Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-20, 20:51
  #8281
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Passa på och gnäll boomer.

Jag är jättebesviken, 2019 sa Musk att 2020 skulle Tesla sälja 300000 robottaxis, han sa det skulle bli en "moneyprinting machine", jag är jättebesviken jag fortfarande inte kan köpa en moneyprinting machine, jag ville ju köpa en och tjäna pengar på autonom taxiverksamhet.
Citera
2022-01-20, 21:09
  #8282
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Jag är jättebesviken, 2019 sa Musk att 2020 skulle Tesla sälja 300000 robottaxis, han sa det skulle bli en "moneyprinting machine", jag är jättebesviken jag fortfarande inte kan köpa en moneyprinting machine, jag ville ju köpa en och tjäna pengar på autonom taxiverksamhet.

Svårt att tro. Du har hängt som en vålnad och hoppats på att Tesla skall gå i stöpet i flera år. Du är bara en tragisk loser som sålde för tidigt.
Citera
2022-01-20, 21:17
  #8283
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Varför skulle jag vara det?

Visst tar det ett långt tag innan något Westworld liknande uppstår. Eller att en fin skapelse som tecknas här blir aktuellt snart. Men får vi tro på vad utvecklare på t.ex. DeepMind säger, då har vi alla verktyg som behövs för att ta fram en AGI. Och jag ser absolut noll skäl till att misstro det.

Vad det verkar så gör du det? Har klen tro på AI:n alltså. Och då kan du väl göra oss en tjänst och förklara varför. Gärna sådär pedagogiskt och riktigt (som ni brukar) så alla kan förstå.

Du gör ett par feltänkt på grundnivå.

1) Det är nästan alltid lätt att göra några stora framsteg när ny teknik blir tillgänglig. Svårigheten kommer när man ska få till detaljerna. Jag vet inte om du kan programmering. Men om man börjar på ett nytt programmeringsprojekt så kommer man nästan alltid väldigt långt väldigt snabbt. Men därefter kan det ta 10 gånger så lång tid att få till alla corner cases och buggar.

2) att sia om framtiden är svårt. Att gissa vad som finns om 10 år är nästan omöjligt. Oftast är det inte det man tror. Eftersom framtidens teknik inte är den som finns idag löser man i framtiden inte problem som man gör idag.

3) När det gäller Elon Musk kan man baserat på historia enkelt utgå ifrån att han inte kommer att leverera.
Citera
2022-01-20, 21:24
  #8284
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Du gör ett par feltänkt på grundnivå.

1) Det är nästan alltid lätt att göra några stora framsteg när ny teknik blir tillgänglig. Svårigheten kommer när man ska få till detaljerna. Jag vet inte om du kan programmering. Men om man börjar på ett nytt programmeringsprojekt så kommer man nästan alltid väldigt långt väldigt snabbt. Men därefter kan det ta 10 gånger så lång tid att få till alla corner cases och buggar.

2) att sia om framtiden är svårt. Att gissa vad som finns om 10 år är nästan omöjligt. Oftast är det inte det man tror. Eftersom framtidens teknik inte är den som finns idag löser man i framtiden inte problem som man gör idag.

3) När det gäller Elon Musk kan man baserat på historia enkelt utgå ifrån att han inte kommer att leverera.

Det är faktiskt ännu roligare att se Tesla lyckas och Elon bli rikare när haters skriver dynga om honom.
Citera
2022-01-20, 21:30
  #8285
Avstängd
Den demente Joe Bidens favorit GM håller på att kollapsa. Minskad försäljning med 43% med 26 (tjugosex) sålda EV! Q4 2021
https://www.youtube.com/watch?v=kKoHkkIXWQg

GM/Ford försöker inte ens. Det har jag tjatat om tidigare, de ordnar mest bara med styrelsens fallskärmar. Teslas största problem är samtidigt brist på produktion.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2022-01-20 kl. 21:49.
Citera
2022-01-20, 22:34
  #8286
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Den demente Joe Bidens favorit GM håller på att kollapsa. Minskad försäljning med 43% med 26 (tjugosex) sålda EV! Q4 2021
https://www.youtube.com/watch?v=kKoHkkIXWQg

GM/Ford försöker inte ens. Det har jag tjatat om tidigare, de ordnar mest bara med styrelsens fallskärmar. Teslas största problem är samtidigt brist på produktion.

Kom igen nu. Har du ens kollat på videon du själv länkade till?
Det du skrev är helt fel...
Citera
2022-01-20, 22:36
  #8287
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Det är faktiskt ännu roligare att se Tesla lyckas och Elon bli rikare när haters skriver dynga om honom.

Tror Elon får twittra på lite nu, aktien är ju nere långt under 1000. Köpläge?
Citera
2022-01-20, 22:41
  #8288
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Tror Elon får twittra på lite nu, aktien är ju nere långt under 1000. Köpläge?

Nä, jag hoppas på åtminstone 980, där jag kastar ut mina Bear x10 och in med mer warranter.
Citera
2022-01-20, 23:02
  #8289
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Tror Elon får twittra på lite nu, aktien är ju nere långt under 1000. Köpläge?

Varje dag kursen inte går kraftigt ner fattar jag ingenting.

Av allt bra och intressant man kan köpa på börsen, varför välja Tesla?

Förstå att Musk inte är ett geni utan ett korkat narcissistiskt fetto.

Finns ingen uppsida här, bara stor nersida.
Citera
2022-01-20, 23:08
  #8290
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Nä, jag hoppas på åtminstone 980, där jag kastar ut mina Bear x10 och in med mer warranter.

Så vi har en smyg-bear att göra med? Ut ut garderoben, inget att skämmas för.
Citera
2022-01-20, 23:13
  #8291
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Så vi har en smyg-bear att göra med? Ut ut garderoben, inget att skämmas för.

Aktien är billig, men jag är inte dummare än att jag utnytjar kurspress från en sur marknad. 😎
Citera
2022-01-21, 04:31
  #8292
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Det är nästan alltid lätt att göra några stora framsteg när ny teknik blir tillgänglig. Svårigheten kommer när man ska få till detaljerna. Jag vet inte om du kan programmering. Men om man börjar på ett nytt programmeringsprojekt så kommer man nästan alltid väldigt långt väldigt snabbt. Men därefter kan det ta 10 gånger så lång tid att få till alla corner cases och buggar.
Är det här ditt sätt att säga att förstärkningsinlärning och självledd inlärning nått vägs ände och att vi därför aldrig någonsin på minst hundra miljoner år kan få fram en schysst AGI? Ok.

En pigg Jeff Dean (Google) låter dock förklara att framstegen kommer tätt och snabbt, så jag tror inte vi ska oroa oss för en AI vinter, eller corner cases och buggar datalogiska metoder fastnar vid.

När användningen av neuronnät-verktyg blir vanligare så kommer det göra många datoruppgifter mycket enklare. Kodning till exempel, det närmar sig nu punkten där det börjar bli trivialt för en elektronhjärna att översätta från ett programmeringsspråk till ett annat -- eller för att skriva kod baserad på grundläggande struktur som ges via text. Och det dröjer inte heller särskilt länge förrän vi når den punkt där datorn själv kan skriva om moduler som är designade för andra språk, och importera dem genom att förse den med ett beskrivande och tydligt dokumenterat API. Vilket i princip gör kodning mer som ett lego än vad det redan är (Se OpenAI Codex t.ex., som är ett automatiskt programmeringsverktyg).

Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Att sia om framtiden är svårt. Att gissa vad som finns om 10 år är nästan omöjligt. Oftast är det inte det man tror. Eftersom framtidens teknik inte är den som finns idag löser man i framtiden inte problem som man gör idag.
Framtidens teknik? Låter luddigt.

Men AI-verktyg då, är de varken dagens, morgondagens, eller tillkommande dagars svar på hur man framgångsrikt kan lösa problemen med autonoma system, som FSD? Är det hjärnceller simmandes i ett provrör vi ska koppla till ratten istället?

Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
När det gäller Elon Musk kan man baserat på historia enkelt utgå ifrån att han inte kommer att leverera.
Visst. Vi säger så. Hans favoritprojekt; att synka hjärnan till AI:n, verkar gå bra i alla fall:

Elon Musk’s brain chip firm Neuralink lines up clinical trials in humans
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback