2022-01-15, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Vill inte lära mig nåt av ryssen. Men du verkar vilja det med ett leende på läpparna och en vaselinburk i näven. Fy fan säger jag bara. Hur kan du som svensk bara lägga dig platt sådär? Jag hoppas det inte finns många som dig som vill att Ryssland invaderar Sverige.
Fundera istället över vad jag skrev, du är redan rövknullad av USA utan vaselin, är det skönt?
2022-01-15, 20:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Sverige är ju redan invaderat utan att minsta motstånd gjorts. Tvärtom flyger man hit fienden med privatjet.

På 80-talet fanns det något att försvara. Då hade jag varit motiverad att kämpa för Sverige. Nu finns absolut ingenting att försvara eller kämpa för. Varför skulle jag kämpa för miljontals kriminella invandrare? Eller kämpa för Magdalena och Annie? Vilket skämt. Jag hoppas att dom arkebuseras på öppen gata av ryssarna.

Sant. Men kan det bli så mycket värre? Om något kämpa för de hundratusentals miljoner svenskar som redan dött för att vi inte ska bli ett ryskt lydrike. Det är väl något att kämpa för? De som redan dött och du kämpar inte för dagens värdelösa styre.

Jag kommer inte kämpa och lägga mitt liv för jävla sossar som styr Sverige just idag. Jag lägger det för Sverige som stort.
Senast redigerad av Zaedrews 2022-01-15 kl. 20:39.
2022-01-15, 20:36
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Vart är den påväg?

Muuga, Estland.
2022-01-15, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Ok, tack! Intressant hur det ser ut hur den även sökte på ett danskt fartyg på vägen.

Stilig observation. Det Danska offshore tug-supply fartyget som mötte L800 utgick från Bornholm runt 13 idag. 4th Basic Training Squadron Guard Hussar Regimentet håller till på Bornholm ("Marines like squadron" enligt wikipedia). Om det tug-supply fartyget bara lämnade över post och lite chokladkakor kan man ju undra varför det ligger kvar, nästan som att det väntar.
Senast redigerad av fokuserapafakta 2022-01-15 kl. 20:40.
2022-01-15, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Muuga, Estland.

Ok. Ursäkta min dumhet. Men vad ska den göra där?
2022-01-15, 20:39
Medlem
Niggwards avatar
https://www.expressen.se/nyheter/uppgift-till-polisen-foremal-over-karnkraftverken/

Plötsligt så har vi drönare över kärnkraftverk i natt?

Samband? Ryssar? Smäller de snart? Spännande!

Hoppas de anfaller och fäller hela etablissemanget!
2022-01-15, 20:40
Medlem
jhww82s avatar
NATO krigsfartyget L800 (Rotterdam) har sänkt farten så den börjar väl närma sig sin slutdestination f.n. Hade varit intressant var de ryska krigsfartygen fanns om de inte var så lömska och körde med transponders avslagna.
2022-01-15, 20:43
Medlem
Har man börjat evakuera civilbefolkningen ftån Gotland ännu? Det börjar bli bråttom. Risken är annars stor att de blir skjutna eller hamnar i Sibirien.
2022-01-15, 20:46
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Har man börjat evakuera civilbefolkningen ftån Gotland ännu? Det börjar bli bråttom. Risken är annars stor att de blir skjutna eller hamnar i Sibirien.

http://www.webbkameror.se/webbkameror/visby/index.php
2022-01-15, 20:47
Medlem
Det är verkligen inga NATO varmare eller andra som ligger bakom det plötsliga ”hotet” mot Sverige, utan helt enkelt den vanliga vänstergänget och Socialdemokraterna. Det är val i år och det finns ingenting som stärker en regering mer i opinionen än att påstå att det finns ett stort hot utifrån och sedan skicka fram en allvarlig försvarsminister i ett antal presskonferenser. Det tar bort fokus från vården, gängbrottsligheten och allt annat. Krig är ju ändå det västa som finns, eller hur. Att inga anda länder runt Östersjön mobiliserar eller kör runt med pansar vagnar framför TV kamerorna, betyder inget för den moraliska stormakten Sverige. Vi signalerar ju, och det är minsann jätte viktigt. Självbilden är som vanligt helt urspårad. I själva verket har den här konflikten ingenting med Sverige att göra. NATO förhandlar med Ryssland för att trappa ner spänningen kring Ukraina och Sverige är inte ens med i Nato. Alla skiter fullständigt i Sverige och vad Sverige gör. Men det är val i enpartistaten Sverige i höst. Det är det viktigaste just nu.
2022-01-15, 20:51
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Hear hear. Totalt ofarligt fattigt land utan nån som helst makt. Framför allt ingen militär makt.

Varför har Nato då haft defcon 7 möten varje dag med ryssarna sen 9 januari.
Symbolisk måste NATO rimligen visa att de är starka, så inte Putin tror att Miljöpartiet regerar även NATO. DÅ hade det blivit farligt. Allt Miljöpartiet eller Vänster regerar blir farligt.
2022-01-15, 20:51
Medlem
Nederländska landstigningsfartyg HNLMS Rotterdam har precis seglat in på Östersjön:
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:225671/zoom:10

Med trådskaparens logik, Nederländerna kommer alltså invadera Sverige?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in