Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-30, 10:17
  #2977
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Star Witness
De försvinner fort, dessa länkar
Filmen där de båda blev skjutna och halshuggna. Snabbspolade igenom bara, inte så värst intressant.
Citera
2022-01-30, 10:25
  #2978
Avstängd
wwrs avatar
Bedrövligt hur hon svartmålas. Detta kommer från världen mest inflytelserika tidning, The New York Times. Läs detta! Hon hade kommit långt på spåret som ledde mot att Kongos regering ligger bakom oroligheterna. FN stöder regeringen som stöder oroligheterna. Allt för att Apple och andra skall kunna köpa billiga råvaror.

Sverige är på väg in i samma samma neoliberala kaos, med EU, fast vi inte hunnit lika långt ... ännu.

För ögonblicket hinner jag inte skriva mer, men jag återkommer nog senare.

Hon hade gjort stora avslöjanden.
Citat:
But according to documents kept on Ms. Catalán’s computer and to others familiar with the case, she had been scrutinizing a government minister, Clément Kanku, for his possible role in inciting violence in the Congolese region of Kasai last year.

Mr. Kanku, the minister of development until he was fired this month, had close links to the militia fighters in the area; he had been brought into President Joseph Kabila’s coalition government last year to bring the rebels to heel.

Ms. Catalán kept 130 files in a folder on her computer under Mr. Kanku’s name. Among them was a recorded phone conversation in which he seems to discuss setting fire to a town in the region, Tshimbulu, with a subordinate. They talk about a successful jailbreak, targeted assassinations of a colonel and other officials, and general mayhem.

“We burnt Tshimbulu,” the subordinate is heard saying.

“It’s good that we burn everything; that is good news,” Mr. Kanku replies.

“The colonel is in his house, and we’re burning down the house so he burns to death,” the subordinate says.

Mr. Kanku asks: “Did you kill the colonel’s bodyguards?”

“Yes, we beat his bodyguards on the head with our batons,” the subordinate responds.


Though it was unclear how she had obtained it, Ms. Catalán had the recording in her possession in January, according to people familiar with her work, the same month she wrote in her diary about the big breakthrough. She had also texted Mr. Sharp, her colleague in Congo: “I have big stuff going on.”
https://www.nytimes.com/2017/05/20/w...-of-congo.html
Citera
2022-01-30, 11:06
  #2979
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Bedrövligt hur hon svartmålas. Detta kommer från världen mest inflytelserika tidning, The New York Times. Läs detta! Hon hade kommit långt på spåret som ledde mot att Kongos regering ligger bakom oroligheterna. FN stöder regeringen som stöder oroligheterna. Allt för att Apple och andra skall kunna köpa billiga råvaror.

Sverige är på väg in i samma samma neoliberala kaos, med EU, fast vi inte hunnit lika långt ... ännu.

För ögonblicket hinner jag inte skriva mer, men jag återkommer nog senare.

Hon hade gjort stora avslöjanden.

https://www.nytimes.com/2017/05/20/w...-of-congo.html

Intressant.
Citera
2022-01-30, 11:56
  #2980
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
https://www.documentingreality.com/f...ed-drc-173012/

Här kan ni se miljömuppen möta sitt öde
Zaida är jurist med en passion för att lära känna världen och bidra till förståelse för olikheter. Idag arbetar hon som Gender Expert för EUPOL COPPS i Palestina, med uppdrag att att öka förståelsen för vikten av jämställdhet i det palestinska rättsväsendet. Zaida har tidigare arbetat för EU i Afghanistan och i Demokratiska republiken Kongo med att utbilda rättsväsendet i genderfrågor, och innan dess inom politiken i Sverige.

https://www.fba-bloggen.se/author/zaida-catalan/


Vi får väl hoppas att miljöpartisten hade förståelse för olikheterna när hon sköts ihjäl.

Förmodligen vill hon och övriga vänsterstollar att mördarna ska flygas till Sverige för att bli bättre människor här. Blir de inte det får vi väl ha förståelse för olikheterna.
__________________
Senast redigerad av rskworpb 2022-01-30 kl. 11:59.
Citera
2022-01-30, 12:04
  #2981
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Zaida är jurist med en passion för att lära känna världen och bidra till förståelse för olikheter. Idag arbetar hon som Gender Expert för EUPOL COPPS i Palestina, med uppdrag att att öka förståelsen för vikten av jämställdhet i det palestinska rättsväsendet. Zaida har tidigare arbetat för EU i Afghanistan och i Demokratiska republiken Kongo med att utbilda rättsväsendet i genderfrågor, och innan dess inom politiken i Sverige.

https://www.fba-bloggen.se/author/zaida-catalan/


Vi får väl hoppas att miljöpartisten hade förståelse för olikheterna när hon sköts ihjäl.

Förmodligen vill hon och övriga vänsterstollar att mördarna ska flygas till Sverige för att bli bättre människor här. Blir de inte det får vi väl ha förståelse för olikheterna.
Finns filmen kvar någonstans?
Citera
2022-01-30, 12:07
  #2982
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Finns filmen kvar någonstans?

https://www.documentingreality.com/f...ed-drc-173012/
Citera
2022-01-30, 12:12
  #2983
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Bedrövligt hur hon svartmålas. Detta kommer från världen mest inflytelserika tidning, The New York Times. Läs detta! Hon hade kommit långt på spåret som ledde mot att Kongos regering ligger bakom oroligheterna. FN stöder regeringen som stöder oroligheterna. Allt för att Apple och andra skall kunna köpa billiga råvaror.

Sverige är på väg in i samma samma neoliberala kaos, med EU, fast vi inte hunnit lika långt ... ännu.

För ögonblicket hinner jag inte skriva mer, men jag återkommer nog senare.

Hon hade gjort stora avslöjanden.

https://www.nytimes.com/2017/05/20/w...-of-congo.html
Mycket intressant. En modig själ denna kvinna alltså!
Citera
2022-01-30, 12:20
  #2984
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
https://www.documentingreality.com/f...ed-drc-173012/
Där var den ja, tackar.
Förstår mig inte på dessa PK människor som ska ner på plats och ”hjälpa” negrerna.
De kommer med 2000-tals intentioner och möts av 1600-tals mentalitet.
Citera
2022-01-30, 12:22
  #2985
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Där var den ja, tackar.
Förstår mig inte på dessa PK människor som ska ner på plats och ”hjälpa” negrerna.
De kommer med 2000-tals intentioner och möts av 1600-tals mentalitet.

PK-människorna får gärna åka dit och "hjälpa" dem för min del, det är mycket värre att de också importerar dessa människor hit.
Citera
2022-01-30, 12:50
  #2986
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
PK-människorna får gärna åka dit och "hjälpa" dem för min del, det är mycket värre att de också importerar dessa människor hit.

Huvudsaken är att du får köpa en billig mobiltelefon? Byggt av mineraler från Afrika? Som utländskabolag hetsar mot varandra för att få billigaste priser på mineraler från gruvor som ingen vet vem som äger, egentligen. Det är vad som hetsar grupper av befolkningen att mörda varandras barn i massgravar?

De var dessa massgravar av barn och vilka som var högst ansvariga som hon var på väg att avslöja.

Det rör dig inte i ryggen alls, har jag noterat. Njut av din nyaste telefon!
__________________
Senast redigerad av Remark 2022-01-30 kl. 12:56.
Citera
2022-01-30, 12:53
  #2987
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Huvudsaken är att du får köpa en billig mobiltelefon? Byggt av mineraler från Afrika? Som hetsar grupper av befolkningen att mörda varandras barn i massgravar?

De var dessa massgravar av barn och vilka som var högst ansvariga som hon var på väg att avslöja.

Det rör dig inte i ryggen alls, har jag noterat.

Rör det dig i ryggen att mördarna importeras till Sverige och dödar svenskar?

Varför skulle det vara mitt ansvar och min rättighet att se till att de lever efter mina värderingar i sitt land?
Citera
2022-01-30, 13:01
  #2988
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Rör det dig i ryggen att mördarna importeras till Sverige och dödar svenskar?

Varför skulle det vara mitt ansvar och min rättighet att se till att de lever efter mina värderingar i sitt land?

Tack och lov har du inget inflytande alls. I Sverige har du tack vare oss skattebetalare vissa rättigheter men avkrävs också ansvar och skyldigheter.

Nej, varför skulle mördarna fly sitt Paradis? De är de mest utsatta och förtvivlade som flyr och riskerar sina liv. Bl.a. för att rädda sina barn från att dö i en massgrav.
__________________
Senast redigerad av Remark 2022-01-30 kl. 13:10.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback