2022-01-15, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Ståtlig
Möjlighet! Dock ska det ha cirkulerat klipp på rusande marinfordon från Kaliningrad igår mot hamnen. Kanske denna brigad som bla ska hämtas.. jag undrar vart man vill stärka upp isåfall.
Skulle de nu mot förmodan till Gotland känns det konstigt om dessa åker utan följeslag med beskyddande skepp?

Instämmer i att det väl borde vara mycket större rörelser om det faktiskt är Gotland som är målet och varför lägga ut under dagtid samt tillåta folk ta kort. Twitter info är väl lite lagom tillförlitligt. Frågan är Vem som publicerar och vilka kulisser denne någon vill måla upp.

Vad vi vet är att LTU P15 gick ut för typ två timmar sedan och ligger en bit utanför Klaipeda. L800 har legat norr Polen hela dagen (efter att ha mött Danskt supply fartyg). Dvs. NATO har nu två skepp ute med transpondrarna på.

Vad gäller transpondrarna, väldigt få andra militära fartyg synliga i området. De tre ryska landstigarna och Svenska militära fartyg syns tex inte. Återigen, vem publicerar vad och vad vill vem indikera.
Senast redigerad av fokuserapafakta 2022-01-15 kl. 21:10.
2022-01-15, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Tror inte många härinne tror att ryssarna kommer anfalla. Men det beter sig som några jävla idioter det är en sak som är säker. Vad detta istället avslöjar är ju vilka härinne som vurmar för Ryssland och vill se ett ryskts övertagande av Sverige. Måhända är de rättshaverister men är eventuellt värt att hålla ögonen på för SÄPO inför framtiden.

Landsförrädare oavsett sort hör hemma på kåken

Sök hjälp lilla vän, med sådana som dig i landet så önskar jag verkligen att ryssen kommer och lär dig ett och annat.

Du och dina gelikar borde fundera på varför situationen är som den är, vad orsaken till att ryssen är pisst på USA och dess vasallstater inom NATO.

När du funderat ut det då är det dags att prata om vad man ska göra för att undvika konflikter.
2022-01-15, 20:27
Medlem
Vart tog Volgo Balt 195 vägen?
2022-01-15, 20:28
Avslutad
Sverige är ju redan invaderat utan att minsta motstånd gjorts. Tvärtom flyger man hit fienden med privatjet.

På 80-talet fanns det något att försvara. Då hade jag varit motiverad att kämpa för Sverige. Nu finns absolut ingenting att försvara eller kämpa för. Varför skulle jag kämpa för miljontals kriminella invandrare? Eller kämpa för Magdalena och Annie? Vilket skämt. Jag hoppas att dom arkebuseras på öppen gata av ryssarna.
Senast redigerad av Juristen08 2022-01-15 kl. 20:31.
2022-01-15, 20:29
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Vart tog Volgo Balt 195 vägen?

Öster om Fårö i detta nu.
2022-01-15, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan

Han skulle självklart bli brutalt slaktad av USA om han försökte World Wide.
Helt klart ingen kan ta USA World Wide, det är själva problemet att dom är World Wide.

Han har inga sådana ambitioner, han pysslar enbart med försvar.
2022-01-15, 20:30
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Ryssarna skulle ju sopa bort Gotland/Sverige på en halvtimma med S-400. (Som dom kör från Kaliningrad).

Två knapptryckningar så består Sverige av skog och fältspat.

Inga bögar, araber och trans kvar.

Du är medveten om att S-400 är ett ryskt luftförsvarssystem va, idiot!
2022-01-15, 20:31
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Sök hjälp lilla vän, med sådana som dig i landet så önskar jag verkligen att ryssen kommer och lär dig ett och annat.

Du och dina gelikar borde fundera på varför situationen är som den är, vad orsaken till att ryssen är pisst på USA och dess vasallstater inom NATO.

När du funderat ut det då är det dags att prata om vad man ska göra för att undvika konflikter.

Vill inte lära mig nåt av ryssen. Men du verkar vilja det med ett leende på läpparna och en vaselinburk i näven. Fy fan säger jag bara. Hur kan du som svensk bara lägga dig platt sådär? Jag hoppas det inte finns många som dig som vill att Ryssland invaderar Sverige.
2022-01-15, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Öster om Fårö i detta nu.

Vart är den påväg?
2022-01-15, 20:32
Medlem
Tänk så mycket Sverige skulle förlora om ryssarna tog över. Här är några exempel:
- Babben Larsson
- Cementa
- Almedalsveckan
- Vilka villekulla
- Visby ringmur
2022-01-15, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Du är medveten om att S-400 är ett ryskt luftförsvarssystem va, idiot!

Yupp Å med tanke på att rekryterna/I19 på Gotland redan avslöjat alla positioner så får vi väl redan nu anse att Ryssarna tagit Östersjöns största Ö.
Senast redigerad av Hitler.was.a.vegan 2022-01-15 kl. 20:36.
2022-01-15, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Sverige är ju redan invaderat utan att minsta motstånd gjorts. Tvärtom flyger man hit fienden med privatjet.

På 80-talet fanns det något att försvara. Då hade jag varit motiverad att kämpa för Sverige. Nu finns absolut ingenting att försvara eller kämpa för. Varför skulle jag kämpa för miljontals kriminella invandrare? Eller kämpa för Magdalena och Annie? Vilket skämt. Jag hoppas att dom arkebuseras på öppen gata av ryssarna.

Sverige är ditt hem. Det är allt du har. Det är därför du ska kämpa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in