2022-01-30, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nej det är inte sant! Wahlström är den sämste mittbacken i allsvenskan i modern tid! Da Graca är faktiskt bara tvåa.

Och i ärlighetens namn så var du den enda Blåvita supportern vid sina sunda vätskor som inte avskydde honom Eaglesandshit.

frankk
Jag gick in och kollade på eran trupp nu för att se vilka mittbackar ni faktiskt har i nuläget om om da Graca faktiskt skulle ha en chans att spela hos er. Har ni bara 5 försvarare totalt i truppen just nu!! Och vem var det som spelade bredvid Mathisen förra året? Minnet är sådär.

Sedan undrar jag om eran målvaktstränare Karim Fegrouch är han som fick hoppa in mellan stolparna mot oss för ett par år sedan? Han har inte åldrats väl i sådana fall.

Sunda vätskor!?! Jag har gift i ådrorna.

Just nu har faktiskt det... varit covid-sjuk sedans i onsdags. Feberfri idag dock.

Kollade på ett avsnitt med Tony Robinson "worst jobs in history" där medeltida läkekonst var del av programmet, tur man inte levde då... hade det inte varit för att jag höll på att hosta ihjäl mig när jag skrattar så hade jag nog skrattat ihjäl mig.

Åderlåtning var ju något som bet på allt enligt den tidens "expertis", dvs släng på en drös med blodiglar("Worms with character") som får suga blodet ur dig... sedan är du grön.

En entusiastisk experimentell arkeolog som "lajvade" barber-surgeon... var det riktigt illa körde man in en järntratt 15 cm i röven och matade patienterna på det sättet... "It didn't work, but they did it anyway!" Vilken lirare.

Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Ja, det ryktades om att JDT skulle vara på Heerenveens radar, kan mycket väl vara så att han redan skrivit på. Noll koll på nederländsk fotboll annars.

Jag har inte superkoll heller, men försöker följa alla blåvita i någon mån, idag avgjorde Hasse matchen mot Gent förresten, han får spela mycket, laget ligger 2a.

Eredivisie har tappat rätt mycket de senaste 10-15 åren gentemot de största ligorna.

Skall man sälja till Holland är det såklart Ajax som är mest intressant om man vill få ut så mycket som möjligt ifrån en eventuell vfk, sedan har vi då PSV och Feyenoord något hack ner och ytterligare något steg ner har vi AZ, och sedan kommer dom andra som inte är särskilt intressanta i det hänseendet. Ajax har sådan status så att dom kan köpa värsta rivalens(Feyenoord) lagkapten och komma undan med det.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2022-01-30 kl. 19:39.
2022-01-30, 20:09
Medlem
eternussermos avatar
Mycket missnöjd över att vi rear bort Amoo till FCK. Ska vara en klausul på 50% för att kompensera det. 50 mill är alltför lite!
2022-01-30, 20:16
Medlem
TheJackets avatar
Det enda jag som blåvit har att säga om Da Graca är att han är kortare, spinkigare och fulare i verkligheten än vad han är på TV. Trodde han hade en misslyckad tvillingbror första gången jag såg honom i Backa när han fortfarande bodde hemma.
2022-01-30, 20:42
Medlem
Valvantos avatar
Hade gärna sett 60+ för Amoo och till Frankrike/Holland eller liknande med en bra vfk, inte till danskjävlarna. Tycker det är lite märkligt att inget belgiskt eller holländskt lag kliver fram å tar honom istället. Är han övervärderad av oss bajenfans?
2022-01-30, 20:49
Medlem
bagarn29s avatar
Benjamin Nygren bryter sitt låneavtal med Heerenveen. Han lämnar samtidigt Genk för FC Nordsjälland.

Ännu en svensk talang som hamnar i Danmark.
2022-01-30, 20:51
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Hade gärna sett 60+ för Amoo och till Frankrike/Holland eller liknande med en bra vfk, inte till danskjävlarna. Tycker det är lite märkligt att inget belgiskt eller holländskt lag kliver fram å tar honom istället. Är han övervärderad av oss bajenfans?

Det är marknaden som avgör värdet på spelaren.
2022-01-30, 21:01
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Det enda jag som blåvit har att säga om Da Graca är att han är kortare, spinkigare och fulare i verkligheten än vad han är på TV. Trodde han hade en misslyckad tvillingbror första gången jag såg honom i Backa när han fortfarande bodde hemma.

Oj, det där kändes nästan lite personligt.
2022-01-30, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Benjamin Nygren bryter sitt låneavtal med Heerenveen. Han lämnar samtidigt Genk för FC Nordsjälland.

Ännu en svensk talang som hamnar i Danmark.

Bra.

Tränaren han haft nu verkar mongoloid. Förra året gjorde Benji 12 poäng(7 mål och 5 assist) på ca 16 matcher i Holland, det får ses som bra... i år får han inte starta en match, istället startar Anthony Musaba varje match och han har gjort 0 poäng den här säsongen.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2022-01-30 kl. 21:08.
2022-01-30, 21:53
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Precis vad jag tänkte. Brentford är så klart skitsnack.

Hur många spelare i allsvenskan skulle klara det? De mest kända hemvändarna? Peña? Ahmedhodzic? De finska landslagsmännen?

Klart det är skitsnack.. Bara det att det är samma ägare av Brentford som det är i Midtjylland.. Dom kan skyffla spelare bäst fan dom vill mellan klubbarna för en påse skridskor.
2022-01-30, 22:03
Medlem
MrSkargards avatar
Varför är MFF-supportrar mer intresserade av det Bosse Andersson och Jesper Jansson gör än djurgårdarna och bajarna?
2022-01-30, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Varför är MFF-supportrar mer intresserade av det Bosse Andersson och Jesper Jansson gör än djurgårdarna och bajarna?
Händer inget i MFF för stunden, så de har väl inget annat för sig?

Jag är också intresserad av FCKs kapital. Någon som vet vad det ligger på? Att köpa allsvenska spelare för 50 miljoner är ändå inga kaffepengar. Eller är de så jävla självsäkra på att sälja för det dubbla?

Som någon sa har Allsvenskan länge varit en rätt tacksam talangfabrik som de köper från för att därefter säja vidare för 2-3 gånger mer efter något år. Borde inte Allsvenska klubbar kunna lära sig att säga nej till detta? Eller är det helt enkelt så att ingen klubb i övriga Europa pungar ut sådana summor om spelaren inte testats i Europaspel?
2022-01-30, 23:29
Medlem
Carl Björk lämnar Norrköping! Klar för Bröndy!

Gillade Björk, men förstår att han behöver mer speltid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in