Citat:
Ursprungligen postat av
huavilkensyn
Morford är lik Tom Voigt, båda är som två barnungar direkt när någon är skeptisk till deras misstänkta. Morford var väl delaktig i att få fram James de Angelo, så helt kass är han inte.
Det finns nog en del som gör att vissa misstänkta helt enkelt inte kan vara zodiac. Gyke eller om det var Masterson lät lovande men visade sig vara ute på militäruppdrag vid tiden för morden. Sullivan var mycket längre än vad vittnesmålen sa.
McDuff slirar omkring i bakgrunden med många beröringspunkter till fallen.
Jag har tidigare skrivit att zodiac säkert dog 1974 och det håller jag fast vid. Men om polisen skulle säga att de tror att McDuff är skyldig så har jag inga problem med det.
Om de skulle säga att det var Allen, Kjell Qvale eller Ted Kazynski så skulle jag vara mer skeptisk.
Ja, precis. Både Morford och Voight har kommit med många konstiga teorier genom årens gång, och säger man emot dessa experter, så får man snabbt höra att man bara är en okunnig idiot. Jag har dock svårt för att ta varken Voight eller Morford på allvar. Morford var inte delaktig i att få fram DeAngelo, däremot så fick han ”inside information” från en polis om att DeAngelo var blivit gripen och siktad för att vara GSK. Och Morford kläckte ut nyheten om DeAngelo/GSK på twitter innan medierna fick veta om det.
Mike Morford bygger sin teori på att Zodiac måste ha bott rätt i närheten av telefonkiosken där gärningsmannen tog det berömda samtalet till polisen (som att polisen/myndigheterna inte har kollat ut detta på 50 år). Och hittade då William McDuff Andrew, som Morford menar är lik fantomteckningen samt beskrivningarna av Zodiac. Men så visade det sig snabbt att McDuff Andrew inte bodde i det huset eller i närheten av telefonkiosken som Morford antog att han gjorde, istället så bodde han flera mil ifrån det aktuella området. När det väl blev klart hur osannolik Morford’s teori faktiskt är, så ändrades allting 180 grader, och hela teorin är nu ”om” och ”men”.
Kom ihåg, att Morford kom upp med en liknande teori om Zodiac för några år sedan, där han hävdade att han var 100% säker på att Ross Sullivan var gärningsmannen.