Citat:
Ursprungligen postat av
BAB7
MG ZS infotainment är ungefär i nivå med europeiska bilar för 15 år sedan.
Grafiken är densamma som på min Mercedes C klass jag hade tidigare, den var från 2007..
Och när Auto motor sport testade bilen, så regerade inte touchskärmen förrän efter två, tre sekunder efter man tryckt på skärmen..
Det är inte att beteckna som "med beröm godkänt" - det är snarare en jävla katastrof..
En MB C-klass från 2007 har monokroma pixelleddisplayer om man inte lagt till en massa pengar för integrerad GPS, en MG ZS har dubbla LCD-skärmar varav den ena med touch som standard ...
Nej, även om MG:s infotainment inte är i klass med de bättre så är det en helt annan sak än det som fanns i europeiska bilar för 15 år sedan.
Nu tycker jag du gör samma misstag som de som jämför en förhållandevis billig rumänsk bil med en premiumtysk och pekar finger och säger buhu, en Dacia har inte samma inredningskvalitet som en E-klass, det är en skitbil utan att överhuvudtaget reflektera att det skiljer 300000:- i pris.
Kort sagt, ja det är klart att den just nu billigaste elbilen har givetvis inte riktigt samma kvalitet på sakerna som dyrare bilar, hade det varit på nåt annat sätt så hade jag varit förvånad. Jag hade som ägare av en premiumbil dessutom blivit väldigt besviken på den om man hade kunnat få lika bra saker för ett par hundra tusen mindre.