabiskt, så då kan hon nog inte bli kränkt över det. 🤔

Grönländskt namn.
Citera
2022-01-30, 23:48
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
https://www.svtplay.se/video/3375017...29-jan-19-30-6

Varför flyttar sig inte den här reportern några centimeter in mot kajen då hon rapporterar om stormen i Malmö?

Istället står hon kvar, med stort darr på rösten. Hon är helt förstörd, är tvungen att bryta i meningen, skriker till under rapporten och gråter, mot slutet.

"Ta hand om dig." säger nyhetsuppläsaren på slutet.

Står SVT med en pistol mot pannan på henne "flyttar du dig inåt dödar vi dig"?

Lever hon under hot att få sparken från SVT om hon flyttar sig ett par centimeter inåt?

Är hon en "wannabe-mitt-i-krig-och-sprängdåd-utrikeskorre" och vill bevisa sitt stora mod, genom att stå kvar vid strandkanten?

Hahahahahah detta kommer att bli en klassiker
Citera
2022-01-30, 23:52
  #99
Medlem
IDoMyOwnStuntss avatar
Har snöflingan aldrig varit ute i lite blåst innan? Så som hon beter sig så kan man ju tro att hon gör det under pistolhot. Komiskt.
Citera
2022-01-30, 23:54
  #100
Medlem
Wotans avatar
Jag satt med min 70+ morsa och såg det på Rapport, förutom att vi spolade tillbaka mitt under nyheterna och såg det 4-5 ggr och höll på att skratta ihjäl oss, så sa min morsa "nu är där en skåning som skämmer ut oss för hela Sverige igen".

Och för de som inte bor i Malmö så stod hon max 20 meter från SVT:s port, på andra sidan gatan, där det är strandkant ut mot gamla Kockums-området men stenlagt hela vägen åt andra hållet. Galet överdrivet, hon stod inte mitt ute på en pir mitt i havet som det nästan såg ut! 2 minuter senare satt hon inne på redaktionen med en mugg varm choklad igen. Och enda anledningen att de skickade ut henne var att någon på över 100kg behövdes i blåsten...
Citera
2022-01-31, 00:03
  #101
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Klimatförändringarna drabbar oss alla och Svt gör ett bra och fint reportage om hur journalister är särskilt drabbade.

Klimatförändringar har samtidigt gjort att miljoner människor får mat på bordet varje dag.

Så att påstå att alla "drabbas" är direkt felaktigt.
Citera
2022-01-31, 00:09
  #102
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Tacka vet jag Ollie Williams. Han kan man lita på i vått och torrt
Citera
2022-01-31, 00:14
  #103
Medlem
MyJustices avatar
Kändes CNN-Cringe ..
Gå vidare medan du tar dig för pannan
Citera
2022-01-31, 00:18
  #104
Medlem
Obekvamstamnings avatar
405
__________________
Senast redigerad av Obekvamstamning 2022-01-31 kl. 00:22.
Citera
2022-01-31, 00:27
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
https://www.svtplay.se/video/3375017...29-jan-19-30-6

Varför flyttar sig inte den här reportern några centimeter in mot kajen då hon rapporterar om stormen i Malmö?

Istället står hon kvar, med stort darr på rösten. Hon är helt förstörd, är tvungen att bryta i meningen, skriker till under rapporten och gråter, mot slutet.

"Ta hand om dig." säger nyhetsuppläsaren på slutet.

Står SVT med en pistol mot pannan på henne "flyttar du dig inåt dödar vi dig"?

Lever hon under hot att få sparken från SVT om hon flyttar sig ett par centimeter inåt?

Är hon en "wannabe-mitt-i-krig-och-sprängdåd-utrikeskorre" och vill bevisa sitt stora mod, genom att stå kvar vid strandkanten?
Känns som hon överdriver med flit och bara försöker var en dramaqueen!
Citera
2022-01-31, 00:54
  #106
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SocialtKontrakt
Tacka vet jag Ollie Williams. Han kan man lita på i vått och torrt
Tänker också på honom. "Is raining sideways!"

Påminner mig också om denna video av Matt Colbo, helt klart värd en titt. Snarlik situation.
https://youtu.be/n_uPIx0dp3A
"Every news station during a natural disaster"
Citera
2022-01-31, 02:02
  #107
Medlem
otellos avatar
Såg ju inte så farligt ut?
Citera
2022-01-31, 02:43
  #108
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Grönländskt namn.
Danskarna har döpt stormen till Malik. Nog uppfattar de flesta som hör det som arabiskt men stormens danska fäder kanske påstår att de tänker på det grönländska namnet. Den här artikeln har bara uppfattat namnet som pakistanskt.

https://www.asianimage.co.uk/news/19...-malik-sweeps/
(iofs en påstått asiatisk tidning men med brittisk toppdomän)

Kan "smygislamiseringen" av Europa bli tydligare? Den arabiske KUNGEN MALIK slår sönder våra samhällen.

Ancestry, stor sajt:
Citat:
Malik Name Meaning
Muslim and Hindu (mainly Panjab): status name from a title meaning ‘lord’, ‘ruler’, ‘chief’, from Arabic malik ‘king’. In the subcontinent this is often found as a title for the headman of a village
https://www.ancestry.com/name-origin...%20a%20village.

Nog lär det finnas fler muslimer än grönlänningar i Sverige som heter KUNGEN och det är vad vi kommer att tänka på.

Citat:
Malik, Maleek, Malek or Malyk (Arabic: مَالِك or مَلِك) (Urdu: مالک) (/ˈmælɪk/) is a given name of Arabic origin.[1] It is both used as first name and surname mainly in several Muslim countries and communities.

Several Semitic language traditions uses its homonym and other different versions of it. In Arabic, Malik (Malek) مَالِك means owner, and Malyk (Malyeek) مَلِك means king. Its homonym, though other sounding, Moloch also means king or lord in Aramaic, as does the Modern Hebrew מֶלֶךְ‏ (mélekh). These and many other forms in most of the Semitic languages stem from a common Proto-Semitic root.

Unrelated to the use in Arabic and Semitic languages, Malik is also a common first name for men in Greenland (the ninth most common in 2021),[2] and it means "ocean wave" in Greenlandic.[3]

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Malik_(name)

Man kan bli moloken för mindre
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-01-31 kl. 02:53.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback