2022-01-26, 14:16
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Kanske stått i tråden - men Rasmus hade svårt med humöret när han spelade i en lokal klubb. Avstängd flera matcher: dåligt uppförande på plan, svordomar, könsord mm. Som min sagesman säger: honom borde de skära picken av, och hon tvångssteriliseras. Kan inte annat än att hålla med.
Såvitt jag förstår var en del av skadorna av äldre datum?

Nej, vi vet inte utan gissar utifrån att åklagaren i sin häktningsframställan har anget brottstiden till ca 6 veckor, alltså barnets hela levnadstid.

En gissning till kan ju vara att barnet är född med någon ovanlig sjukdom, som att exempelsvis kroppen inte tar upp näring......sådant har hänt förut.

Stannar man inte på BB några dagar efter förlossning längre? Man tycker ju att misshandel/vanvård borde ha upptäckts där och då om det förekommit sedan dag 1 liksom. Däremot tar det ju ett tag att svälta ihjäl.....och alla nyfödda går ner i vikt några dagar efter förlossning innan matningen har kommit igång.
Citera
2022-01-26, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, vi vet inte utan gissar utifrån att åklagaren i sin häktningsframställan har anget brottstiden till ca 6 veckor, alltså barnets hela levnadstid.

En gissning till kan ju vara att barnet är född med någon ovanlig sjukdom, som att exempelsvis kroppen inte tar upp näring......sådant har hänt förut.

Stannar man inte på BB några dagar efter förlossning längre? Man tycker ju att misshandel/vanvård borde ha upptäckts där och då om det förekommit sedan dag 1 liksom. Däremot tar det ju ett tag att svälta ihjäl.....och alla nyfödda går ner i vikt några dagar efter förlossning innan matningen har kommit igång.

Tidig hemgång är väldigt vanligt idag. Går allt bra med förlossningen kan man åka hem redan 6h efter. Dock ska man såklart genomgå läkarundersökning undersökning innan hemgång osv.
Citera
2022-01-26, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Mamman ska ha varit aktiv i en gravid grupp på fb
Ok, då är det inte så konstigt att det inte finns info på den egna profilen.
Citera
2022-01-26, 14:25
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Tidig hemgång är väldigt vanligt idag. Går allt bra med förlossningen kan man åka hem redan 6h efter. Dock ska man såklart genomgå läkarundersökning undersökning innan hemgång osv.

Ja, ok. På min tid fick förstföderskor stanna en 3-4 dagar, omföderskor kunde åka hem efter 6 timmar.

Men med tidig hemgång tror jag att BVC-sköterskan kom hem till en, i alla fall senast på den tredje dagen, då det där provet i foten ska tas. Och det är väl just en test för någon ovanlig sjukdom som har med näringsupptag att göra, om jag inte kommer ihåg helt fel, det var en 35 år sedan, för mig.

Ja, med tiden får vi väl förhoppningsvis veta mer.
Citera
2022-01-26, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, ok. På min tid fick förstföderskor stanna en 3-4 dagar, omföderskor kunde åka hem efter 6 timmar.

Men med tidig hemgång tror jag att BVC-sköterskan kom hem till en, i alla fall senast på den tredje dagen, då det där provet i foten ska tas. Och det är väl just en test för någon ovanlig sjukdom som har med näringsupptag att göra, om jag inte kommer ihåg helt fel, det var en 35 år sedan, för mig.

Ja, med tiden får vi väl förhoppningsvis veta mer.

Ja min moster jobbar på förlossningen så de är vanligt idag om de inte misstänker ngt eller så ocu håller kvar dom
Citera
2022-01-26, 14:30
Medlem
Taggads avatar
Det är inte en mänsklig rättighet att skaffa barn om man inte är kapabel att tillgodose dess behov. En mognadstest för föräldraskap till skydd för barn som utsätts för såväl fysiskt som psykiskt våld. Att våldföra sig på ett nyfött barn är så obeskrivligt grymt att det är svårt att ta in.
Citera
2022-01-26, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
I Aftonbladet står det att det är en fotbollsspelare. 25 år. Har spelat både i allsvenskan och superettan. Södra Sverige, möjligen Kalmar. Han ska ha lagt skorna på hyllan vilket är ovanligt vid 25.

Mjällby.

Spelat sen Bromölla, Karlskrona och nu sist Påryd.

Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Fast nej, hembesök görs inte alltid. Det är något man som förälder bestämmer själv. Vi har alltid tackat nej till det.

Tänk på att vi har 21 olika regioner så kan vara olika regler i landet.

Citat:
Ursprungligen postat av klocksyndrom
Han är väldigt kort. ca 166-170 cm. Skostorlek 39. Hans syster är en mer lyckad fotbollsspelare.

171 cm enligt fotbollsmarket.
Citera
2022-01-26, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det är inte en mänsklig rättighet att skaffa barn om man inte är kapabel att tillgodose dess behov.

Är det du eller FN som bestämmer mänskliga rättigheter?

Jo det är det. Dock ingen MR att få behålla det vid vanvåd.
Citera
2022-01-26, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Är inte Berga "strax norr om centrala..." ? Innan Norrliden.

Norrliden ligger nordöst om Berga, händelsen som detta har ägt rum vid kallas Funkabo. Alltså ungefär 1500m innan Berga området.
Citera
2022-01-26, 15:16
Medlem
Varför står det inget i tex Barometern? Jag har i alla fall inte lyckats hitta något där ..
Citera
2022-01-26, 15:19
Medlem
Citat:
Kan väl knappast stämma, en kompis fick barn precis före jul, allt gick bra och de var kvar i två dygn på BB efter förlossningen, lät som standard för friska barn.
Citera
2022-01-26, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Kan väl knappast stämma, en kompis fick barn precis före jul, allt gick bra och de var kvar i två dygn på BB efter förlossningen, lät som standard för friska barn.

Det är standard idag att komma hem inom ett dygn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in