2022-01-26, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaBoum
Kvinnor är mer sociala än män? Annars kan jag inte komma på någonting faktiskt. Män är rätt så överlägsna.

Tycker på många arbetsplatser det är tvärtom, männen har den sociala edgen.
Jag upplever kvinnor vara mer bildade rent generellt, men det finns alltid män på topp 1% som överglänser alla andra kvinnor och män för den delen. Män har roligare humor än kvinnor, det är fakta i min värld, vet inte varför det blev så.
Kvinnor utstrålar i större utsträckning en mogenhet, dock vet jag inte om det är mogenhet i täckmantel och istället är någon form av reserverat intryck. Kvinnor verkar bli som vilda höns och tappar allt rationellt tänkande kring attraktiva män. Kvinnor sammanfogar familjer och håller gärna ihop släktingar, sätter upp sociala events, det är kanske inte det roligaste, men uppskattas hos mannen. Kvinnor skrattar gärna högt och glatt, kvinnor är i många avseenden kreativa inom konst och spel.
Kvinnor är oftast inte urusla på saker, de är bra på mer saker än männen, de kan hoppa in och spela kort, brädspel, in i konversationer eller olika arbetssysslor och de gör de bra. Mannen brukar vara bättre på få specifika områden, där han helt enkelt vinner. Kvinnor uppskattar humor hos sin partner, mer än det motsatta könet, det är en nackdel för oss som ej har någon humor över huvud taget. Män tenderar att vara mer bittra och kvinnor mer bipolära. Väldigt få kvinnor anser att kriminalitet är något att syssla med, men verkar ej ha större problem när hennes hingst utför dessa sysslor.
Senast redigerad av carlydeveloper 2022-01-26 kl. 16:32.
Citera
2022-01-26, 16:15
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag hänger inte heller med manshatande feminister.

Jag har pratat med många bekanta och obekanta kvinnor om detta. Jag har läst olika kvinnors berättelser på olika forum (ej feministiska).

Osv.

Bland kvinnor är detta ett vedertaget begrepp.
Så...
Ser du inte?
(Jag bryr mig faktiskt inte om du gör det eller inte.)

Du tror att du kan uttrycka dig derogativt bara genom att lägga till "man" på ett ord, utan att det skulle uppfattas som en negativ inställning eller syn mot män? Du hakar på trenden mansplaining, manspreading osv.

Uttrycket är ett självuppfyllande bevis för att du inte ser bjälken i ditt eget öga.
Att du påstår att du inte hänger med manshatande feminister och inte ens ser manshatet och sexismen i det uttryck jag ifrågasatte, är liksom själva beviset.

Du gör dig skyldig till precis det du tror dig ta avstånd ifrån genom att använda ordet.

Att det blivit ett vedertaget begrepp är anledningen till att det används och sprids.
Det är ett försök till förtryck från en position av makt under förespeglingen att det är "män" som har makten och förtjänar att plockas ner ett pinnhål eller sju. För gammal ost, om inte annat.
Lite som kompensation för århundraden av förtryck "ni i systerskapet" fått utstå.

Sorry, men det var dags att säga ifrån nu.
Du bekräftar feminismen för mig. Dess mening, mål, syfte, metodik och implikationer och nu är en bra tid att säga ifrån.

Allt hat feminister och kvinnor får, kan mycket väl vara sånt som gått varvet runt och nu hittar tillbaks enligt devisen "what goes around, comes around".

Jag kommer inte backa en enda av er förrän ni tar avstånd från beteenden som detta.
Citera
2022-01-26, 17:12
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:

Kvinnor är bättre bilförare än män. (Är inte lika ofta iblandade i dödsolyckor, tar färre risker i trafiken osv).

Nja, män kör fler antal mil så för att göra en korrekt jämförelse bör man se olyckor per mil. Men även om man gör det så är kvinnor inblandade i färre dödsolyckor så där har du rätt men kvinnor är å andra sidan iblandade i fler olyckor som orsakar egendomsskador än män. Hur förklarar du det om du menar att kvinnor är bättre bilförare?

Jag skulle säga att männen kan hantera bilen bättre (och vinna om de skulle tävla på en bana) men att kvinnors mer försiktiga körstil orsakar färre dödsolyckor. Lägre hastighet leder till färre dödsfall även om kvinnor hamnar i fler tillbud p.g.a. sämre bilkörarkunskap och kanske sämre stresstålighet.

Män kör fler mil kanske oftare under svåra väderförhållanden eller långa sträckor utan paus? vilket också kan förklara att män är mer inblandade i fler dödsolyckor.

Så istället för att säga att kvinnor är bättre bilförare än män så skulle du kunna säga att de kanske kör i lägre hastigheter och orsakar därför färre dödsolyckor.

En viktig anledning enligt Teknikens Värld att män är iblandade i fler dödsolyckor är också att de kör onyktra/rattfulla oftare.

Så kvinnor är mer omtänksamma på det området det skall de ha cred för. En fråga om moral. På just detta område har kvinnor bättre moral. De är givetvis inte bättre bilförare (hur många kvinnor är t.e.x bra på att backa med ett släp?) men de är mindre aggressiva i trafiken och ger sig mer sällan ut i trafiken onyktra.

Kvinnor har alltså bättre bilkörarmoral, grattis ett område där ni är bättre.
Senast redigerad av freeriderXII 2022-01-26 kl. 17:53.
Citera
2022-01-26, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Nja, män kör fler antal mil så för att göra en korrekt jämförelse bör man se olyckor per mil. Men även om man gör det så är kvinnor inblandade i färre dödsolyckor så där har du rätt men kvinnor är å andra sidan iblandade i fler olyckor som orsakar egendomsskador än män. Hur förklarar du det om du menar att kvinnor är bättre bilförare?

Jag värderar liv högre än egendom.

Citat:
Så istället för att säga att kvinnor är bättre bilförare än män så skulle du kunna säga att de kanske kör i lägre hastigheter och orsakar därför färre dödsolyckor.

Eller så följer kvinnor hastighetsgränserna bättre och är därför bättre bilförare än män.

Citat:
En viktig anledning enligt Teknikens Värld att män är iblandade i fler dödsolyckor är också att de kör onyktra/rattfulla oftare.

Vilket gör män till sämre bilförare än kvinnor. En bra bilförare vet att bilkörning och alkohol är en dålig mix.

Citat:
Så kvinnor är mer omtänksamma på det området det skall de ha cred för. En fråga om moral. På just detta område har kvinnor bättre moral. De är givetvis inte bättre bilförare (hur många kvinnor är t.e.x bra på att backa med ett släp?) men de är mindre aggressiva i trafiken och ger sig mer sällan ut i trafiken onyktra.

Kvinnor är bättre bilförare än män för att de bland annat är bättre på riskbedömning och inte tappar fattningen lika lätt som män.

Citat:
Kvinnor ha alltså bättre bilkörarmoral grattis ett område där ni är bättre.

Moral kan helt klart ha en del i att kvinnor är bättre bilförare än män.
Senast redigerad av Jenny9 2022-01-26 kl. 17:32.
Citera
2022-01-26, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Så...
Ser du inte?
(Jag bryr mig faktiskt inte om du gör det eller inte.)

Du tror att du kan uttrycka dig derogativt bara genom att lägga till "man" på ett ord, utan att det skulle uppfattas som en negativ inställning eller syn mot män? Du hakar på trenden mansplaining, manspreading osv.

Uttrycket är ett självuppfyllande bevis för att du inte ser bjälken i ditt eget öga.
Att du påstår att du inte hänger med manshatande feminister och inte ens ser manshatet och sexismen i det uttryck jag ifrågasatte, är liksom själva beviset.

Du gör dig skyldig till precis det du tror dig ta avstånd ifrån genom att använda ordet.

Att det blivit ett vedertaget begrepp är anledningen till att det används och sprids.
Det är ett försök till förtryck från en position av makt under förespeglingen att det är "män" som har makten och förtjänar att plockas ner ett pinnhål eller sju. För gammal ost, om inte annat.
Lite som kompensation för århundraden av förtryck "ni i systerskapet" fått utstå.

Sorry, men det var dags att säga ifrån nu.
Du bekräftar feminismen för mig. Dess mening, mål, syfte, metodik och implikationer och nu är en bra tid att säga ifrån.

Allt hat feminister och kvinnor får, kan mycket väl vara sånt som gått varvet runt och nu hittar tillbaks enligt devisen "what goes around, comes around".

Jag kommer inte backa en enda av er förrän ni tar avstånd från beteenden som detta.

Du har helt rätt. "Mansbebis" är nog inte rätt ord för dessa män som inte kan ta ansvar för sig själva eller sina barn och hem.

"Svikare" är kanske ett bättre ord. Så hade man kunnat säga "manliga svikare" så det var tydligt att det syftades på just dessa män.
Citera
2022-01-26, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Jag kollade lite i tråden. Trots 30000 inlägg, nej jag läste inte alla, så har faktiskt ingen lyckats lista något enda exempel på att kvinnor är bättre än män. Det är lite chockerande. Och jenny har ändå skrivit kanske 1000 inlägg, men inte en enda faktalänk. Get a life.

Du är ett patetiskt skämt som skämmer ut dig själv. De har getts flertalet exempel på hur i många fall kvinnor är bättre än män. De får högre poäng på många egenskaper av ledare som man sett från en studie av Harvard. De är mer verbalt intelligenta. Jag kan radda upp hundra exempel men du är ju inte precis känd för att ta till dig studier eller vetenskap så de är ingen idé.
Citera
2022-01-26, 17:34
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Du har helt rätt. "Mansbebis" är nog inte rätt ord för dessa män som inte kan ta ansvar för sig själva eller sina barn och hem.

"Svikare" är kanske ett bättre ord. Så hade man kunnat säga "manliga svikare" så det var tydligt att det syftades på just dessa män.
Vem var det som valde en så omogen man, då?
Och vad kan hon göra för att få det att fungera?
Skvallra för sina väninnor, eller hjälpa svikaren på rätt spår?

Visst, man kan skamma och mobbas med "sina män", men de lär knappast bli bättre av det. Snarare bittrare, skulle jag tro.
Citera
2022-01-26, 17:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vem var det som valde en så omogen man, då?

De manliga svikarna är för många för att bortförklara det med en enstaka kvinnas dåliga val.

Citat:
Och vad kan hon göra för att få det att fungera?
Skvallra för sina väninnor, eller hjälpa svikaren på rätt spår?

Hon gör allt för att få det att fungera, hon gör allt för att hjälpa.

Men att hjälpa den manliga svikaren på rätt spår tär på krafterna speciellt som hon har barnen, hemmet och jobbet att sköta och allt däromkring.

Citat:
Visst, man kan skamma och mobbas med "sina män", men de lär knappast bli bättre av det. Snarare bittrare, skulle jag tro.

Handlar inte om att skamma och mobbas. Ja kvinnorna kan bli rätt bittra men framförallt TRÖTTA efter en tid speciellt om den manlige svikaren inte vill förändras utan tycker det är bra som det är.

Frågan många av dessa kvinnor ställer sig är hur länge de ska försöka "uppfostra" en vuxen man.
Citera
2022-01-26, 17:49
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:

Eller så följer kvinnor hastighetsgränserna bättre och är därför bättre bilförare än män.

Visst du kanske springer 100 m mer försiktigt än Usain Bolt och får därför färre bristningar i låret men det gör dig inte till snabbare eller bättre än honom på att springa.
Citera
2022-01-26, 17:55
Avslutad
Citat:
Visst du kanske springer 100 m mer försiktigt än Usain Bolt och får därför färre bristningar i låret men det gör dig inte till snabbare eller bättre än honom på att springa.

För bilförare handlar det inte om att köra så snabbt som möjligt. Vilket med dagens bilar hade blivit jäkligt skrämmande fort. Men visst, det verkar ju vara så många män resonerar hence de orsakar fler dödsolyckor = de är sämre bilförare än kvinnor.
Citera
2022-01-26, 17:57
Medlem
Citat:

Varför är nästan alltid kommentarer på flashback så här urbota korkade?

man undrar verkligen..

I sprintertävlingar så ÄR det snabbheten som är målet. Alltså är Bolt bäst på detta.

I trafiken så är det INTE snabbheten som är målet, utan att frakta sig säkert och tryggt från A till B, utan att döda eller skada sig själv eller andra i trafiken eller fucka upp bilen under färd. Alltså är könet kvinnor på gruppnivå (dvs statistiskt) bättre bilförare än motsvarande grupp män.

Skärpning!
Citera
2022-01-26, 18:08
Medlem
maxatdunders avatar
Mer omhändertagande, bättre på att förstå bäbisar, bättre intuition för sin omgivning(om det börjar brinna eller är ett osäkert ställe), laga mat, hitta saker, bättre kognitiv resonerade och bättre hörsel är några snabba jag kom fram till. Vad som anses bättre är i många fall subjektivt egentligen när jag tänker efter.

Ang köra bil tror jag kvinnor är bättre på att köra bil för att männen är definitivt mer benägna att ta risker genom att köra fort och köra med mindre marginaler. Andelen WT mammor som kör knasigt mäter nog inte upp andel tokiga män i trafiken men skulle vara intressant om det fanns fakta som visar dödsfall/krockar för könen men med rättvis könsfördelning och procentuellt krockar per 100.
Senast redigerad av maxatdunder 2022-01-26 kl. 18:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in