2022-01-26, 14:59
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej du vet inte vad det innebär.

Men många kvinnor vet vad det innebär.
Mmm, härskarteknik och argumentum ad populum?

Synd att du inte kan redogöra för det då.
Citera
2022-01-26, 15:02
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Oh herregud, jag tror bestämt helvetet frös till is nu.

Enligt röstar kvinnor rött för att de vill bli omhändertagna. Män röstar vänster för att de vill rasera samhället.

Du skrev "många". Jag frågade då hur många är många i detta fallet. Det kan du inte svara på eftersom du inte har en aning om varför folk röstar som de gör.

Nej. Jag ifrågasatte bara dina spekulationer.
Du gör som du vill.
Du fick en länk till att det "är" så.

I den manliga delen av vänstern finns det som kallas reswntement/förbittring.
Detta är också väl belagt. Det är en parentes, men den finns där.

Den svenska översättningen är som många andra och saknar djupet som det franska ursprunget har.
Citera
2022-01-26, 15:05
Medlem
Citat:
Kvinnor och män tävlar inte mot varann. Precis som en lättviktare inte boxas mot en tungviktare.

Frågade inte efter vem som skrivit musiken.

Hästsport som trav och hoppning är väl dom enda helt könsneutrala sporterna vad jag vet ?

Ingen fördel elller nackdel för någon av könen eller dom som har svårt att avgöra vad dom är
Citera
2022-01-26, 15:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Synd att du inte kan redogöra för det då.

Mansbebis = vuxna män som beter sig som barn, som medvetet eller omedvetet förväntar sig att bli curlade av kvinnor.

Finns mycket att läsa om detta. Försök ha ett öppet sinne och inte bara "kvinnor är dumma och kör bara med härskartekniker".
Senast redigerad av Jenny9 2022-01-26 kl. 15:15.
Citera
2022-01-26, 15:15
Avslutad
Citat:
Du gör som du vill.
Du fick en länk till att det "är" så.

I den manliga delen av vänstern finns det som kallas reswntement/förbittring.
Detta är också väl belagt. Det är en parentes, men den finns där.

Den svenska översättningen är som många andra och saknar djupet som det franska ursprunget har.

Statistiken har jag koll på, alltså hur många som röstade på de olika partierna.

Vad jag ifrågasatte var det du skrev om varför folk röstar som de gör.

Så en försvinnande liten del av männen som röstade vänster, röstade vänster för att de är bittra. Ok.
Citera
2022-01-26, 15:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Hästsport som trav och hoppning är väl dom enda helt könsneutrala sporterna vad jag vet ?

Ingen fördel elller nackdel för någon av könen eller dom som har svårt att avgöra vad dom är

Kanske det.....
Citera
2022-01-26, 15:21
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Mansbebis = vuxna män som beter sig som barn, som medvetet eller omedvetet förväntar sig att bli curlade av kvinnor.

Finns mycket att läsa om detta. Försök ha ett öppet sinne och inte bara "kvinnor är dumma och kör bara med härskartekniker".
Självklart!
Nu hänger jag inte så mycket med manshatande feminister, så den jargongen är mycket ovanlig i mina kretsar.
Säg det där när normala vuxna människor hör och notera blickarna du får.
Citera
2022-01-26, 15:22
Medlem
Citat:
Kanske det.....

Kom gärna på fler, jag föreslog bowling men bowlingproffs i bekantskapen sa att en kvinnlig bowlare
aldrig skulle slå en manlig på elitnivå.

Inte schack heller verkar det som, mycket få kvinnliga schackmästare.

Bangolf ?
Citera
2022-01-26, 15:24
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Därför boxas en lättviktare inte med en tungviktare. Kan vilken idiot som helst räkna ut.

Kvinnliga artister drar in lika mycket pengar om inte mer på sin musik. Generar lika stora publiker, fan-skaror/klubbar, får lika många clicks (om inte fler), skriver lika bra låttexter som män, kvinnliga musiker är lika tongivande som manliga artister, kvinnliga artister är lika bra på att förnya musikgenres som manliga artister, osv osv osv.

Så jävla barnsligt att ens "tävla" inom detta.....

Bollywood är större än Hollywood. Innebär det att Bollywood filmer är bättre än Hollywood filmer? Nej, inte enligt många västerlänningar nej. Men Bollywood genererar mer av "allt" ändå.

Eller är detta för komplext tänkande för många "anti-feminister"?
En tungviktsboxare är alltså bättre än än lättviktsboxare. OK?

Nej, kvinnliga artister drar inte in mer än manliga. 95 av topp-100 mest kända grupper är män. Det existerar knappt kvinnliga artister som skriver musik, och det är kompositören som drar in mest pengar = män.

Du verkar ha missuppfattat tråden. Du listar massor med fält där kvinnor är lika bra men tråden handlar om när kvinnor är bättre. Du har ändå skrivit i tråden i ett år eller så?

"Så jävla barnsligt att ens "tävla" inom detta..... ". Varför skriver du i så fall 100-tals inlägg i en tråd som bara handlar om att tävla?

Om Bollywood-filmer drar in mer pengar än Hollywood-filmer så är Bollywoodfilmer "bättre". Vem är du att säga emot vad publiken vill ha. Är du rasist, en indier räknas inte?

Samtliga Bollywood-filmer är gjorda av män. Kvinnor kan inte göra film, 95% av alla kända filmer är gjorda av män.
Senast redigerad av WatchItNow 2022-01-26 kl. 15:40.
Citera
2022-01-26, 15:29
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Kom gärna på fler, jag föreslog bowling men bowlingproffs i bekantskapen sa att en kvinnlig bowlare
aldrig skulle slå en manlig på elitnivå.

Inte schack heller verkar det som, mycket få kvinnliga schackmästare.

Bangolf ?
Schack bowling bangolf poker rally är ypperliga exempel på att det inte är manlig fysik som gör att män vinner. Män är bättre mentalt också. Det finns enstaka kvinnor som enstaka gånger varit bäst i dessa grenar, men inte särskilt många. Så visst KAN en kvinna vara lika bra som en man. Men inte generellt. Det existerar inte ett enda mätbart område där kvinnor är bättre än män.

Jag kollade lite i tråden. Trots 30000 inlägg, nej jag läste inte alla, så har faktiskt ingen lyckats lista något enda exempel på att kvinnor är bättre än män. Det är lite chockerande. Och jenny har ändå skrivit kanske 1000 inlägg, men inte en enda faktalänk. Get a life.
Senast redigerad av WatchItNow 2022-01-26 kl. 15:32.
Citera
2022-01-26, 15:34
Avslutad
Citat:
Självklart!
Nu hänger jag inte så mycket med manshatande feminister, så den jargongen är mycket ovanlig i mina kretsar.
Säg det där när normala vuxna människor hör och notera blickarna du får.

Jag hänger inte heller med manshatande feminister.

Jag har pratat med många bekanta och obekanta kvinnor om detta. Jag har läst olika kvinnors berättelser på olika forum (ej feministiska).

Osv.

Bland kvinnor är detta ett vedertaget begrepp.
Citera
2022-01-26, 15:37
Medlem
Citat:
Finns många mansbebisar. Finns en hel tråd om det under "relationer och jämställdhet" (tror jag det var). Skrämmande historier. Finns mycket om mansbebisar från verkliga livet och på många andra ställen på nätet.
Vi får inte glömma alla kvinnobebisar i vårdyrken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in