Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-12, 14:33
  #25
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p1Schwab
Människan är i nivå med Löfven och kan ju knappt läsa innantill.
Jo jo men tänk nu på att Löfven lyckades bli statsminister. Finns ingen gräns för hur högt man kan komma om man är självsäker och totalt inkompetent.
Citera
2022-01-12, 15:37
  #26
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NysvenskenAbdullah
Ja alltså, blir hon inte tillsatt tjänsten så kan man ju nästan konstatera att EU är rasistiskt.
Nästan? Eftersom hon inte fått den tidigare *är* EU rasistiskt!

Tänk vilken karriär geniet kunde haft om det inte vore för den systematiska rasism hon ständigt utsätts för!!!
Citera
2022-01-12, 15:43
  #27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Idag kan vi läsa att ABK söker nytt uppdrag inom EU, är hon månne orolig att MP skall bli utröstade i nästa EU-val mot bakgrund av rådande opinionssiffror?

Som talman kanske man tjänar ännu mer och inte kan bli utröstad?

Ergo - framtiden säkrad i Bryssels gåsleverkvarter
Smart. Det jobbet kan man väl inte bli avsatt ifrån?
Citera
2022-01-12, 16:05
  #28
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Nästan? Eftersom hon inte fått den tidigare *är* EU rasistiskt!

Tänk vilken karriär geniet kunde haft om det inte vore för den systematiska rasism hon ständigt utsätts för!!!

Verkligen! Med sina spektakulära Disneymeriter så finns det ingen tvivel om saken.

Vid det här laget skulle man kunna tro att det i själva verket handlar om kompetensbrist, men det hade varit löjligt att påstå något sådant. Kvinnan är ju miljöpartist för bövelen!
Citera
2022-01-12, 16:10
  #29
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Herregud. Hur kunde hon ens bli politiker? Bevisar bara att du kan vara precis hur jävla inkompetent som helst för att bli politiker.

Reform!

Till Alices försvar vill jag bara säga att någon knappast behöver vara mer kompetent för att denne inte har gjort något annat i livet än att vara politiker.
Citera
2022-01-12, 16:15
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Dagens skämt. En Disneyneger som talman, Ha Ha Ha

Och ändå kommer hon tjäna mer än du om hon får det jobbet, eller?
Citera
2022-01-12, 16:42
  #31
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Herregud. Hur kunde hon ens bli politiker? Bevisar bara att du kan vara precis hur jävla inkompetent som helst för att bli politiker.

Reform!

Ett ord: "värdegrund"

Sedan hjälpte säkert hennes hudfärg också under årens lopp.
Citera
2022-01-12, 16:58
  #32
Medlem
Hon har nog bra chans som inkvoterad färgad låg IQ-are. Blir inte förvånad om hon får jobbet.
Citera
2022-01-12, 16:59
  #33
Medlem
Hon är en av våra skickligaste politiker och hade varit ett bra språkrör för Miljöpartiet. Jag stöttar henne helt och hållet och jag vet att en stor del av svenska folket gör det också. Hon har alltid stått upp för anständighet, jämställdhet, antirasistisk politik och HBTQIA+-rättigheter.
Citera
2022-01-12, 17:13
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Hon är en av våra skickligaste politiker och hade varit ett bra språkrör för Miljöpartiet. Jag stöttar henne helt och hållet och jag vet att en stor del av svenska folket gör det också. Hon har alltid stått upp för anständighet, jämställdhet, antirasistisk politik och HBTQIA+-rättigheter.



...tror du inte 99% av alla oss andra också gör det, inkl våra politiker? Det är snarare de värderingar du (sannolikt) lägger i de ord du rabblar upp som i så fall utgör skillnaden. Ingen jag känner är vare sig oanständig, mot jämställdhet, rasist eller verklig homofob men många har ett och annat att säga om den förda politiken som givit alla de som slänger sig med dessa ord en modern räkmacka i det samhälle vi lever i att glida runt på.

Det spottas och förtrycks däremot ensamma tonårskillar/unga män som spelar dator, rejält (arbetande) folk som anser att immigrationen är för hög, men upparbetad pension för låg, de som anser våldet och tryggheten i samhället vara en konsekvens av samma integration, att bidragen ur skattekassan är för enkla att få och att den "gröna omställningen" borde kunna stå på egna ben utan miljarder i skattesubventioner, liksom de anser att de bokstavskombinationer du räknade upp på slutet redan har alla rättigheter, med råge, och därför borde vara nöjda nu, men icke...
Citera
2022-01-12, 17:17
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...tror du inte 99% av alla oss andra också gör det, inkl våra politiker? Det är snarare de värderingar du (sannolikt) lägger i de ord du rabblar upp som i så fall utgör skillnaden. Ingen jag känner är vare sig oanständig, mot jämställdhet, rasist eller verklig homofob men många har ett och annat att säga om den förda politiken som givit alla de som slänger sig med dessa ord en modern räkmacka i det samhälle vi lever i att glida runt på.

Det spottas och förtrycks däremot ensamma tonårskillar/unga män som spelar dator, rejält (arbetande) folk som anser att immigrationen är för hög, men upparbetad pension för låg, de som anser våldet och tryggheten i samhället vara en konsekvens av samma integration, att bidragen ur skattekassan är för enkla att få och att den "gröna omställningen" borde kunna stå på egna ben utan miljarder i skattesubventioner, liksom de anser att de bokstavskombinationer du räknade upp på slutet redan har alla rättigheter, med råge, och därför borde vara nöjda nu, men icke...

Varför tar du åt dig om du står upp för det?

Titta på alla (rasistiska) kommentarer i denna tråd om hennes hudfärg och dra en slutsats. Bara för att unga män har de tufft betyder de inte att man har rätt och uttrycka sig hur som helst.
Citera
2022-01-12, 17:21
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Hon är en av våra skickligaste politiker och hade varit ett bra språkrör för Miljöpartiet. Jag stöttar henne helt och hållet och jag vet att en stor del av svenska folket gör det också. Hon har alltid stått upp för anständighet, jämställdhet, antirasistisk politik och HBTQIA+-rättigheter.

Du är underligt dålig på att skämta.... Skicklig politiker?
En tv-intervju och hon visade sig som det rakt motsatta. Var tog hon vägen sedan? 😃
Är man en skicklig politiker endast genom att "stå upp" för en rad sakfrågor?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback