2022-01-27, 09:48
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
På gott och ont tycker jag. Det är synd att man istället inte väljer att ge mamman något dygn med stödet det innebär av att vara på BB. Det är inte lätt att bli mamma och att få allt att funka.

Stackars mamma som häktats för synnerligen grov misshandel an sin nyfödda polke. Fy fan vad trött man blir på kvinnor som avkönslojalitet alltid gör andra kvinnor till offer hur fan grymt dom än beter sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nu ges en massa kurser till vårdpersonal i hur de ska "upptäcka" barnmisshandel, och troligen rådet "hellre fälla än fria", det har blivit överdrivet i mitt tycke, då många i yngre generationer verkar sakna sunt förnuft, liksom.

Många föräldrar till diagnosbarn blir ofta ifrågasatta inom vården pga att deras barn ofta har lättare att skada sig själva, ramlar, inget konsekvenstänk m.m.

Citat:
Men det kan ju även bero på någon ovanlig sjukdom barnet fötts med, det har hänt tidigare, så dömas av pöbeln bör de inte göras ännu.
Det var spädbarnets "hellre fälla är fria" eget fel att misshandlas grovt ska du se. Vem du identifierar dig med är tydligt. Skäms på dig.
Senast redigerad av Taggad 2022-01-27 kl. 09:54.
Citera
2022-01-27, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klocksyndrom
Hahaha vilken liten tragisk beta-människa du verkar vara. Vadå borde inte skaffa barn? hahah tror du någon ska sitta med någon liten regelbok och bestämma sånt. Det är uppenbart att du är en människa som sitter själv i ditt hörn och ingen noterar eller bryr sig om ditt färglösa liv.

Hahahah det är såååå himla uppenbart att du inte förstod alls från början att det menades 70% ärftlighet. Du är svagbegåvad. Just sayin. Det kan man utläsa rätt enkelt om man ser till det du bidragit med i denna tråden.

Hahaha ni har rätt i en del saker. Människor med adhd förökar sig i högre utsträckning. Det är FAKTA. Det är så att människor med adhd och bipolär diagnoser lever mer intensiva liv och har i mååånga fall sjukt hög attraktionsgrad på människor i sin omgivning och är ofta mer extroverta. Vad leder detta till då? Jo killar med diagnoser knullar oftare och bättre. Vilket leder till att kvinnor är mer attraherade av dessa killar och mycket mer benägna att föda deras barm. Vilket resulterar i förökning i mycket högre grad

Nej det är heeelt uppenbart. En annan uppenbar sak är att jag ser denna killen förmodligen har suttit hemma på kammaren och gråtit över att aldrig fått en tjej och att han skyller detta på folk med diagnoser och kanaliserar sin frustration där. Skämmigt och pinsamt. Men allt tyder ju nu på att han är på tok för underbegåvad för att förstå det själv

Haha blev du triggad nu? Det stämmer att jag inte kände till skillnaden mellan begreppet heritabilitet och begreppet ärftlighet. Om du läser mitt svar så ser du att jag skrev "Jodå, jag förstod att du inte menade att ärftligheten var 70%. Men 70% heritabilitet är ändå oroväckande". Alltså, jag påstår inte att jag kände till skillnaden. Jag menar helt enkelt bara att jag förstod vad hen skrev. Jag är tacksam för upplysningen! Men bara för att man inte känner till alla detaljer kring genetiskt felaktiga människors avvikelser så betyder det inte att man är en underbegåvad beta-människa. Det är helt enkelt bara så att vi alla har olika intresseområden och ibland vet man mer om ett ämne, ibland vet man mindre. Alltid lär man sig något.

Du behöver inte heller oroa dig för min förmåga att skaffa tjejer. Jag har redan hunnit föröka mig med en väldigt vacker kvinna. Helt fri från neuropsykiatriska avvikelser.

Att ADHD-mongon är mer extroverta och knullar mer tvivlar jag inte på, det kan säkert stämma. De är också överrepresenterade på våra fängelser, bland arbetslösa och överviktiga. Alltså finns det god grund för att anta att detta överknullande bland ADHD-mongon knappast är önskvärt.

Det är jättekul att du vill upplysa mig om de vetenskapliga detaljerna kring genetiskt felaktiga människors avvikelser. Men du skulle nog ha lättare att nå fram, om du droppade den nedlåtande attityden och personangreppen. Bara ett tips. Men kanske lider du själv av neuropsykiatrisk abnormalitet och kan inte hjälpa att du reagerar som ett triggat MBD-barn när någon uppvisar okunskap kring just dina genetiska avvikelser?
Citera
2022-01-27, 10:19
Medlem
Förstår inte riktigt varför denna tråden lägger så mycket fokus på en eventuell Adhd-diagnos eller Bipolär diagnos? Ganska underbegåvad debatt faktiskt. Det finns t.ex. missbrukare som vårdar och tar bättre hand om sina katter och hundar & husdjur bättre än vad fullt "friska" människor utan diagnoser gör
Sen kvarstår faktum att Rasmus är varken missbrukare eller lider av någon adhd-diagnos eller nåt annat. Jag känner denna pojken sen en rad år tillbaka och haft med honom att göra i en rad olika sammanhang Så mina ord och iaktagelser får man nog ändå objektivt sätt bedöma som relevanta för att försöka bilda sig en uppfattning om vem Rasmus är. Hans nuvarande flickvän har jag dock aldrig träffat. Rasmus är en lat och otrevlig individ som tar sig själv på extremt stort allvar och är väldigt känslig för att bli ifrågasatt. Killen har ingen diagnos däremot har han själv i mycket på slutet själv börjat spekulera i om han har en diagnos. Enligt mig har han inte det utan Rasmus är helt enkelt
Lat
kaxig
Självgod
Osäker
Extremt svartsjuk
Men det sjuka i allt detta är att R från början är ett offer. Nu tyder mycket på att han skapar egna offer. Ett offer för sin egen far H***N med samma efternamn. R´s far har bjudit honom på misshandel från barnsben H***N och alltid genom åren bankat på fru och barn. Även dömd för detta. Är dömd för att ha misshandlat sin exfru på julafton för 3-4 år sedan. H***N Har misshandlat Rasmus och hans systers mamma också tidigare. Rasmus har varit taskig mot tidigare flickvänner.

Rasmus har jobbat mycket inom kommunala verksamheter DIREKT MOT BARN OCH UNGDOMAR om man är beredd att bruka våld mot sitt egna (?) 6 veckor gamla barn, vad är man då beredd att göra mot andras barn?
Citera
2022-01-27, 10:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Men vad är detta för skitsnack? Bvc är helt frivilligt. Framgår ingen oro för barnet görs ingen anmälan.

Det är inte skitsnack. BVC är frivilligt, ja. Men man blir tillfrågad redan när man är gravid vilket BVC man vill tillhöra så det är förväntat att man ska gå. Sen när barnet är fött ringer de och vill boka tid. Annars skickar de brev med en tid. Har man en bokad tid och man uteblir får man en ny och uteblir man gång på gång eller bokar om flera gånger uppstår en oro och då gör de en orosanmälan. Det är plikt enligt lag inom all typ av vård. Vet inte hur det fungerar egentligen om man avsäger sig BVC redan från början. Då avstår man ju alla undersökningar och vaccinationer egentligen och det är ju en oro redan från början då egentligen, även om det är frivilligt. Kan mycket väl tänka mig att man kan bli anmäld ändå, trots att det är frivilligt och trots att man från början valt att avstå.
Citera
2022-01-27, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigly
Haha blev du triggad nu? Det stämmer att jag inte kände till skillnaden mellan begreppet heritabilitet och begreppet ärftlighet. Om du läser mitt svar så ser du att jag skrev "Jodå, jag förstod att du inte menade att ärftligheten var 70%. Men 70% heritabilitet är ändå oroväckande". Alltså, jag påstår inte att jag kände till skillnaden. Jag menar helt enkelt bara att jag förstod vad hen skrev. Jag är tacksam för upplysningen! Men bara för att man inte känner till alla detaljer kring genetiskt felaktiga människors avvikelser så betyder det inte att man är en underbegåvad beta-människa. Det är helt enkelt bara så att vi alla har olika intresseområden och ibland vet man mer om ett ämne, ibland vet man mindre. Alltid lär man sig något.

Du behöver inte heller oroa dig för min förmåga att skaffa tjejer. Jag har redan hunnit föröka mig med en väldigt vacker kvinna. Helt fri från neuropsykiatriska avvikelser.

Att ADHD-mongon är mer extroverta och knullar mer tvivlar jag inte på, det kan säkert stämma. De är också överrepresenterade på våra fängelser, bland arbetslösa och överviktiga. Alltså finns det god grund för att anta att detta överknullande bland ADHD-mongon knappast är önskvärt.

Det är jättekul att du vill upplysa mig om de vetenskapliga detaljerna kring genetiskt felaktiga människors avvikelser. Men du skulle nog ha lättare att nå fram, om du droppade den nedlåtande attityden och personangreppen. Bara ett tips. Men kanske lider du själv av neuropsykiatrisk abnormalitet och kan inte hjälpa att du reagerar som ett triggat MBD-barn när någon uppvisar okunskap kring just dina genetiska avvikelser?
Det stämmer helt, att du uppvisar okunskap i detta ämnet. Okunsap i sig behöver inte vara ett problem. Problemet med dig är att du uttalar dig om något du inte har kunskap kring och där du inte besitter någon som helst kompetens för att uttala dig. Du ska helt enkelt bara sitta och hålla käften precis så som du förmodligen gör i din vardag. Nu när någon sticker hål på den skiten du försöker sprida så gör det lite ont i dig. Det är sorgligt och patetiskt att du blir kränkt och ber mig sluta gå till personangrepp när du själv sitter och skriver så som du gör om människor som har olika diagnoser. ÄLSKAR också att du vill ge mig råd om hur jag ska nå ut till människor. Det ger mig ett stort leende för om du visste vad jag jobbar med om dagarna hade du förmodligen fått ett sånt där 15 sekunder långt ajajajaj i magen du vet. Men du har i alla fall i denna tråden gjort bort dig och du har själv skrivit med egna ord att du inte besitter någon kunskap.
Citera
2022-01-27, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nallebear85
Man får väl ändå göra skillnad på att lägga en liten hand på kinden eller rycka tag i en arm lite lätt och på att misshandla. Barnet är ju grovt misshandlat står det ju och det beskrivs som hänsynslöst. Misshandel är inte barnuppfostran.
Har man ett uns förstånd i sig så varken slår eller daskar man till sina barn, oavsett hur störd nattsömn de bidrar till.
Citera
2022-01-27, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av synthslakt
Vi fick vår son sommaren 2019 och har inte haft hembesök av bvc, det hade tagits bort pga brist på personal eller dylikt. Och nu görs det väl inte pga pandemin kan jag tänka mig. Det borde vara obligatoriskt med oanmälda hembesök så länge ens barn är barn kan jag tycka.

De gör inte hembesök på sommaren för är mindre personal då. Hembesök görs även under pandemin.
Citera
2022-01-27, 10:47
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klocksyndrom
Förstår inte riktigt varför denna tråden lägger så mycket fokus på en eventuell Adhd-diagnos eller Bipolär diagnos? Ganska underbegåvad debatt faktiskt. Det finns t.ex. missbrukare som vårdar och tar bättre hand om sina katter och hundar & husdjur bättre än vad fullt "friska" människor utan diagnoser gör
Sen kvarstår faktum att Rasmus är varken missbrukare eller lider av någon adhd-diagnos eller nåt annat. Jag känner denna pojken sen en rad år tillbaka och haft med honom att göra i en rad olika sammanhang Så mina ord och iaktagelser får man nog ändå objektivt sätt bedöma som relevanta för att försöka bilda sig en uppfattning om vem Rasmus är. Hans nuvarande flickvän har jag dock aldrig träffat. Rasmus är en lat och otrevlig individ som tar sig själv på extremt stort allvar och är väldigt känslig för att bli ifrågasatt. Killen har ingen diagnos däremot har han själv i mycket på slutet själv börjat spekulera i om han har en diagnos. Enligt mig har han inte det utan Rasmus är helt enkelt
Lat
kaxig
Självgod
Osäker
Extremt svartsjuk
Men det sjuka i allt detta är att R från början är ett offer. Nu tyder mycket på att han skapar egna offer. Ett offer för sin egen far H***N med samma efternamn. R´s far har bjudit honom på misshandel från barnsben H***N och alltid genom åren bankat på fru och barn. Även dömd för detta. Är dömd för att ha misshandlat sin exfru på julafton för 3-4 år sedan. H***N Har misshandlat Rasmus och hans systers mamma också tidigare. Rasmus har varit taskig mot tidigare flickvänner.

Rasmus har jobbat mycket inom kommunala verksamheter DIREKT MOT BARN OCH UNGDOMAR om man är beredd att bruka våld mot sitt egna (?) 6 veckor gamla barn, vad är man då beredd att göra mot andras barn?
Om detta stämmer så tror jag Rasmus fört familjetraditionen vidare och pryglat sitt barn! Sånt går i arv
Citera
2022-01-27, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milenaas
De gör inte hembesök på sommaren för är mindre personal då. Hembesök görs även under pandemin.

Vi har inte fått något hembesök och har även bett om det men de säger bara att det inte görs längre. Är i kronobergs län ska tilläggas. Jag tycker att det är riktigt dåligt att det inte görs.
Citera
2022-01-27, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Om detta stämmer så tror jag Rasmus fört familjetraditionen vidare och pryglat sitt barn! Sånt går i arv

Stämmer helt riktigt.
Citera
2022-01-27, 11:02
Medlem
Citat:
Ja, men det var nog ett tag sedan. När jag fick min siste (fjärde) 1997, så kom BVC-sköterskan hem till oss en gång tror jag, och det var för PKU-provet för jag åkte hem efter 6 timmar.

Nu ges en massa kurser till vårdpersonal i hur de ska "upptäcka" barnmisshandel, och troligen rådet "hellre fälla än fria", det har blivit överdrivet i mitt tycke, då många i yngre generationer verkar sakna sunt förnuft, liksom.

Många föräldrar till diagnosbarn blir ofta ifrågasatta inom vården pga att deras barn ofta har lättare att skada sig själva, ramlar, inget konsekvenstänk m.m.

Ja det var ett tag sen jag var liten, men mina är födda 1999, 2001,2004 så det är inte så längesen. Bvc kom hem på första barnet bara.

Och ja , då jag själv jobbar i vården så kan jag ibland uppleva att föräldrar till barn med diagnoser eller ovanliga medfödda syndrom inte synas mer men ögonen är öppna om ni förstår. Vi reagerar ju även på vuxna som kommer in med märkliga skador.

Och till nån som undrade över fysisk kontakt för bebisar utan föräldrar på sjukhus, de blir ompysslade 🤗 Har sett småttingar i "balja" ute på expeditionen o i personalrum nattetid, i famnen på personal när de har rast. Vi är inte på barnhem i Ryssland eller Kina där barnen ligger platt på rygg utan stimulans....
Citera
2022-01-27, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av synthslakt
Vi har inte fått något hembesök och har även bett om det men de säger bara att det inte görs längre. Är i kronobergs län ska tilläggas. Jag tycker att det är riktigt dåligt att det inte görs.

Va konstigt. Bor i grannlänet (Jönköping län) och här får alla 2 hembesök (det första BVC-besöket & ett vid 8 månader)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in