2022-01-14, 21:55
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Står ju i rubriken:

Och det stämmer tycker du?
Citera
2022-01-15, 01:25
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Och det stämmer tycker du?

Ja, det stämmer att det står så.
Citera
2022-01-15, 16:16
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ja, det stämmer att det står så.
Mercedes EQS fick 5 stjärnor, dessutom utsedd till säkraste bilen i sin klass.
Kommunistbilen fick 4 stjärnor.

Har du så svårt att acceptera att EQS fick 5 stjärnor?
Eller vad är ditt problem?
Citera
2022-01-15, 16:43
Medlem
Citat:
Mercedes EQS fick 5 stjärnor, dessutom utsedd till säkraste bilen i sin klass.
Kommunistbilen fick 4 stjärnor.

Har du så svårt att acceptera att EQS fick 5 stjärnor?
Eller vad är ditt problem?

Lika många stjärnor på "safety assist system" står det. Inte totalt.

Mercedes bilar brukar få bra betyg i krocktester, Tesla brukar dock slå rekord i resp klass och även totalt sett. Y har dock inte testats i Europa ännu men i amerikanska motsvarigheten blev det som väntat full pott.

Med det sagt skulle jag gärna ha en EQS, bara den gick att ladda någonstans i Norrland.
Citera
2022-01-16, 16:06
Medlem
Kina borde utklassa Europa med elbilar med tanke på att de ligger långt före oss rent tekniskt / elektroniskt etc.

Bensinbilar nej. Elbilar ja. Det borde bli bra
Citera
2022-02-08, 20:12
Medlem
BAB7s avatar
Nya MG 5 har fått svenskt pris: 419.900 kr innan bonus.
Räckvidd 38 mil wltp, vilket vi vet betyder 20 mil vintertid på motorväg.
CCS 80 kW är inte heller något att skryta om.

Dessutom ser den ungefär ut som en 10 år gammal japansk bil:https://www.vibilagare.se/nyheter/sv...r-elbilskombin
Citera
2022-02-08, 20:52
Medlem
Citat:
Nya MG 5 har fått svenskt pris: 419.900 kr innan bonus.
Räckvidd 38 mil wltp, vilket vi vet betyder 20 mil vintertid på motorväg.
CCS 80 kW är inte heller något att skryta om.

Dessutom ser den ungefär ut som en 10 år gammal japansk bil:https://www.vibilagare.se/nyheter/sv...r-elbilskombin
Ja det kommer en hel drös med nya kinamärken till Europa nu. Dom flesta får med beröm godkänt i kvalité interiör och uppförande men har ofta lite kortare räckvidd, troligen för att kunna konkurrera rent prismässigt. Lite anonyma i design är en del av dom nya kinamärken som vi nog får lära oss namnen på men det är nog ett medvetet val om man exporterar till många olika marknader.
I tidningen elbilen fick i alla fall MG Marvel? positiva omdömen av testföraren för sin komfort sitt uppförande och krocksäkerhet.
Kineserna vet givetvis vad som fordras för att i en allt hårdare konkurrens kunna kränga elbilar i Europa.
Citera
2022-02-08, 20:58
Medlem
herrstorks avatar
Det är en elbilens dacia.

Alla man träffar vid stolpen är missnöjda med MG. Från att den är vindkänslig vid högre hastighet till batteri till inredning osv.

De mest nöjda är bmw i3
Citera
2022-02-08, 20:58
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja det kommer en hel drös med nya kinamärken till Europa nu. Dom flesta får med beröm godkänt i kvalité interiör och uppförande men har ofta lite kortare räckvidd, troligen för att kunna konkurrera rent prismässigt. Lite anonyma i design är en del av dom nya kinamärken som vi nog får lära oss namnen på men det är nog ett medvetet val om man exporterar till många olika marknader.
I tidningen elbilen fick i alla fall MG Marvel? positiva omdömen av testföraren för sin komfort sitt uppförande och krocksäkerhet.
Kineserna vet givetvis vad som fordras för att i en allt hårdare konkurrens kunna kränga elbilar i Europa.

MG ZS infotainment är ungefär i nivå med europeiska bilar för 15 år sedan.
Grafiken är densamma som på min Mercedes C klass jag hade tidigare, den var från 2007..
Och när Auto motor sport testade bilen, så regerade inte touchskärmen förrän efter två, tre sekunder efter man tryckt på skärmen..
Det är inte att beteckna som "med beröm godkänt" - det är snarare en jävla katastrof..
Citera
2022-02-09, 01:09
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Grafiken är densamma som på min Mercedes C klass jag hade tidigare, den var från 2007..
Och när Auto motor sport testade bilen, så regerade inte touchskärmen förrän efter två, tre sekunder efter man tryckt på skärmen..
Det är inte att beteckna som "med beröm godkänt" - det är snarare en jävla katastrof..

Pratat du om den nya 2022 modellen nu eller något annat?
Citera
2022-02-09, 01:18
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Pratat du om den nya 2022 modellen nu eller något annat?
2021.
Om infotainmentsystemet är förbättrat till 2022 vet jag inte, men det är i grunden fortfarande det samma, så någon större förbättring är där inte, det har fortfarande en layout som 10-15 år gammal bil.
Citera
2022-02-09, 07:21
Moderator
Citat:
En MB C-klass från 2007 har monokroma pixelleddisplayer om man inte lagt till en massa pengar för integrerad GPS, en MG ZS har dubbla LCD-skärmar varav den ena med touch som standard ...
Nej, även om MG:s infotainment inte är i klass med de bättre så är det en helt annan sak än det som fanns i europeiska bilar för 15 år sedan.
Nu tycker jag du gör samma misstag som de som jämför en förhållandevis billig rumänsk bil med en premiumtysk och pekar finger och säger buhu, en Dacia har inte samma inredningskvalitet som en E-klass, det är en skitbil utan att överhuvudtaget reflektera att det skiljer 300000:- i pris.

Kort sagt, ja det är klart att den just nu billigaste elbilen har givetvis inte riktigt samma kvalitet på sakerna som dyrare bilar, hade det varit på nåt annat sätt så hade jag varit förvånad. Jag hade som ägare av en premiumbil dessutom blivit väldigt besviken på den om man hade kunnat få lika bra saker för ett par hundra tusen mindre.
Senast redigerad av Generalknase 2022-02-09 kl. 07:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in