2022-01-29, 21:45
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du menar kanske att han istället skulle ha berättat samma saker för sonen och släktingarna som han berättade för Barby?

Om du anser att C inte var ärlig med sonen så kan fundera över om han ville han bespara sonen alla tråkiga detaljer som äktenskapet med B innehöll?

Vilka tråkigheter specifikt? Att han drack och slog henne? Att barnen säger de mådde dåligt då han när som helst i hemmet kunde hamna i affekt?
Citera
2022-01-29, 21:57
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Jag pratade om tiden innan C kom till Sverige, du måste lära dig att skilja på saker och ting.

Var inte så uppkäftig. Vet du hur stora barnen var när han lämnade de?
Citera
2022-01-29, 21:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Ja precis, det var sannolikt barnens mors nummer Pi0tr blockerade.

Vi vet inte varför Piotr har blockerat nummer men man kan tänka sig att det kanske berodde på att han ville ha lugn och ro och inte ha något gammalt ex i luren som tjatade tills han fick lock i öronen?

Citat:
Hur tänker du att barnen i vare sig Polen eller Sverige ska kunna ha kontakt med den andra föräldern när pappan väljer att blockera mammans nummer?

Det blir problem såklart men enligt Piotr så försvårade B kontakten med de två äldsta, hur detta kan ha sett ut i praktiken vet inte vi men har man lite fantasi så kan man nog tänka sig hur det gick till?

Citat:
Hur vet du att han har hand om dom?

Vi kan anta det för varför skulle B lämna de fyra barnen hos Piotr om han inte var en bra pappa som var kapabel att ta hand om dom? De två minsta var väl bara 1,5 år gamla när B lämnade familjen?

För om inte Piotr var en pålitlig far som kunde antas ta hand om barnen så är det väldigt svårt att förstå varför B lämnade dom i hans vårdnad?

Citat:
Skvallerpressen är ju inte pålitlig säger du så vad har du för källa?

Intervjun med Piotr. Han om någon borde väl veta vad han pratar om eller vet du mer än honom om hans relation med B?
Citera
2022-01-29, 22:10
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Jag pratade om tiden innan C kom till Sverige, du måste lära dig att skilja på saker och ting.

C har tidigare bott i Polen, samtidigt bodde väl den äldste sonen hos honom innan C lämnade landet för att åka till Sverige?

Man kan dessutom fråga sig varför B lämnade barnen hos Piotr om han nu är en så pass "usel" barnafader som vissa i tråden vill utmåla honom som?

Låter inte det väldigt motsägelsefullt?

Varför lämnade C sina barn hos sina föräldrar? Om han är en sådan god fader, varför tog han inte sina barn med till Sverige?

C har målat upp en bild för sina närmaste i Polen: Tjänade bra med pengar pga sin firma, köpte fina bilar till sin B som säkert bara är skrytsamma utsagor. HADE jag bott i Malmö, tjänat bra med pengar, så inte hade jag låtit mina barn växa upp i kvarteren runt Professorsgatan eller Hermodsdal/Nydala
Citera
2022-01-29, 22:12
Medlem
Citat:

C har tidigare bott i Polen, samtidigt bodde väl den äldste sonen hos honom innan C lämnade landet för att åka till Sverige?

Man kan dessutom fråga sig varför B lämnade barnen hos Piotr om han nu är en så pass "usel" barnafader som vissa i tråden vill utmåla honom som?

Låter inte det väldigt motsägelsefullt?
Man kan ju fråga sig hur äktenskapet mellan C och hans förra fru var? Vi lär få läsa HENNES historia i förhören. Tror du ska sänka jublandet och förhöjandet av C. Jag har en liten känsla av att han inte är den gulliga teddybjörn som du och din polare här försöker utmåla honom som. Gonatt!
Citera
2022-01-29, 22:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Vilka tråkigheter specifikt?

Jag tänkte på de uppgifter som C förmedlade till Barby. C kan nog ha tänkt att det vore nog inte så kul för äldsta sonen att få höra om alla dessa tråkigheter som inträffade i äktenskapet med B?

Det är nog dessutom få föräldrar som berättar för sina barn om allt dåligt som inträffar i deras äktenskap, man vill nog bespara dom detta.

Sett ur detta perspektiv så förstår man nog lite bättre varför C istället anförtrodde sig åt Barby?
Citera
2022-01-29, 22:17
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Vi vet inte varför Piotr har blockerat nummer men man kan tänka sig att det kanske berodde på att han ville ha lugn och ro och inte ha något gammalt ex i luren som tjatade tills han fick lock i öronen?

Det blir problem såklart men enligt Piotr så försvårade B kontakten med de två äldsta, hur detta kan ha sett ut i praktiken vet inte vi men har man lite fantasi så kan man nog tänka sig hur det gick till?

Vi kan anta det för varför skulle B lämna de fyra barnen hos Piotr om han inte var en bra pappa som var kapabel att ta hand om dom? De två minsta var väl bara 1,5 år gamla när B lämnade familjen?

För om inte Piotr var en pålitlig far som kunde antas ta hand om barnen så är det väldigt svårt att förstå varför B lämnade dom i hans vårdnad?

Intervjun med Piotr. Han om någon borde väl veta vad han pratar om eller vet du mer än honom om hans relation med B?

Du vet mycket du? Att hon tjatade osv? Nu var det tonårsbarnen han blockerade på telefonen.
Citera
2022-01-29, 22:18
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man kan ju fråga sig hur äktenskapet mellan C och hans förra fru var? Vi lär få läsa HENNES historia i förhören. Tror du ska sänka jublandet och förhöjandet av C. Jag har en liten känsla av att han inte är den gulliga teddybjörn som du och din polare här försöker utmåla honom som. Gonatt!

Lever C´s första fru? Varför i så fall är inte barnen hos sin mor när C lämnade Polen?
Citera
2022-01-29, 22:20
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Jag tänkte på de uppgifter som C förmedlade till Barby. C kan nog ha tänkt att det vore nog inte så kul för äldsta sonen att få höra om alla dessa tråkigheter som inträffade i äktenskapet med B?

Det är nog dessutom få föräldrar som berättar för sina barn om allt dåligt som inträffar i deras äktenskap, man vill nog bespara dom detta.

Sett ur detta perspektiv så förstår man nog lite bättre varför C istället anförtrodde sig åt Barby?

Barnen som bodde med C & B såg detta själv med egna ögon och är mer tillförlitliga än en anonym? källa härinne. Vad var så dåligt enl. dig frågade jag? Du frågar ju andra om deras teorier, så om du bortser från att köpa Barbys version rakt av och tänker själv?
Senast redigerad av Lilett 2022-01-29 kl. 22:29.
Citera
2022-01-29, 22:27
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Min erfarenhet är precis densamma Lars48. Mamman gör allt i sin makt för att få sin missbrukande sambo,ut ifrån det gemensamma boendet 3 barn är inblandade. Pappan får egen lägenhet och ALLT stöd som finns att få av soc. Ändå envisas han att i onyktert tillstånd försöka komma in till sin familj. Soc bedömer det som att mamman inte kan sätta gränser gentemot pappan. All tre barnen blir omhändertagna enligt LVU. Trots att mamman är ytterst skötsam, inget missbruk, pluggar på heltid och sköter hem och barn. Den missbrukande fadern får dessutom mycket mer stöd ifrån socialnämnden än vad mamman får...

Edit: stavfel
Det låter verkligen illa och som soc tagit parti för pappan. Tydligen finns det en del underliga fall. Jag har läst några i media, men avfärdat dem som mediafall, då de oftast är väldigt vinklade och inte speglar mer än en liten del. För att kunna ta ställning behöver jag ordentligt, brett underlag.
Citera
2022-01-29, 22:41
Medlem
sybels avatar
Citat:
Varför lämnade C sina barn hos sina föräldrar? Om han är en sådan god fader, varför tog han inte sina barn med till Sverige?

C har målat upp en bild för sina närmaste i Polen: Tjänade bra med pengar pga sin firma, köpte fina bilar till sin B som säkert bara är skrytsamma utsagor. HADE jag bott i Malmö, tjänat bra med pengar, så inte hade jag låtit mina barn växa upp i kvarteren runt Professorsgatan eller Hermodsdal/Nydala
Dessutom i en liten 3:a och med en inneboende. Den "inneboende" kan i o f s vara skenskriven där, Men det är givetvis lättare att få en lägenhet där än på väster.
Citera
2022-01-29, 22:46
Medlem
sybels avatar
Citat:
Inte för att gå OffTopic...Pappan är nu placerad i en helt annan kommun, än mamma och barn. Än då har mamma mycket begränsat umgänge med sina barn, t om över julhelgen
Ingen vinnare, bara förlorare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in