2022-01-16, 00:22
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills
Bara jag som fick problem med skärmsläckarläget, att datorn frös när man ville in på datorn igen och man blev tvungen att starta om datorn?

Hur menar du "frös" ?

En af de få märkligheter jag fått med på köpet ("felet" med att ur/datum knasar i proccesslinjen om man ställer in den till "liten" har jag inte hittat en lösning på ännu...) är att mitt BT-tangentbord inte funkar om jag inte loggar på genast efter en start/omstart, och att det tar längre tid att "väcka" tangentbordet när den datorn stått låst en tid... Jag har lokaliserat felet til en BT-driver som är ostabil. Musen fungerar (RF), så med hjälp av skäramtangentbordet och en genväg till devicemanagemen kan jag sparka igång därifrån. Om jag inte har något viktigt körande är en omstart och login snabbare.
Citera
2022-01-16, 00:24
Medlem
Milton.Millss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Hur menar du "frös" ?

En af de få märkligheter jag fått med på köpet ("felet" med att ur/datum knasar i proccesslinjen om man ställer in den till "liten" har jag inte hittat en lösning på ännu...) är att mitt BT-tangentbord inte funkar om jag inte loggar på genast efter en start/omstart, och att det tar längre tid att "väcka" tangentbordet när den datorn stått låst en tid... Jag har lokaliserat felet til en BT-driver som är ostabil. Musen fungerar (RF), så med hjälp av skäramtangentbordet och en genväg till devicemanagemen kan jag sparka igång därifrån. Om jag inte har något viktigt körande är en omstart och login snabbare.
Alltså att jag inte kommer någonstans när jag loggat in igen. Det händer inget när man rör musen. Men nu på sistone har problemet försvunnit. Kanske var en bugg?
Citera
2022-01-19, 13:12
Medlem
Fickludds avatar
Jag får inga träffar längre när jag söker på filnamn.

Hur länge ska Preview-projektet pågå? Windows 11 levereras väl redan i sin skarpa version till de som vill ha den, vilket minskar behovet av en preview-kanal.
Citera
2022-01-19, 14:27
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Jag får inga träffar längre när jag söker på filnamn.

Hur länge ska Preview-projektet pågå? Windows 11 levereras väl redan i sin skarpa version till de som vill ha den, vilket minskar behovet av en preview-kanal.

Kanske hjälper - https://windowsreport.com/windows-11-file-explorer-search-not-working/

Preview kanalen, är ju även till för bugfinnande och ren testning.
Citera
2022-01-19, 14:47
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Kanske hjälper - https://windowsreport.com/windows-11-file-explorer-search-not-working/

Preview kanalen, är ju även till för bugfinnande och ren testning.

Jag hittade och följde The Geek Page https://thegeekpage.com/how-to-fix-file-explorer-search-not-working-in-windows-10
Citera
2022-01-23, 10:39
Bannlyst
Spontant gillar jag Windows 11.
Haft det i cirka en halvtimme nu.

Ser snyggare ut. Min ganska långsamma dator blev i alla fall inte segare efter installationen så det är bra.
Citera
2022-01-23, 11:18
Medlem
Jag har suttit på win 11 på min egen laptop i några månader och upplever fortfarande inga problem, allt flyter på bättre, och allmänt mysigare och smidigare för arbete.

De tre datorerna på arbetsplatsen ville i tisdags uppdatera till Windows 11. Som lite av IT-ansvarig klickade jag snabbt "ok". YOLO. Gick snabbt och allt verkar flyta på utmärkt.
Citera
2022-01-26, 17:26
Medlem
ZugMaskins avatar
Dom försöker få de att se ut lite Mac inspirerat och jag hatar det än så länge. Massa detaljer som jag är van vid som ändrats. Timmen ner. Mitt ableton verkar inte agera korrekt helt heller.
Citera
2022-01-26, 18:04
Medlem
Min dator fick aldrig någon automatiskt uppgradering och när jag läste att utrullningen skulle pågå till sommaren 2022 så installerade jag manuellt nu i helgen. Således kört win11 i några dagar.

Kan säga att en drivrutinsvarning är det enda problem som dök upp. Det försvann efter ytterligare några små uppdateringar efter installationen.

Sedan smällde jag in wslg och det funkade också bra utan problem och kan nu köra även köra grafiska linuxprogram väldigt smidigt och enkelt.

Widgets städade jag bort totalt för det var helt klart bara störande. En hel del bloatware dök också upp som jag städade bort.

Enda jag stör mig på lite just nu är ett par ändrade beteenden i filutforskaren men kanske kan fixa det med lite konfigurationsändringar annars byter jag till något annat program att använda för att jobba med filerna.

Som helhet får uppgraderingen till win11 godkänt. Speciellt stabiliteten och snabbheten är överraskande bra. Det känns bra att inte allt blev ännu långsammare. Min dator har en hel del överkapacitet så jag kan köra många olika program samtidigt och det är något jag gärna fortsätter med.
Citera
2022-01-26, 18:43
Medlem
Luxuss avatar
skrivaren funkar inte i windows 11. USB-anslutningen tokbuggar å connectar/disconnectar oavbrutet i typ 30Hz. Övriga USBpryttlar funkar felfritt.
Citera
2022-01-26, 21:36
Medlem
Nä fuck den här skiten. 2 gånger har den automatiska uppdateringen kidnappat min fucking dator o arbete försvunnit för jag vänt ryggen till. Och vad händer när man startar den? Jo, ingen lösenord, utan fucking pinkod istället.

Helt meningslöst att klaga men spyr på hur accepterat det är med anti-konsument skit. Fuck det där.
Citera
2022-01-27, 11:47
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massalov
Nä fuck den här skiten. 2 gånger har den automatiska uppdateringen kidnappat min fucking dator o arbete försvunnit för jag vänt ryggen till. Och vad händer när man startar den? Jo, ingen lösenord, utan fucking pinkod istället.

Helt meningslöst att klaga men spyr på hur accepterat det är med anti-konsument skit. Fuck det där.

Ojdå! Du har inte kollat att det i Windows updates AVANCERADE inställningar går att ställa in så att du alltid meddelas innan en uppdatering kräver omstart.

Eller lärt dig att du kan skippa pinkoden genom Inloggning och TA BORT-pinkod

Så NEJ! det är inte windows 11 som är knasig, I det här fallet så är det du som inte brytt dig om att lära dig Windows och dess funktioner tillräckligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in