2022-01-24, 22:38
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
https://www.expressen.se/nyheter/20-ryska-fartyg-i-ny-krigsovning-i-ostersjon/

"Ombord finns även en antiterrorstyrka som uppges ha för avsikt att öva till sjöss, enligt ett uttalande från ryska försvaret."

Vad kan det vara för möjliga terrordåd de övar att hantera i Östersjön? Finns det några andra dåd än dåd mot deras gasledningar som kan vara aktuella?
Citera
2022-01-24, 22:52
Medlem
Skogsvattes avatar
Jag kan föreställa mig att Ryssland förbereder sig inför eventuella västerländska/amerikanska false flag-attacker i Östersjön till syfte att eskalera krigsspekulationerna.
Citera
2022-01-24, 22:57
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Jag kan föreställa mig att Ryssland förbereder sig inför eventuella västerländska/amerikanska false flag-attacker i Östersjön till syfte att eskalera krigsspekulationerna.
-
Det kommer absolut gå till på något av de sätten. USA måste tända en gnista i EU mot Ryssarna. Svensk media håller väl på med en Ryss skräck kampanj nu?
Citera
2022-01-24, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat

"Ombord finns även en antiterrorstyrka som uppges ha för avsikt att öva till sjöss, enligt ett uttalande från ryska försvaret."

Vad kan det vara för möjliga terrordåd de övar att hantera i Östersjön? Finns det några andra dåd än dåd mot deras gasledningar som kan vara aktuella?

Han vill väl visa omvärlden sin styrka och ingjuta lite stolthet hos ryska befolkningen samt öka sin popularitet bland ryssarna.
Citera
2022-01-24, 23:11
Medlem
Ja varför tror du Magdalena är så rädd för antiterrorister?
Citera
2022-01-24, 23:17
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte

Hur skulle en sådan false-flag attack gå till?
Citera
2022-01-24, 23:19
Medlem
Citat:
Hur skulle en sådan false-flag attack gå till?

Ubåtar i skärgården? Vi vet sedan tidigare att USA (och Sverige själva) haft ubåtar på plats, men skyllt allt på Ryssland. USA tillsammans med sina marionett- oh vasallstater som Sverige är duktiga på falskflaggor. Se bara vad som hände med Julian Assange.
Citera
2022-01-24, 23:21
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
Ubåtar i skärgården? Vi vet sedan tidigare att USA (och Sverige själva) haft ubåtar på plats, men skyllt allt på Ryssland. USA tillsammans med sina marionett- oh vasallstater som Sverige är duktiga på falskflaggor. Se bara vad som hände med Julian Assange.

Okej, så de ska iscensätta en terrorattack i den svenska skärgården mha ubåtar.

Hur kommer den ryska antiterrorstyrkan in i bilden då?
Citera
2022-01-24, 23:50
Medlem
jtds avatar
Dom kanske bara tränar upp nya kämpar för att utöka sina heroiska insatser längst Somalias kust mot pirater?
Citera
2022-01-25, 07:39
Medlem
Citat:
Okej, så de ska iscensätta en terrorattack i den svenska skärgården mha ubåtar.

Hur kommer den ryska antiterrorstyrkan in i bilden då?

Hur de kommer in i bilden? De kommer inte in i bilden. De blir anklagade bara för sin existens. Eller vad menar du?
Citera
2022-01-25, 07:44
Medlem
Citat:

Vilka skulle kunna utgöra ett hot mot en gasledning på havets botten?
Militanta sportdykare?
Bokstavstroende muddrare?
Lilla spöket laban?
Citera
2022-02-05, 07:57
Medlem
scoremaxs avatar
Jaha, en styrka övar.
Typ som vår egen bordningsstyrka, eller alla andra nationers motsvarande styrkor..

Jaha, dom övar i Östersjön..

JA DÅ MÅSTE FLASHBACK GÅ FUCKING BANANAS!

Dom övar där det finns bra tillfälle till det.
Tror ni Svenkar som skall till Maili övar bara i Mali, eller Svenskar som skall krigsplaceras i Sthlmsområdet övar bara i Sthlmsområdet??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in