2022-01-23, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
I din artikel kallar RT USA och NATOs kravlista för "proposals":

https://www.rt.com/russia/544585-moscow-nato-eastern-expansion/

Den ryska kravlistan kallar RT däremot för "demands":

https://www.rt.com/russia/546761-us-not-deal-moscow/

Det kan hända att de varierar terminologin (jag läsar sällan vad RT skriver), men i de här två exemplen kallar de alltså amerikanarnas krav för "förslag" och ryssarnas krav för "krav".

Nu förstår vi allt
Senast redigerad av Rysk-pravda 2022-01-23 kl. 17:09.
2022-01-23, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Jag blev förvånad över ditt ord "rekommendation". Allt annat kan du tolka som du vill.
Jag har redigerat det inlägg som du kommenterade. Vänligen redigera också bort det från din kommentar.
2022-01-23, 17:38
Medlem
Citat:
Nu förstår vi allt
Nej, jag läste fel. Båda artiklarna handlade om Rysslands kravlista. Och de varierar ordvalet och använder omväxlande "proposals" och "demands".
2022-01-23, 17:45
Bannlyst
Citat:
Nej, jag läste fel. Båda artiklarna handlade om Rysslands kravlista. Och de varierar ordvalet och använder omväxlande "proposals" och "demands".
Jag gjorde också ett misstag och skrev på fel ställe. Men allt började med denna kommentar:
(FB) Ryska fartyg på väg in i Östersjön… VARFÖR? (2022-01-12)

där användes ordet "rekommendationer"
2022-01-23, 17:53
Medlem
Citat:
Jag gjorde också ett misstag och skrev på fel ställe. Men allt började med denna kommentar:
(FB) Ryska fartyg på väg in i Östersjön… VARFÖR? (2022-01-12)

där användes ordet "rekommendationer"
Ja, vi får tålmodigt vänta på att den debattören visar sina bevis för att RT kallat kraven för "rekommendationer". Ordet "proposals" översätts givetvis till "förslag", inte "rekommendationer".
2022-01-23, 18:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Det är ett vedertaget begrepp nu vid detta laget att Sverige säljer röv till USA och deras underrättelseväsen. Monkey Business.
Tja vad gör man inte som en liten fegnation för att få vara med som en i gänget!

Känns inte alls bra ju..😔
2022-01-23, 18:42
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
De är ju vana vid svensk-amerikanska spionplan sedan dygt 70 år:

https://militarhistoria.se/1900-tal/kalla-kriget/dc-3-an-och-catalina-affaren

"Neutralitet"
Eftersom du skrattar åt vår alliansfrihet så blir du alltså inte upprörd när vi går med i Nato?
2022-01-23, 18:45
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Jag håller med dig. Det finns inga ryska fartyg kvar i Östersjön. Bara de olyckliga svenska soldaterna i tält på Gotland väntar på tredje världskriget.
Finns det inga ryska fartyg på Östersjön??
har ni äntligen sänkt er Östersjöflotta då??
tack för det!
Keep up the good work , jubeltöntar med iq fiskmås
Man orkar knappt skratta åt er längre.
2022-01-23, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Finns det inga ryska fartyg på Östersjön??
har ni äntligen sänkt er Östersjöflotta då??
tack för det!
Keep up the good work , jubeltöntar med iq fiskmås
Man orkar knappt skratta åt er längre.
Jag hoppades att du var smart nog att gissa att jag pratade om just de fartyg som orsakade panik i svensk media - 2 rörmokare och 6 landstigningsfartyg.
2022-01-23, 19:19
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Jag hoppades att du var smart nog att gissa att jag pratade om just de fartyg som orsakade panik i svensk media - 2 rörmokare och 6 landstigningsfartyg.

Så ni har inte sänkt er Östersjöflotta? är det vad du säger?

Du skriver innan du tänker , men det spelar liten roll då ditt tänk inte hjälper dig.

De perfekta mottagarna för putins propaganda, det är vad ni är.
2022-01-23, 19:23
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Jag håller med dig. Det finns inga ryska fartyg kvar i Östersjön. Bara de olyckliga svenska soldaterna i tält på Gotland väntar på tredje världskriget.
Det är ingen som förväntar sig krig, eller tror det är sannolikt, iaf inte inom någon som helst närtid. Inte ens personalökningen av försvaret på Gotland var ju för att man trodde att det skulle bli en landsättning. Denna insats visar ju tydligt att man INTE förväntade sig något direkt militärt angrepp. Försvaret hade knappast skickat 100 soldater om de trodde Gotland stöd i begrepp att bli invaderat.

Återigen, det handlar enbart om att visa att man ser vad som händer i omvärlden och att vi markerar att vi kommer vara beredda om/när ni försöker er på något.

De enda som blivit lurade av medias uppblåsning av detta är svenska förskolebarn, ryska ambassaden samt ryska troll på Flashback
Senast redigerad av Hobbybonde 2022-01-23 kl. 19:28.
2022-01-23, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Så ni har inte sänkt er Östersjöflotta? är det vad du säger?

Du skriver innan du tänker , men det spelar liten roll då ditt tänk inte hjälper dig.

De perfekta mottagarna för putins propaganda, det är vad ni är.

Kompis. Varför får du dig att se ut som en idiot? Jag skrev tidigare idag:
"Fortuna och Katun ligger redan utanför Kaliningrads kust. Varför är svensk media tyst om detta?"
Det går att hata och frukta Ryssland men samtidigt inte bli en galning?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in