Citat:
Ursprungligen postat av
klocksyndrom
Hahaha vilken liten tragisk beta-människa du verkar vara. Vadå borde inte skaffa barn? hahah tror du någon ska sitta med någon liten regelbok och bestämma sånt. Det är uppenbart att du är en människa som sitter själv i ditt hörn och ingen noterar eller bryr sig om ditt färglösa liv.
Hahahah det är såååå himla uppenbart att du inte förstod alls från början att det menades 70% ärftlighet. Du är svagbegåvad. Just sayin. Det kan man utläsa rätt enkelt om man ser till det du bidragit med i denna tråden.
Hahaha ni har rätt i en del saker. Människor med adhd förökar sig i högre utsträckning. Det är FAKTA. Det är så att människor med adhd och bipolär diagnoser lever mer intensiva liv och har i mååånga fall sjukt hög attraktionsgrad på människor i sin omgivning och är ofta mer extroverta. Vad leder detta till då? Jo killar med diagnoser knullar oftare och bättre. Vilket leder till att kvinnor är mer attraherade av dessa killar och mycket mer benägna att föda deras barm. Vilket resulterar i förökning i mycket högre grad
Nej det är heeelt uppenbart. En annan uppenbar sak är att jag ser denna killen förmodligen har suttit hemma på kammaren och gråtit över att aldrig fått en tjej och att han skyller detta på folk med diagnoser och kanaliserar sin frustration där. Skämmigt och pinsamt. Men allt tyder ju nu på att han är på tok för underbegåvad för att förstå det själv

Haha blev du triggad nu? Det stämmer att jag inte kände till skillnaden mellan begreppet heritabilitet och begreppet ärftlighet. Om du läser mitt svar så ser du att jag skrev "Jodå, jag förstod att du inte menade att ärftligheten var 70%. Men 70% heritabilitet är ändå oroväckande". Alltså, jag påstår inte att jag kände till skillnaden. Jag menar helt enkelt bara att jag förstod vad hen skrev. Jag är tacksam för upplysningen! Men bara för att man inte känner till alla detaljer kring genetiskt felaktiga människors avvikelser så betyder det inte att man är en underbegåvad beta-människa. Det är helt enkelt bara så att vi alla har olika intresseområden och ibland vet man mer om ett ämne, ibland vet man mindre. Alltid lär man sig något.
Du behöver inte heller oroa dig för min förmåga att skaffa tjejer. Jag har redan hunnit föröka mig med en väldigt vacker kvinna. Helt fri från neuropsykiatriska avvikelser.
Att ADHD-mongon är mer extroverta och knullar mer tvivlar jag inte på, det kan säkert stämma. De är också överrepresenterade på våra fängelser, bland arbetslösa och överviktiga. Alltså finns det god grund för att anta att detta överknullande bland ADHD-mongon knappast är önskvärt.
Det är jättekul att du vill upplysa mig om de vetenskapliga detaljerna kring genetiskt felaktiga människors avvikelser. Men du skulle nog ha lättare att nå fram, om du droppade den nedlåtande attityden och personangreppen. Bara ett tips. Men kanske lider du själv av neuropsykiatrisk abnormalitet och kan inte hjälpa att du reagerar som ett triggat MBD-barn när någon uppvisar okunskap kring just dina genetiska avvikelser?