Citat:
Ursprungligen postat av
2006
Jag tror det
Times pris blev praktiskt taget kiss of death för Greta. Sedan har det bara gått utför. Hon har ju länge sagt att vuxna inte förstår. Dessutom är hon rasist och anser att etniska grupper som samer och indianer inte behöver ta ansvar för klimatet. De är offer för de vitas övergrepp enligt Gretas synsätt.
Men nu har Greta blivit vuxen och vit har hon alltid varit så nu har hon blivit spolad och verkar ha ersatts av ugandiskan Nakate som galjonsfigur för klimatrörelsen.
Med tanke på Musks allt mer pressade läge, som jag beskrev ovan, så tror jag att även han befinner sig i utförsbacken. Men inget är säkert. Skall bli intressant att följa.
Han har även separerat från Grimes men det räknas väl till pluskontot. Lille X har det varit tyst om. Har hen blivit omhändertagen av sociala myndigheter?
(Greta var tidigare föremål för orosanmälningar till soc.)
Grattis till priset i alla fall, Elon!
Jag vill minnas jag hade Greta som avatar när hon fick priset och nu har jag Elon. Det blir svårare att veta vem man skall följa framöver när två av de festligaste personligheterna ser ut att kunna falla tillbaka en del. Men inget är säkert.