Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-22, 00:11
  #877
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaViola74
Halloj!

Det snackas ofta om "The Great Reset"...

Det verkar vara någon form av "erkänd" New World Order intåg...

Alltså... istället för att säga... nu inför vi New World Order så folket slår tillbaka så säger man "The Great Reset" så folket istället välkomnar New World Order...

Vad är "the basics"? vad handlar det hela om... mer eller mindre? vad kommer att göras?

Corona är en pusselbit...

hihi
Men va fan, vad alla foliehattar är patetiska. Just sett klart Fight Club från 1999, och där har vi ju hela uppslaget till The Great Reset: Spräng alla banker och nollställ alla skulder! En film -- igen! En film skapad för nöje, med iofs en del poänger, men trots allt bara fantasi...
Citera
2022-01-22, 12:05
  #878
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Men va fan, vad alla foliehattar är patetiska. Just sett klart Fight Club från 1999, och där har vi ju hela uppslaget till The Great Reset: Spräng alla banker och nollställ alla skulder! En film -- igen! En film skapad för nöje, med iofs en del poänger, men trots allt bara fantasi...

Säger inte alls att du har fel men vad hade behövt hända i världen för att du skulle börja tänka att det kanske går mer och mer mot en världsregering trots allt? När hade du börjat bli orolig? Själv tycker jag hela corona/vaccin/ekonomisk omstart läget är lite oroande faktiskt.
Citera
2022-01-22, 13:51
  #879
Medlem
wwrs avatar
WEF är inte inställt!

Nu kan man börja tro på konspirationer.
Jag läste i Guardian att det var inställt. Jag skrev det i tråden här och ingen protesterade.

Här skriver Reuters i december att det är uppskjutet.
Citat:
Omicron uncertainty prompts WEF to delay Davos summit to mid-2022
https://www.reuters.com/business/wor...ic-2021-12-20/

Men mötet pågår!

Här är Xi:s tal.

https://www.weforum.org/agenda/2022/...rtual-session/

Bäst någon bekräftar. Har jag blandat ihop något?
Citera
2022-01-22, 13:57
  #880
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Säger inte alls att du har fel men vad hade behövt hända i världen för att du skulle börja tänka att det kanske går mer och mer mot en världsregering trots allt? När hade du börjat bli orolig? Själv tycker jag hela corona/vaccin/ekonomisk omstart läget är lite oroande faktiskt.
En världsregering kan vara helt ok eller väldigt dåligt, det beror ju helt på hur den fungerar t ex m a p MR och demokrati och subsidiaritetsprincipen och sånt. Just nu är det väldigt lite som talar för att det ska hända, med tanke på allt mer vapenskrammel från Kina och Ryssland, och det därmed helt nödvändiga skramlet från den fria världen.
__________________
Senast redigerad av nerdnerd 2022-01-22 kl. 14:01.
Citera
2022-01-22, 14:10
  #881
Medlem
wwrs avatar
Den kinesiske ledaren sade just att länderna måste ge upp mentaliteten med kallt krig.

Inte underligt att mötet då mörkläggs i våra tidningar eftersom USA och EU just nu försöker skapa kallt krig med Ryssland.

Här kan man snacka konspiration!

Citat:
China's Xi says countries must abandon 'Cold War mentality,' warns against confrontation
https://www.cnbc.com/2022/01/17/davo...mentality.html
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-01-22 kl. 14:54.
Citera
2022-01-22, 14:24
  #882
Medlem
wwrs avatar
Guardian blåste mig denna gång. För en vecka sedan skrev de en artikel som började med en bild på Schwabs tomma stol.

Jag tolkade artikeln samt tidigare pressreleaser som att mötet var inställt. Men det har pågått denna vecka. Massmedia mörklägger mötet eftersom den kinesiske ledaren talar om samförstånd medan USA och EU hetsar till krig över Ukraina.

Visst kunde jag ha läst noggrannare men tidningarna har blåst oss om detta. Guardian hade en artikel till som handlade om veckans kommande händelser som sade att mötet var inställt.

Så här började artikeln
Citat:
Observer business agenda
So no one’s going to Davos: our guide to the big issues that won’t be tackled

We bring you Not the World Economic Forum, where monetary hawks fly and bankers explain why China is all right, really

Jasper Jolly

Sun 16 Jan 2022 00.05 GMT

The purpose of this column is usually fairly clear: to look ahead at the biggest event in the coming week. But this time we are breaking with tradition to bring you the week’s biggest non-event: Davos.

Every year the great and the good gather in the Swiss Alps at the grandly titled World Economic Forum to give their answers to the big questions. But Covid-19, running now into its fourth calendar year, has seen it called off again.

In the absence of a real-life forum this month, the Observer is publishing, as a public service, a summary of the talks not given, the panels that remained ungathered, the roundtables not tabled.

https://theguardian.com/business/202...es-unaddressed

Maximal blåsning. Ingen tvekan om att s.k. konspirationer ofta är verkliga.

Virtuella möten är också möten.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-01-22 kl. 14:32.
Citera
2022-01-22, 14:39
  #883
Medlem
wwrs avatar
Schwab och The Great Reset kopplas mycket till Kina. Xi har hållit tal de senaste åren.

Nu går Morrison/Australien mot Xi och säger bl.a att Kina lägger höga tullar.
Citat:
Scott Morrison
Morrison speaks out against China’s ‘economic coercion’ at Davos

Without naming the source of “sharper geopolitical competition”, the Australian prime minister warned of increasing territorial disputes in the Indo-Pacific region and urged an end to protectionist measures directed at Australia.

Australia has been the target of Chinese tariffs on key agricultural exports, such as barley and wheat, due to a long series of grievances including “interference in China’s Xinjiang, Hong Kong and Taiwan affairs” and “spearheading the crusade against China in certain multilateral forums”.

https://theguardian.com/australia-ne...rcion-at-davos
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-01-22 kl. 14:42.
Citera
2022-01-22, 14:51
  #884
Medlem
wwrs avatar
Det här är bedrövlig bluff från tidningarna. Så här skriver Guardian den 11 januari.
Citat:
In its annual global risks survey, the WEF – which has postponed its annual meeting in Davos until the summer because of the rapid spread of the Omicron variant – said the mood among its members was downbeat.
https://theguardian.com/world/2022/j...ating-says-wef

Nu vet jag inte vad de andra tidningarna skrivit. Men Guardian är nog den största engelskspråkiga tidningen i Europa. I alla fall en av de största. Så jag har följt detta där. Men här har de blåst oss rejält.
Citera
2022-01-22, 17:39
  #885
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det här är bedrövlig bluff från tidningarna. Så här skriver Guardian den 11 januari.

https://theguardian.com/world/2022/j...ating-says-wef

Nu vet jag inte vad de andra tidningarna skrivit. Men Guardian är nog den största engelskspråkiga tidningen i Europa. I alla fall en av de största. Så jag har följt detta där. Men här har de blåst oss rejält.

Mötet är uppskjutet till i sommar, precis som tidningarna skriver - men man satte även in ett kortare virtuellt möte i dess plats, kallat Davos Agenda 2022. Detta tog slut i fredags.
Citera
2022-01-22, 17:52
  #886
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Mötet är uppskjutet till i sommar, precis som tidningarna skriver - men man satte även in ett kortare virtuellt möte i dess plats, kallat Davos Agenda 2022. Detta tog slut i fredags.
Man satte in ett möte istället för ett möte!

Men se de tidningsklipp jag visade. Tidningarna försöker lura folk att något möte inte skulle äga rum.
Det har varit ett möte men tidningarna har lyckats få bort publiciteten från det genom att skriva att det var inställt. Inte ens här i tråden har folk känt till att mötet ägt rum.

Kinas ledare talade om fred och samförstånd. Men det tålde inte den krigshetsande pressen i Väst som försöker få fart på kallt krig om Ukraina. Därför har pressen mörklagt mötet.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-01-22 kl. 17:56.
Citera
2022-01-22, 18:34
  #887
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Man satte in ett möte istället för ett möte!
Man satte in ett kortare digitalt möte istället för den stora konferensens som sköts upp.

Citat:
Men se de tidningsklipp jag visade. Tidningarna försöker lura folk att något möte inte skulle äga rum.
Ändå rapporterar de ju från mötet… jag tror du ser troll…

Citat:
Det har varit ett möte men tidningarna har lyckats få bort publiciteten från det genom att skriva att det var inställt. Inte ens här i tråden har folk känt till att mötet ägt rum.
Det var ju tack vare att msm skrev om det som du vet att det hände… hur paranoid är du?

Citat:
Kinas ledare talade om fred och samförstånd. Men det tålde inte den krigshetsande pressen i Väst som försöker få fart på kallt krig om Ukraina. Därför har pressen mörklagt mötet.
Det var väl fint av honom - jag skulle inte tro på skitsnacket för en sekund men det är en annan femma…
Citera
2022-01-22, 18:37
  #888
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Man satte in ett kortare digitalt möte istället för den stora konferensens som sköts upp.


Ändå rapporterar de ju från mötet… jag tror du ser troll…


Det var ju tack vare att msm skrev om det som du vet att det hände… hur paranoid är du?


Det var väl fint av honom - jag skulle inte tro på skitsnacket för en sekund men det är en annan femma…
Det står tydligt att mötet är inställt. Ingen i tråden har känt till det. Nu när mötet är närmast över råkar jag upptäcka det av en tillfällighet.

Västerländska massmedia tål inte fred. I synnerhet inte nu när de skall slå på krigstrummorna över Ukraina.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback