2022-01-10, 16:57
Medlem
raskenss avatar
Trafikstockning i Teslas underjordstunnel som skulle lösa trafikproblemen:
https://www.youtube.com/watch?v=hi9YzPDBZS8
Citera
2022-01-10, 16:59
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
Jo men visst, och jesus kommer snart, precis när som helst.

För varje dag som fsd ej finns, eller återigen skjuts upp kommer några till vakna upp, inse bluffen. Aktierna kommer först börja tappa lite i värde, sen kommer det så snabbt utför.

Du är djupt troende och kommer vara bland de sista, men oj va du kommer leta efter utlopp för din besvikelse.

Värst vad FSD och min tro gör dig upprörd. Finns väl inget att vara rädd för då menar jag?
Citera
2022-01-10, 17:00
Medlem
Citat:
fast bara om han säljer dom nu, eller hur? Är det så att du uppmanar folk att sälja eller folk ska behålla? om det senare, så har din kompis tjänat noll och ingenting. Det finns väl ingen utdelning på teslaaktier?

Varför finns det inte det förresten, om de går så mycket vinst varför ingen utdelning?

Det tog över 20 år innan substanslösa Amazon (Ullared på steroider) gick med vinst. Det är bättre att Elon förvaltar pengarna än att folk får utdelning och köper plastartiklar från Kina på Amazon. Det tycker Teslas aktieägare.

Jag uppmanar folk att behålla. Men hade jag haft 80 millar i aktier hade jag nog sålt några och haft trevligt men jag hade inte "bytt företag". Tesla kommer att stiga ännu mer. Min gissning är minst 2000 dollar om tre år.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2022-01-10 kl. 17:03.
Citera
2022-01-10, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
De som hatar Tesla har gjort det i många/alla år och de ger sig aldrig.´De är tränade till det.- För ca 3 år sedan sa jag åt en polare att "sälj din lägenhet och köp Tesla och flytta till Thailand". Han började orera om att Tesla redan då för 3 år sedan vad "oerhört övervärderad" (för tre år sedan) för det hade han läst i tidningen som shortarna äger och tyckte att jag var en idiot och han satt och jämförde med andra bilföretag fast Tesla inte ens är en bilfirma. Hade han följt mitt enkla råd och använt sunt förnuft hade han haft ca 70-100 millar idag och bott i Thailand med maid och chafför. - Denna killen är inte dum men vad vad det som skedde? - Jo.

De som har svårast att fatta tex FSD, AI, Neuralink, Starlink etc är "halvsmarta" människor. Inte idioterna. Utan "smarta" individer. Deras ego har allra svårast att inse/förstå att deras bil kommer att köra bättre än dom/egot själv inom 3-5 år. - Det blir en omöjlighet i deras ego. "De är ju smarta" vilket leder till att de fastnar i eviga tankevurpor där de skall "avslöja felen" (ödsla energi) - En idiot eller en mycket insatt/intelligent förstår däremot direkt om man säger "försäkringsbolag kommer att kräva FSD inom 3-5 år" "hela jorden blir ett enda stort WiFi med Starlink och det blir snabbare än fiber" "Teslas in house strategi gör dem till deras eget ekosystem som klarar sig bättre när världsekonomin omkring dem havererar" "om 10-15 år kommer det att vara ovanligt med hustak utan solceller och hus utan egen powerbank"

Sedan har vi daytraders. Narcisstiska idioter som vill ha "resultat" inom 12 timmar och fungerar det inte så är det Elon Musks fel. Daytraders har ungefär samma odds som Jackvegas maskiner. 80% går åt helvete.
Hur kommer det sig att du själv inte har lånat upp allt du äger då med den avkastningen ?
Vad jag minns så äger du inte en enda Aktie i Tesla ?
Citera
2022-01-10, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Värst vad FSD och min tro gör dig upprörd. Finns väl inget att vara rädd för då menar jag?

du kanske kastar dej framför ett tåg om inte allt för lång framtid och jag åker en del tåg, det kan orsaka förseningar och jag HATAR förseningar.
Citera
2022-01-10, 17:06
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
du kanske kastar dej framför ett tåg om inte allt för lång framtid och jag åker en del tåg, det kan orsaka förseningar och jag HATAR förseningar.

Är dina analyser lika pricksäkra som dina comebacks?
Citera
2022-01-10, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Alla biltillverkare jobbar med avancerade förarstöd, ytterligt tveksamt om Tesla ens ligger främst. Den dagen det finns juridiskt godkända självkörande bilar så lär tillverkare efter tillverkare följa efter.
FSD är ännu en av Tesla fanboys snuttefiltar för att motivera en sanslöst hög värdering.

Tycker det låter på dig som att även du kan erkänna att Tesla ligger främst. Tesla har obegränsat med pengar att lägga på detta. Pengar är inte allt, så även dom bästa hjärnorna är rekryterade. AI-Day handlar bara om att rekrytera. Skicka gärna nåt klipp på något som kör bättre än FSD beta gör i klippen från AI DRIVR eller Dirty Tesla. Jag vill gärna veta om jag felinvesterat hela pensionskapitalet.

FSD är mjukvara. First to market tar hela kakan. Kan inte se i något scenario hur gamla biltillverkare skulle bli AI bolag. Dom kommer licensiera från Tesla till 33% brutto. Hur många Google finns det?
Kineserna kopierar säkert rakt av för kinamarknaden, blir svårt för BMW att göra samma.

Juridiken lär handla om vem som kan försäkra. Kör FSD över färre fotgängare än dig kommer försäkringsbolagen stå i kö. Även där tar antagligen Tesla stor del av kakan. Utan försäkring så får dom naturligtvis inte vara på vägen.
Citera
2022-01-10, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Är dina analyser lika pricksäkra som dina comebacks?

haha, nej då kanske jag tjänat bra med pengar, fast jag är lite stolt ändå jag ligger ungefär 1500 plus på mina aktier (inte fonder) på en total investering på 6 000 kr, som jag köpt pö om pö sedan början av 2021.

jag tänkte mest så här, kina kommer skita sej vilka företag har produktion på andra ställen (också) och så köpte jag dom. Mest Hanza holding för 15 (kaching), Nokia (okej) Clemendo (aj)

Så jag är mest här för att lära mej, tsla komma ja aldrig köpa för mycket pengar för 1 aktie.
Citera
2022-01-10, 17:17
Medlem
Citat:

Så jag är mest här för att lära mej, tsla komma ja aldrig köpa för mycket pengar för 1 aktie.

Du behöver inte köpa en hel aktie. Man kan köpa en "slice". Samma som att tex köpa en hundradels bitcoin. Kolla tex BitPanda. Du kan tex köpa/swappa aktier direkt för krypto utan att behöva passera banken för "valuta".
Citera
2022-01-10, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Vem vet 😅

Jag har sålt majoriteten av mitt TSLA innehav så antagligen är det denna gång jag står vid sidlinjen när den sticker iväg upp ^^

Fortfarande väldigt svårt att bedömma var kursen ska TSLA Kurs men om du släppte på ca USD 1100 var det inte dålig timing i allafall
Citera
2022-01-10, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Ännu en "fysiker". Bra exempel på en "smart" person som vägrar tro. skall hitta "fel" reflexmässigt.

Fiber är 30% långsammare än ljusets hastighet. Starlink kommunicerar med laser i vacuum. dvs 30% snabbare än fiber. Du tror inte att Musk tänkt på det? Musk skulle aldrig bygga/göra nånting sämre vad det redan är. Utgå istället ifrån att Musk/Tesla inc aldrig bygger nånting som är sämre, dyrare eller likvärdig den produkt eller tjänst som redan existerar.
Enligt starlinks webbsida så kommer användare kunna förvänta sig mellan 100-200 Mbps. Att jämföra med de snabbaste fiberbaserade bredbanden som är 5-10 ggr snabbare.
Starlinks stora fördel är väl att de ska kunna ge bredband med täckning hela världen, vilket är suveränt.
Citera
2022-01-10, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe

Juridiken lär handla om vem som kan försäkra. Kör FSD över färre fotgängare än dig kommer försäkringsbolagen stå i kö. Även där tar antagligen Tesla stor del av kakan. Utan försäkring så får dom naturligtvis inte vara på vägen.

Tesla har redan börjat gå in i försäkringsbranchen. Halva priset räknar de med eftersom de ser hur olika förare kör direkt. Den kunskapen har inget annat försäkringsbolag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in