Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-01-17, 13:44
  #1
Avstängd
wwrs avatar
För några år sedan gick flera kompisar på Facebook och andra ställen ut med att de var gay. Men nu verkar flera av dem leva som hetero. Även personer jag känt sedan tidigare verkar ha bytt från gay till hetero.

TV följer jag inte så mycket men av vad jag läst är inte så många gay personligheter med nu.

Trans var ganska inne ett tag. Biden tillät transsoldater och den första kvinnliga 4-stjärniga generalen som utnämndes i höstas var transa. (Rekordet som första kvinnliga erkändes inte riktigt av alla eftersom en del sade att det egentligen var en gubbe. Men första trans var det.)

"Krypto-trans" är ju ganska vanliga. Lady Gaga verkar vara trans. Hon var ganska i ropet ett tag. Sjöng på Superbowl och Bidens invigning (mimade?). Musks ex Grimes skulle kunna vara trans men de har separerat. Caster Semenya är ute ur bilden efter regeländring.

Har gay ersatts av trans som kanske också är på väg ut?

(Jag stöder alltså inte teorin "born this way".)
...

Detta är bara en fråga. Jag är inte så insatt i området. Risken är väl att de som är väldigt intresserade av området kanske har en bias och inte vill medge eventuella negativa trender. Men vad anser ni?
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-01-17 kl. 13:58.
Citera
2022-01-17, 13:50
  #2
Medlem
Gay har nog ingen lysande framtid för jag tror att muslimska värderingar får stort inflytande på Sveriges framtid.

Men trans tror jag mycket på, dessutom kommer bisexualitet bli mycket accepterat liksom att man är könlös.

Den könlösa trenden kan vinna på sikt. Men det kan också vara som så att jag är ute och reser i ett klurigt ämne och för tänka till bättre.
Citera
2022-01-17, 14:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
För några år sedan gick flera kompisar på Facebook och andra ställen ut med att de var gay. Men nu verkar flera av dem leva som hetero. Även personer jag känt sedan tidigare verkar ha bytt från gay till hetero.

TV följer jag inte så mycket men av vad jag läst är inte så många gay personligheter med nu.

Trans var ganska inne ett tag. Biden tillät transsoldater och den första kvinnliga 4-stjärniga generalen som utnämndes i höstas var transa. (Rekordet som första kvinnliga erkändes inte riktigt av alla eftersom en del sade att det egentligen var en gubbe. Men första trans var det.)

"Krypto-trans" är ju ganska vanliga. Lady Gaga verkar vara trans. Hon var ganska i ropet ett tag. Sjöng (mimade?) på Superbowl och Bildens invigning. Musks ex Grimes skulle kunna vara trans men de har separerat. Caster Semenya är ute ur bilden efter regeländring.

Har gay ersatts av trans som kanske också är på väg ut?

(Jag stöder alltså inte teorin "born this way".)
...

Detta är bara en fråga. Jag är inte så insatt i området. Risken är väl att de som är väldigt intresserade av området kanske har en bias och inte vill medge eventuella negativa trender. Men vad anser ni?

Lady Gaga är inte trans. Född som kvinna och identifierar som kvinna. Hon har troligtvis bara norpat åtsig en lättfångad fanbase i form av transcommunityt.
Citera
2022-01-17, 14:09
  #4
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NTec8
Lady Gaga är inte trans. Född som kvinna och identifierar som kvinna. Hon har troligtvis bara norpat åtsig en lättfångad fanbase i form av transcommunityt.
Det där beror på vilken dokumentation som finns.

Skulle jag mot all tänkbar förmodan träffa Gaga skulle jag behandla henne som kvinna.

Men jag tror att vissa trans säger att de är kvinna trots att de inte är det. Det är ju så att säga hela idén.

Ur diskussionssynpunkt tycker jag hon verkar född kille. Men finns det stark dokumentation som visar på motsatsen så får jag naturligtvis ändra uppfattning. Hoppas inte tråden spårar ur på henne.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-01-17 kl. 14:16.
Citera
2022-01-17, 14:43
  #5
Medlem
dwgs avatar
De har väl förstört sin lilla prutt och inte orkar ta med kuk
Citera
2022-01-17, 15:05
  #6
Medlem
qvarne2s avatar
Fan transor har det enkelt! Tänk att födas med liten kuk och 160cm lång som man för 50 år sedan. Då blev det misshandel varje kväll på stan. Men år 2022 så kan de leva som "kvinnor" och ta den i röven varje kväll, ja njuta av livet helt enkelt. Vad e det för skit? (jag har liten kuk btw) jag blir arg!
Citera
2022-01-17, 15:09
  #7
Medlem
grungewhores avatar
Som med allt annat går trender upp och ner. Gay är slut, och ju fler bokstäver du kan lägga till hbtq, desto kortare tid i rampljuset. All slags kulturmarxism äter upp sig själv i ett överflöd av narcissism och exkluderande.
Citera
2022-01-17, 15:32
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
För några år sedan gick flera kompisar på Facebook och andra ställen ut med att de var gay. Men nu verkar flera av dem leva som hetero. Även personer jag känt sedan tidigare verkar ha bytt från gay till hetero.

TV följer jag inte så mycket men av vad jag läst är inte så många gay personligheter med nu.

Trans var ganska inne ett tag. Biden tillät transsoldater och den första kvinnliga 4-stjärniga generalen som utnämndes i höstas var transa. (Rekordet som första kvinnliga erkändes inte riktigt av alla eftersom en del sade att det egentligen var en gubbe. Men första trans var det.)

"Krypto-trans" är ju ganska vanliga. Lady Gaga verkar vara trans. Hon var ganska i ropet ett tag. Sjöng på Superbowl och Bidens invigning (mimade?). Musks ex Grimes skulle kunna vara trans men de har separerat. Caster Semenya är ute ur bilden efter regeländring.

Har gay ersatts av trans som kanske också är på väg ut?

(Jag stöder alltså inte teorin "born this way".)
...

Detta är bara en fråga. Jag är inte så insatt i området. Risken är väl att de som är väldigt intresserade av området kanske har en bias och inte vill medge eventuella negativa trender. Men vad anser ni?

Inget är på väg ut, det mesta är i stället på väg in. En undersökning på Badoo och Body Contact visar att mer än 50% av de som anger sin som "hetero" i sina annonser och kontakter, söker efter någon av samma kön.
Citera
2022-01-17, 15:40
  #9
Medlem
mvpys avatar
Läste titeln som om DU var gay och kanske trans, och nu ska komma ut

Men nej, jag tror inte det är på väg ut än. Gay kanske, men trans är nog helrätt. Förmodligen får vi nog dras med pronomen och trams ett par år till. Kanske vänder det när tillräckligt med opererade barn ändrar sig, och vill byta tillbaka till sitt första kön ...
Citera
2022-01-17, 15:45
  #10
Avstängd
styckets avatar
Ja och det korrelerar med i hur stor grad unga accepterar dig själva och inte lider av depression.

Desto bättre människor mår desto mindre incitament har de på att fantisera ihop att man är fel kön. Villet man inte kan vara det handlar om att falla offer för könsroller. Därför tror man att man är de andra könet när man egentligen bara inte gillar samhällets könsroller och normer. Som ser olika ut i olika länder. Vissa hade det alltså räckt att byta miljö och land så hade Könsdysforin försvunnit. Eler så slutar man bry sig om samhällets könsroller och normer bara vilket kanske inte är så lätt med med rätt hjälp är det möjligt för alla med Könsdysforin och så accepterar man sig själv sen.
__________________
Senast redigerad av stycket 2022-01-17 kl. 15:48.
Citera
2022-01-17, 15:54
  #11
Medlem
Obekvamstamnings avatar
I tider där fler och fler blir sterila och det är möjligt att skaffa barn i vattentankar så tror jag att transvestitism är framtidens melodi. Att vara hetero kommer att vara omodernt och överflödigt då att det inte fyller en biologisk funktion längre. Sex mellan människor kommer också försvinna då du kan ha sex på nätet som avatar. Tendenserna kan vi redan se på tic-toc & instagram.
Citera
2022-01-17, 16:25
  #12
Medlem
Ni perverterade sodomister behöver alla högkvalitativ mentalvård
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback