2022-01-26, 12:42
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du missförstår så in i helvete. Varför kommenterar du något du inte har någon som helst insatthet i?
Du får nog översätta till svenska och förklara, vad är det jag ska ha insatthet i?
Citera
2022-01-26, 12:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Män är bättre än kvinnor på samtliga områden. I alla topplistor som man någonsin kan göra, snabbast, rikast, bäst i schack film musik bowling kula blommor bin matematik, så finns det 90 män och 10 kvinnor på topp 100 i staden, landet, världsdelen, världen. Oftast finns det 95-98 män och 2-5 kvinnor.

Att förnekar detta är lika galet som att förnekar förintelsen.

"Snabbast" går bort, män och kvinnor tävlar inte mot varandra.

"Film" och "musik" går bort. Hur mäter du ens detta? Efter hur mycket pengar de dragit/drar in.

"Blommor bin"?
Citera
2022-01-26, 12:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Du får nog översätta till svenska och förklara, vad är det jag ska ha insatthet i?

Du har ju ingen som helst aning om vad "mansbebis" innebär.
Citera
2022-01-26, 12:45
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
"Snabbast" går bort, män och kvinnor tävlar inte mot varandra.

"Film" och "musik" går bort. Hur mäter du ens detta? Efter hur mycket pengar de dragit/drar in.

"Blommor bin"?
Säg nu efter mig. Män är snabbare än kvinnor. Det vet jag eftersom man mäter tiden, sett någon tävling på sistone?

Film kan mätas, t.ex i "världens bästa filmer", alla gjorda av män:
https://www.imdb.com/chart/top/

Musik kan mätas, t.ex "flest hits", 90% män:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Billboard_Hot_100_chart_achievements_and_m ilestones#Artists_with_the_most_all-time_top_100_s ongs_(1958%E2%80%932021)
Kvinnor i allmänhet är okunniga på statistik och ogillar matte, så jag förstår att detta är nytt för dig. Kanske om du läser lite längre bak i tråden för att uppgradera dina kunskaper kring film och musik.
Senast redigerad av WatchItNow 2022-01-26 kl. 12:47.
Citera
2022-01-26, 12:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Dessutom har inte feminsterna på forumet, trots tappra försök, inte överlevt en enda diskussion på väsentliga områden Vanligtvis ser man inte riktiga debbater i media där lina löps hela vägen ut och alla lågiska tådar och resonmang reds ut med med hjälp av ett ordetligt jurisiskt, politiskt, morlisk och filosofisk fundament.

De blir bara pladder där feminster kom undan med alla gränslösa dumheter. Få kan hatera en sådan debbat, inom vilket område som helst, bland annat Jordan Peterson

Men på FB blir ett obesvart inlägg eller argument på FB en förlust som inte kan förnekas.

Detta naturligvis en stor seger för antifeminsmen. Som får ringar på vattnet,

Inte nog med det. De har upprepande gånger försökt att få igenom censurering och isolering från kritik här via "Klagomål och kritik" och "Förslag" forumen. Ett 'förslag' var att separera 'Feminism' och 'Anti-Feminism' i två olika fora. ...snacka om att oblygt vilja ha en isolerad enbart skaffad för propagandakanal utan kritik mot ens politiska filosofi.

Men det är så dagens feminism är; en totalitär politisk ideologi med grava fascistoida inslag.
Citera
2022-01-26, 12:48
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Inte nog med det. De har upprepande gånger försökt att få igenom censurering och isolering från kritik här via "Klagomål och kritik" och "Förslag" forumen. Ett 'förslag' var att separera 'Feminism' och 'Anti-Feminism' i två olika fora. ...snacka om att oblygt vilja ha en enpart propagandakanal utan kritik mot ens politiska filosofi.

Men det är så dagens feminism är; en totalitär politisk ideologi med grava fascistoida inslag.
...eller åtminstone förstår de att de inte kan vinna en debatt med fakta och likhet för alla. Det är feministens grundtema, att kvinnor inte kan så de måste lyftas fram genom ojämlikhet. Gäller även FB som liksom allt annat verkar styras av 90% män.
Citera
2022-01-26, 12:50
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Jag vet inte heller var insatthet innebär.
Citera
2022-01-26, 12:51
Medlem
skottlands avatar
Citat:
Att män skulle vara "bättre" än kvinnor på de flesta områden stämmer inte.

Jag bör möjligen specifiera vilka områden jag menar, och vad jag menar med att vara bättre på dessa områden. Tillåt mig att förklara det. Med "de flesta områdena" menar jag de flesta yrkesområden där både fysiska och psykiska förmågor och egenskaper – och framförallt prestationer – avgör om huruvida någon vinner eller försvinner.

När det handlar om att vinna och nå framgång har det funnits fler män än kvinnor som gjort det. Även om det har funnits enstaka kvinnor som segrat över män på vissa, specifika områden, har männen, på grund av deras biologiska förutsättningar, varit de som generellt presterat på topp.

Det räcker att se på de mest epokgörande fysiska och psykiska prestationer för att konkludera att det generellt sett är män som konkurrerar ut andra män och vinner på olika, samhälleliga områden. Se på nobelpristagare, se på ingenjörer, filosofer, uppfinnare, atleter, utforskare, schackspelare och konstnärer. De är mest framgångsrika är män. Jag vet att exempel med kvinnor finns, men de ligger i minoritet. Till och med Marie Curie, – som alla höjer till skyarna och som faktiskt gjorde ett bra arbete – har till stor del sin man att tacka för hennes vetenskapliga arbete.

Jag medger att min användning av ordet "bättre" är lite taktlös eftersom det tillskriver någon eller något med en odefinierad överlägsenhet över någon eller något annat. Av den anledningen tog jag mig tiden att förklara saken närmare och vad jag menar med att män är "bättre" än kvinnor på.

Citat:
Män har bättre korttidsminne än kvinnor, kvinnor har bättre långtidsminne än män.

Kvinnor är känsligare för stress än män, män utvecklar beroende/missbruk lättare än kvinnor. Osv.

Fysiskt är män starkare än kvinnor, å andra sidan kan kvinnor bära ett barn och föda ut barnet, något av den högsta smärtan som uppmätts. På extremt långa avstånd är män och kvinnor lika uthålliga. Osv.

Du skriver att män och kvinnor är lika uthålliga på långa avstånd, men varför har inga kvinnor legat på toppen av maratontider på över 100 år? Antingen behöver du vara mer realistisk eller så får du visa mig exempel ingen tidigare har sett.

Vad gäller daglig cigarettrökning röker män och kvinnor i stort sett lika mycket enligt SCB, men när det gäller både snus och rökning är det ungefär 15% mer män som gör det, vilket inte är en mycket större siffra. Även om män tenderar att kunna bli missbrukare lättare än kvinnor säger det inte så mycket. Om man ponerar att män skulle undvika missbruk och kvinnor skulle undvika stressfyllda situationer vinner män på det eftersom stressfyllda situationer är en del av vardagen. Om man inte tål stress klarar man inte mycket i livet, och man har definitivt svårare för att uppnå framgång.

"Kvinnor har förmågan att göra något de har gjort i årtusenden" (föda barn) Ok, jag medger att kvinnor är bättre på att föda barn än män. Har vi sett kvinnor som vunnit priser för att deras kropp utför denna biologiska funktion? Det är underhållande att kvinnor alltid nämner att de kan föda barn. Ja, det är trots allt det vi har kvinnor till.

Både män och kvinnor har ett lång- och ett korttidsminne, och jag ser inte hur männens, enligt dig, "sämre" långtidsminne inte har gynnat dem med tanke på att männen har byggt samhället. Hur menar du att långtidsminnet har gynnat kvinnor under historien?
Senast redigerad av skottland 2022-01-26 kl. 12:53.
Citera
2022-01-26, 12:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jo, det gäller alla som röstar vänster, men de röstar ofta vänster av olika anledningar.
Många män vill se samhället rasa, så att de kan bygga någon form av "anarko" på ruinerna och de vet att det bästa sättet är att rösta vänster. Ju extremare desto bättre.

Jaha du. Hur vet du detta? Och hur många är många i detta fallet?

Så kvinnorna som röstade vänster 2018 vill bli omhändertagna och männen som röstade vänster 2018 vill rasera samhället..... enligt dig. Låt mig förtydliga detta - Enligt dig.

Vet du vad?

Alla män som röstade höger 2018 hatar kvinnor och judar.

Alla kvinnor som röstade höger 2018 vill knulla med Jimmie Åkesson.

Så jag antar att jag vill knulla Jimmie Åkesson och du hatar kvinnor och judar. Enkelt va?

Citat:
Nej, jag tänker inte på kvinnor som en enhetlig grupp.
Många kvinnor har väldigt bra och sunda åsikter och röstar inte på "låt samhället ta hand om alla" utan på "låt oss bestämma själva vad som är bäst för oss".
Statistiken är solklar på den här punkten. Sluta förlöjliga diskussionens poäng med irrelevanta metadiskussioner.

Du hittar på varför folk röstar som de gör.

Du stör dig bara på att alla inte röstade som du. Delar dina värderingar osv.
Måste vara svårt för dig att leva i en demokrati.
Citera
2022-01-26, 13:31
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Det är ett av orden "man" sätter man på och får det genast till ett derogativt adjektiv.
Alla gillar ju en bebis, men sätter du "man" på det, får det motsatt verkan.

Vanligt förekommande bland manshatare.
Det finns massor av ord man satt "man" på för att använda ordet som "argument" för att be män hålla käften.
Och naivt nog tror man sig vinna med härskartekniker som detta.

Fun fact: det finns twittrare som kan skriva saker som: Jag är gravid. Nu ska jag bara ta reda på om det är en tjej eller en abort.
Citera
2022-01-26, 13:34
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jaha du. Hur vet du detta? Och hur många är många i detta fallet?

Så kvinnorna som röstade vänster 2018 vill bli omhändertagna och männen som röstade vänster 2018 vill rasera samhället..... enligt dig. Låt mig förtydliga detta - Enligt dig.

Vet du vad?

Alla män som röstade höger 2018 hatar kvinnor och judar.

Alla kvinnor som röstade höger 2018 vill knulla med Jimmie Åkesson.

Så jag antar att jag vill knulla Jimmie Åkesson och du hatar kvinnor och judar. Enkelt va?

Du hittar på varför folk röstar som de gör.

Du stör dig bara på att alla inte röstade som du. Delar dina värderingar osv.
Måste vara svårt för dig att leva i en demokrati.
Jag besvarar av uppenbara skäl inte ditt utbrott, men här:
https://www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/2021/okande-gap-mellan-kvinnors-och-mans-partisympatier/
Citera
2022-01-26, 14:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skottland
Jag bör möjligen specifiera vilka områden jag menar, och vad jag menar med att vara bättre på dessa områden. Tillåt mig att förklara det. Med "de flesta områdena" menar jag de flesta yrkesområden där både fysiska och psykiska förmågor och egenskaper – och framförallt prestationer – avgör om huruvida någon vinner eller försvinner.

När det handlar om att vinna och nå framgång har det funnits fler män än kvinnor som gjort det. Även om det har funnits enstaka kvinnor som segrat över män på vissa, specifika områden, har männen, på grund av deras biologiska förutsättningar, varit de som generellt presterat på topp.

Ok vi pratar om, i huvudsak, prestationer.

Och mycket riktigt inom till exempel affärs- finansvärlden presterar huvudsakligen män på topp. Jeff Bezos, Richard Branson, Bill Gates, massa saudiska prinsar med flera, bara för att nämna några av de kändaste. De har skapat många jobbtillfällen, men framförallt tjänat enorma summor pengar åt sig själva.

Samtidigt är en majoritet som jobbar inom de mest samhällsviktiga funktionerna i samhället såsom vården, kvinnor. På dessa områden har och är kvinnor överlägsna männen. Kvinnor har räddat och hjälpt miljontals människor historiskt och i nutid. Barn med cancer, strokedrabbade osv. De har lärt vuxna att gå igen, förlöst barn, stoppat blödningar, amputerat ben och armar, fått igång hjärtan med mera med mera.

När det gäller att rädda liv är kvinnors fysiska och psykiska förmågor och egenskaper totalt överlägsna männens och kvinnorna vinner med hästlängder över männen. Kvinnorna inom tex vården har kanske inte ackumulerat flera miljarder åt sig själva, men genom deras prestation skapat något lika värdefullt.

Det handlar om vad det är man mäter. Hade mänskligheten klarat sig utan Bill Gates, absolut. Hade mänskligheten klarat sig utan omsorgen för varandra som mestadels kvinnor står för - nej.

Jag säger inte att något är bättre, jag försöker få dig att vidga dina vyer.

Citat:
Det räcker att se på de mest epokgörande fysiska och psykiska prestationer för att konkludera att det generellt sett är män som konkurrerar ut andra män och vinner på olika, samhälleliga områden. Se på nobelpristagare, se på ingenjörer, filosofer, uppfinnare, atleter, utforskare, schackspelare och konstnärer. De är mest framgångsrika är män. Jag vet att exempel med kvinnor finns, men de ligger i minoritet. Till och med Marie Curie, – som alla höjer till skyarna och som faktiskt gjorde ett bra arbete – har till stor del sin man att tacka för hennes vetenskapliga arbete.

Atleter kan du räkna bort, kvinnor och män tävlar inte mot varandra.

Konstnärer kan du också räkna bort - hur mäter man ens detta? Eller är det reda pengar du räknar här också?

Filosofer är tveksamt - de flesta tongivande filosofer från i alla fall antiken levde i samhällen där kvinnor var likställda med slavar i stort sett. Och hur mäter man prestation inom filosofi?

Det andra stämmer, i alla fall historiskt.

Citat:
Du skriver att män och kvinnor är lika uthålliga på långa avstånd, men varför har inga kvinnor legat på toppen av maratontider på över 100 år? Antingen behöver du vara mer realistisk eller så får du visa mig exempel ingen tidigare har sett.

Jag syftade på ultramaraton. Forskningen är dock knapphändig eftersom det inte är så många människor som ägnar sig åt ultramaraton. Men det finns mycket intressant läsning att läsa om detta, mestadels på engelska.

Citat:
Vad gäller daglig cigarettrökning röker män och kvinnor i stort sett lika mycket enligt SCB, men när det gäller både snus och rökning är det ungefär 15% mer män som gör det, vilket inte är en mycket större siffra. Även om män tenderar att kunna bli missbrukare lättare än kvinnor säger det inte så mycket. Om man ponerar att män skulle undvika missbruk och kvinnor skulle undvika stressfyllda situationer vinner män på det eftersom stressfyllda situationer är en del av vardagen. Om man inte tål stress klarar man inte mycket i livet, och man har definitivt svårare för att uppnå framgång.

Det gäller all form av substansmissbruk.

En liten del i att kvinnor lever mer stressfyllda liv än män kan säkerligen förklaras med biologi. Det mesta kan dock förklaras med dubbelarbete, underbemanning, arbetsförhållanden, liten möjlighet att kunna påverka, besparingar med mera.

Citat:
Kvinnor har förmågan att göra något de har gjort i årtusenden" (föda barn) Ok, jag medger att kvinnor är bättre på att föda barn än män. Har vi sett kvinnor som vunnit priser för att deras kropp utför denna biologiska funktion? Det är underhållande att kvinnor alltid nämner att de kan föda barn. Ja, det är trots allt det vi har kvinnor till.

Vi har kvinnor till så mycket mer än det.

"Män är starkare än kvinnor" - absolut, men "styrka" är kanske ett vidare begrepp än så?

Citat:
Både män och kvinnor har ett lång- och ett korttidsminne, och jag ser inte hur männens, enligt dig, "sämre" långtidsminne inte har gynnat dem med tanke på att männen har byggt samhället. Hur menar du att långtidsminnet har gynnat kvinnor under historien?

Med tanke på att kvinnorna "byggt" samhället, med tanke på att männen "byggt" samhället.

Här har vi det igen - vad är det som mäts?
Senast redigerad av Jenny9 2022-01-26 kl. 14:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in