2022-01-14, 00:00
Bannlyst
Kan vi vara realistiska för en sekund?

Det finns ingen som helst chans att midsommarkrans Byden och hans flickpojkar kan ställa sig mot ryssen. Det kommer vara över på några sekunder.

Så varför denna hets? Det är matematiskt, fysiskt och psykiskt omöjligt för dagens flickmilitär att vinna en strid mot ryssen.

Jag hoppas att ni förstår allvaret. Sverige har ingen fungerande militär. Det bara ser ut så i deras propaganda.
Senast redigerad av Pfizervaccinslayer 2022-01-14 kl. 00:02.
2022-01-14, 00:02
Avstängd
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det behöver inte betyda någonting.

1 De kan vara här för en övning

2 De kan vara här för de behöver repareras/Uppgraderas

Men du har rätt hotbilden har ju med automatik ökat. Ryssarna kan nu flytta en bataljon till över vattnen.

PS Jag vet inte hur ryssarnas varvskapacit ser ut på Kolahalvön.

3) De två rostiga Roputja-skorvarna är på väg för att huggas upp till skrot och Ivan Gren klarar nog att sänka sig själv....

https://www.svd.se/trubbel-for-rysslands-svarta-far-i-ostersjon
2022-01-14, 00:03
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Vad fan skulle de med den där ön till som inte ubåtar och kryssningsmissiler fixar.

Naturligtvis tar ryssen Norrland, klipper kranen och sedan är det bara önska lycka till längre söderut.

Gjorde inte Stalin och Churchill upp om hur Sverige skulle styckas upp efter svennebanans smaskande runt köttgrytorna med Hitler?

Sånt där glöms liksom bara inte för att några generationer har passerat.
Gotland är strategiskt viktigt p.g.a. öns placering, för försvaret av Sverige och Baltikum.

Den som kontrollera Gotland, kontrollerar kommunikationer över Östersjön.

Du nämner Norrland, instämmer, men vet Du varför Norrland är viktig för ryssen att kontrollera?
2022-01-14, 00:04
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfizervaccinslayer
Kan vi vara realistiska för en sekund?

Det finns ingen som helst chans att midsommarkrans Byden och hans flickpojkar kan ställa sig mot ryssen. Det kommer vara över på några sekunder.

Så varför denna hets? Det är matematiskt, fysiskt och psykiskt omöjligt för dagens flickmilitär att vinna en strid mot ryssen.

Jag hoppas att ni förstår allvaret. Sverige har ingen fungerande militär. Det bara ser ut så i deras propaganda.

Låter som om du pratar om ryssen. Uråldrigt material och dåligt psyke.
2022-01-14, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Låter som om du pratar om ryssen. Uråldrigt material och dåligt psyke.
Jag jämför deras victory parade med våran militär. rak rygg, huvudet högt, breda käkben, muskulösa, patriotiska, stolhet.

Kan du säga samma sak om svensk militär? Flickor som tror att dom är män, demoraliserade, lättkränkta, brist på officerare, lågt ammuntionsförråd.

Kan vi snälla vara lite mer realistiska vad en faktiskt rysk konflikt skulle innebära? Jag vet att det får era kukar att bli blodsprängda, men det blir inte långvarigt.
2022-01-14, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartasteTjejGang1
Du vill att dina barn ska prata arabiska/somaliska, vi fattar. Jag vill hellre att mina barn ska prata ryska. Svenska är ju ett utdött språk med en utdöd kultur, eller ja om man inte bor i Djursholm, Östermalm eller Dalarö förstås - men det är bara en tidsfråga! Sverige är inom kort muslimskt, det är dags att välja. Arabisk/afrikansk kultur och språk, eller europeisk (rysk) - vad väljer du?

Vi som står upp för detta landet kommer att tala svenska. Flytta till Ryssland och håll käften, de kommer att göra korv av dig.
2022-01-14, 00:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Gotland är strategiskt viktigt p.g.a. öns placering, för försvaret av Sverige och Baltikum.

Den som kontrollera Gotland, kontrollerar kommunikationer över Östersjön.

Du nämner Norrland, instämmer, men vet Du varför Norrland är viktig för ryssen att kontrollera?

Av samma anledning som det krigas friskt i Mellanöstern. Naturresurser. Du vet; exakt samma anledning som varför Norrland är intressant för StOrSwäNSkEn.

Du kan inte ana hur mycket ryssen skiter i Stockholm och södra SvÄRje.
Bannlyst
Helt ärligt nu, skulle ni våga gå upp mot den här styrkan?

Tror ni att pride Byden och flickpojkarna hade vågat?

Vakna snälla....

https://youtu.be/IG3LAUonvCc
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Jag jämför deras victory parade med våran militär. rak rygg, huvudet högt, breda käkben, muskulösa, patriotiska, stolhet.

Kan du säga samma sak om svensk militär? Flickor som tror att dom är män, demoraliserade, lättkränkta, brist på officerare, lågt ammuntionsförråd.

Kan vi snälla vara lite mer realistiska vad en faktiskt rysk konflikt skulle innebära? Jag vet att det får era kukar att bli blodsprängda, men det blir inte långvarigt.

Breda käkben och muskulösa? Nu vet jag att du skämtar. Ryssen får bogsera omkring sina hangarfartyg och deras ubåtar sjunker titt som tätt på grund av inkompetens.
Moralen är låg och befälen generellt inkompetenta.
Vet inte varför du ser upp till dom, har du inte mer självkänsla än att du ser dig underlägsen slaver?
2022-01-14, 00:15
Medlem
Kalliss avatar
Det är tur att det snart är OS i Peking, adderat med det faktum att EU, USA och Japan är Kinas viktigaste handelspartners.

Skulle betyda att om Putin gör slag i saken, ställer till med en större oro och konflikt i denna del av världen, att Moskva skulle kunna hamna i onåd i Peking.

Ett inställt OS kan kanske skyllas på pandemin, men om det även går utöver Kinas export till västvärlden, lär nog Peking surna till mot Moskva. Då det stör Pekings femårsplaner... Eller hur de nu bedriver sin ekonomi, troligen har de andra planer än femårsplaner som de arbetar efter idag.
2022-01-14, 00:17
Avstängd
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Breda käkben och muskulösa? Nu vet jag att du skämtar. Ryssen får bogsera omkring sina hangarfartyg och deras ubåtar sjunker titt som tätt på grund av inkompetens.
Moralen är låg och befälen generellt inkompetenta.
Vet inte varför du ser upp till dom, har du inte mer självkänsla än att du ser dig underlägsen slaver?

De har inte råd med löner och pensioner heller till sina statsanställda.
2022-01-14, 00:18
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
https://youtu.be/IG3LAUonvCc

Jag ser bara verkligheten.
Ja, då gillar du nog även denna;
https://youtu.be/UMLtkp4AFkc?t=3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto