2022-01-26, 14:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag besvarar av uppenbara skäl inte ditt utbrott, men här:
https://www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/2021/okande-gap-mellan-kvinnors-och-mans-partisympatier/

Jag har/hade inget utbrott.

Du skyller på det för att du inte kan besvara mig.

Du har ingen aning om varför folk röstar som dom gör.
Citera
2022-01-26, 14:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Säg nu efter mig. Män är snabbare än kvinnor. Det vet jag eftersom man mäter tiden, sett någon tävling på sistone?

Film kan mätas, t.ex i "världens bästa filmer", alla gjorda av män:
https://www.imdb.com/chart/top/

Musik kan mätas, t.ex "flest hits", 90% män:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Billboard_Hot_100_chart_achievements_and_m ilestones#Artists_with_the_most_all-time_top_100_s ongs_(1958%E2%80%932021)
Kvinnor i allmänhet är okunniga på statistik och ogillar matte, så jag förstår att detta är nytt för dig. Kanske om du läser lite längre bak i tråden för att uppgradera dina kunskaper kring film och musik.

Män och kvinnor tävlar inte mot varandra.

Ok, så du mäter i antalet hits.

Hur blir det om du mäter i pengar/fans/antal clicks?
Citera
2022-01-26, 14:29
Avslutad
Citat:
Det är ett av orden "man" sätter man på och får det genast till ett derogativt adjektiv.
Alla gillar ju en bebis, men sätter du "man" på det, får det motsatt verkan.

Ok du vet inte vad det innebär.
Citera
2022-01-26, 14:33
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Män och kvinnor tävlar inte mot varandra.

Ok, så du mäter i antalet hits.

Hur blir det om du mäter i pengar/fans/antal clicks?
Den här tråden heter Är kvinnor bättre än män på något. Inte på att löpa iallafall. Du måste vara en blind höna om du kräver att kvinnor ställer upp mot män för att se vem som vann.

Om man mäter i inkomster, fans, clicks, så är 90% av all musik och film skriven och skapad av män.

Kvinnor sjunger lika bra som män, så det finns många bra kvinnliga sångare, eller skådespelerskor för den delen. Men de är inte bättre än män, bara lika bra. Bara (90%) män kan göra låtar, starta grupper, göra bra filmer. Det är helt självklart för alla och behöver nog inte argumenteras kring.
Citera
2022-01-26, 14:34
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:

Jag har/hade inget utbrott.

Du skyller på det för att du inte kan besvara mig.

Du har ingen aning om varför folk röstar som dom gör.
Korrekt. Jag kan inte tala för hela grupper av människor, men jag antar att de alla har sina skäl.
Eller har dresserats att göra som de borde "för en bättre värld", för ett "jämlikare samhälle", för att "utjämna orättvisor", för "en grön omställning" osv.

Frågan handlade om ATT grupper röstar åt ena eller andra håller. Kvinnor röstar rött, män blått. (eller blåbrunt, om du så vill)

Måste jag skriva "inte alla" för att du ska förstå det ändå?

Och jo, du hade en hissyfit och ett passande rant till det.
Citera
2022-01-26, 14:36
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ok du vet inte vad det innebär.
Jodå, men det vet inte du eftersom du använder dig av den sortens härskartekniker i tron att de är någon form av argument.
Citera
2022-01-26, 14:38
Avslutad
Citat:
Den här tråden heter Är kvinnor bättre än män på något. Inte på att löpa iallafall. Du måste vara en blind höna om du kräver att kvinnor ställer upp mot män för att se vem som vann.

Kvinnor och män tävlar inte mot varann. Precis som en lättviktare inte boxas mot en tungviktare.

Citat:
Om man mäter i inkomster, fans, clicks, så är 90% av all musik skriven av män.

Frågade inte efter vem som skrivit musiken.
Citera
2022-01-26, 14:40
Avslutad
Citat:
Jodå, men det vet inte du eftersom du använder dig av den sortens härskartekniker i tron att de är någon form av argument.

Nej du vet inte vad det innebär.

Men många kvinnor vet vad det innebär.
Citera
2022-01-26, 14:41
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Kvinnor och män tävlar inte mot varann. Precis som en lättviktare inte boxas mot en tungviktare.

Frågade inte efter vem som skrivit musiken.
En tungviktsboxare slår ut en lättviktsboxare 100% av gångerna. Det klarar även en feminist att räkna ut.

Män är bättre på att skriva musik än kvinnor. Män är bättre på att producera musik. Män är bättre på att skapa band som gör musik. Män är bättre på att skapa musikstilar. Män är bättre på att förnya musik. Män och kvinnor sjunger lika bra. Överens?
Senast redigerad av WatchItNow 2022-01-26 kl. 14:45.
Citera
2022-01-26, 14:47
Avslutad
Citat:
Korrekt. Jag kan inte tala för hela grupper av människor, men jag antar att de alla har sina skäl.

Oh herregud, jag tror bestämt helvetet frös till is nu.

Citat:
Frågan handlade om ATT grupper röstar åt ena eller andra håller. Kvinnor röstar rött, män blått. (eller blåbrunt, om du så vill)

Enligt dig röstar kvinnor rött för att de vill bli omhändertagna. Enligt dig röstar män vänster för att de vill rasera samhället.

Du skrev "många". Jag frågade då hur många är många i detta fallet. Det kan du inte svara på eftersom du inte har en aning om varför folk röstar som de gör.

Citat:
Och jo, du hade en hissyfit och ett passande rant till det.

Nej. Jag ifrågasatte bara dina spekulationer.
Senast redigerad av Jenny9 2022-01-26 kl. 15:01.
Citera
2022-01-26, 14:55
Medlem
Charlemanges avatar
Tråden i säg är ju enbart helt vansinnigt löjlig.
Vad eftersträvas i din fråga?

Om du är ute efter att provocera så lyckas du givetvis.
Men din tråd är enbart oseriös.
Vänd på det istället.
Hur ser du på att i dag är det tjejer och kvinnor som har genomgående högre betyg än
pojkar och män på i princip alla områden där det bedrivs utbildning.
Ja från grundskola till gymnasiet och vidare till de högre utbildningarna .
Vi män har halkat efter fullständigt.
Varför då säger jag, har själv inget bra svar.
Däremot är tråden sett i dagens ljus med lite seriös statistik ett fullständigt falsarium.
Bara till för blöjraggare.
Kvinnor och män är till absolut största delen likvärdiga varandra.
Diskrepanser finns ja visst men är till största delen biologisk och då fysisk. Alltså påverkar
muskelmassan styrkan mm till i det fallet mannens fördel i de fall han rör på sig vill säga.
I övrigt i fråga om hjärnkapacitet verkar det som att kvinnor har ett övertag i dag.
Frågan är förmodligen i ett så tidigt stadie att det inte finns relevanta kliniska studier för att någon
kan presentera ett bra svar på om det är bevisat statistiskt eller så.
Det kan ju vara så många andra faktorer som idag gör att tjejer och kvinnor leder iq racet och
då betyg högre utbildning med mera.
Så jag är intresserad givetvis eftersom jag är man och har barn-barn av samma kön.
Vore väldigt kul med en tjej med så klart.
Citera
2022-01-26, 14:55
Avslutad
Citat:
En tungviktsboxare slår ut en lättviktsboxare 100% av gångerna. Det klarar även en feminist att räkna ut.

Därför boxas en lättviktare inte med en tungviktare. Kan vilken idiot som helst räkna ut.

Citat:
Män är bättre på att skriva musik än kvinnor. Män är bättre på att producera musik. Män är bättre på att skapa band som gör musik. Män är bättre på att skapa musikstilar. Män är bättre på att förnya musik. Män och kvinnor sjunger lika bra. Överens?

Kvinnliga artister drar in lika mycket pengar om inte mer på sin musik. Generar lika stora publiker, fan-skaror/klubbar, får lika många clicks (om inte fler), skriver lika bra låttexter som män, kvinnliga musiker är lika tongivande som manliga artister, kvinnliga artister är lika bra på att förnya musikgenres som manliga artister, osv osv osv.

Så jävla barnsligt att ens "tävla" inom detta.....

Bollywood är större än Hollywood. Innebär det att Bollywood filmer är bättre än Hollywood filmer? Nej, inte enligt många västerlänningar nej. Men Bollywood genererar mer av "allt" ändå.

Eller är detta för komplext tänkande för många "anti-feminister"?
Senast redigerad av Jenny9 2022-01-26 kl. 14:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in