2022-01-10, 16:57
Medlem
raskenss avatar
Trafikstockning i Teslas underjordstunnel som skulle lsa trafikproblemen:
https://www.youtube.com/watch?v=hi9YzPDBZS8
Citera
2022-01-10, 16:59
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
Jo men visst, och jesus kommer snart, precis nr som helst.

Fr varje dag som fsd ej finns, eller terigen skjuts upp kommer ngra till vakna upp, inse bluffen. Aktierna kommer frst brja tappa lite i vrde, sen kommer det s snabbt utfr.

Du r djupt troende och kommer vara bland de sista, men oj va du kommer leta efter utlopp fr din besvikelse.

Vrst vad FSD och min tro gr dig upprrd. Finns vl inget att vara rdd fr d menar jag?
Citera
2022-01-10, 17:00
Avstngd
Citat:
fast bara om han sljer dom nu, eller hur? r det s att du uppmanar folk att slja eller folk ska behlla? om det senare, s har din kompis tjnat noll och ingenting. Det finns vl ingen utdelning p teslaaktier?

Varfr finns det inte det frresten, om de gr s mycket vinst varfr ingen utdelning?

Det tog ver 20 r innan substanslsa Amazon (Ullared p steroider) gick med vinst. Det r bttre att Elon frvaltar pengarna n att folk fr utdelning och kper plastartiklar frn Kina p Amazon. Det tycker Teslas aktiegare.

Jag uppmanar folk att behlla. Men hade jag haft 80 millar i aktier hade jag nog slt ngra och haft trevligt men jag hade inte "bytt fretag". Tesla kommer att stiga nnu mer. Min gissning r minst 2000 dollar om tre r.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2022-01-10 kl. 17:03.
Citera
2022-01-10, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
De som hatar Tesla har gjort det i mnga/alla r och de ger sig aldrig.De r trnade till det.- Fr ca 3 r sedan sa jag t en polare att "slj din lgenhet och kp Tesla och flytta till Thailand". Han brjade orera om att Tesla redan d fr 3 r sedan vad "oerhrt vervrderad" (fr tre r sedan) fr det hade han lst i tidningen som shortarna ger och tyckte att jag var en idiot och han satt och jmfrde med andra bilfretag fast Tesla inte ens r en bilfirma. Hade han fljt mitt enkla rd och anvnt sunt frnuft hade han haft ca 70-100 millar idag och bott i Thailand med maid och chaffr. - Denna killen r inte dum men vad vad det som skedde? - Jo.

De som har svrast att fatta tex FSD, AI, Neuralink, Starlink etc r "halvsmarta" mnniskor. Inte idioterna. Utan "smarta" individer. Deras ego har allra svrast att inse/frst att deras bil kommer att kra bttre n dom/egot sjlv inom 3-5 r. - Det blir en omjlighet i deras ego. "De r ju smarta" vilket leder till att de fastnar i eviga tankevurpor dr de skall "avslja felen" (dsla energi) - En idiot eller en mycket insatt/intelligent frstr dremot direkt om man sger "frskringsbolag kommer att krva FSD inom 3-5 r" "hela jorden blir ett enda stort WiFi med Starlink och det blir snabbare n fiber" "Teslas in house strategi gr dem till deras eget ekosystem som klarar sig bttre nr vrldsekonomin omkring dem havererar" "om 10-15 r kommer det att vara ovanligt med hustak utan solceller och hus utan egen powerbank"

Sedan har vi daytraders. Narcisstiska idioter som vill ha "resultat" inom 12 timmar och fungerar det inte s r det Elon Musks fel. Daytraders har ungefr samma odds som Jackvegas maskiner. 80% gr t helvete.
Hur kommer det sig att du sjlv inte har lnat upp allt du ger d med den avkastningen ?
Vad jag minns s ger du inte en enda Aktie i Tesla ?
Citera
2022-01-10, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Vrst vad FSD och min tro gr dig upprrd. Finns vl inget att vara rdd fr d menar jag?

du kanske kastar dej framfr ett tg om inte allt fr lng framtid och jag ker en del tg, det kan orsaka frseningar och jag HATAR frseningar.
Citera
2022-01-10, 17:06
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
du kanske kastar dej framfr ett tg om inte allt fr lng framtid och jag ker en del tg, det kan orsaka frseningar och jag HATAR frseningar.

r dina analyser lika prickskra som dina comebacks?
Citera
2022-01-10, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Alla biltillverkare jobbar med avancerade frarstd, ytterligt tveksamt om Tesla ens ligger frmst. Den dagen det finns juridiskt godknda sjlvkrande bilar s lr tillverkare efter tillverkare flja efter.
FSD r nnu en av Tesla fanboys snuttefiltar fr att motivera en sanslst hg vrdering.

Tycker det lter p dig som att ven du kan erknna att Tesla ligger frmst. Tesla har obegrnsat med pengar att lgga p detta. Pengar r inte allt, s ven dom bsta hjrnorna r rekryterade. AI-Day handlar bara om att rekrytera. Skicka grna nt klipp p ngot som kr bttre n FSD beta gr i klippen frn AI DRIVR eller Dirty Tesla. Jag vill grna veta om jag felinvesterat hela pensionskapitalet.

FSD r mjukvara. First to market tar hela kakan. Kan inte se i ngot scenario hur gamla biltillverkare skulle bli AI bolag. Dom kommer licensiera frn Tesla till 33% brutto. Hur mnga Google finns det?
Kineserna kopierar skert rakt av fr kinamarknaden, blir svrt fr BMW att gra samma.

Juridiken lr handla om vem som kan frskra. Kr FSD ver frre fotgngare n dig kommer frskringsbolagen st i k. ven dr tar antagligen Tesla stor del av kakan. Utan frskring s fr dom naturligtvis inte vara p vgen.
Citera
2022-01-10, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
r dina analyser lika prickskra som dina comebacks?

haha, nej d kanske jag tjnat bra med pengar, fast jag r lite stolt nd jag ligger ungefr 1500 plus p mina aktier (inte fonder) p en total investering p 6 000 kr, som jag kpt p om p sedan brjan av 2021.

jag tnkte mest s hr, kina kommer skita sej vilka fretag har produktion p andra stllen (ocks) och s kpte jag dom. Mest Hanza holding fr 15 (kaching), Nokia (okej) Clemendo (aj)

S jag r mest hr fr att lra mej, tsla komma ja aldrig kpa fr mycket pengar fr 1 aktie.
Citera
2022-01-10, 17:17
Avstngd
Citat:

S jag r mest hr fr att lra mej, tsla komma ja aldrig kpa fr mycket pengar fr 1 aktie.

Du behver inte kpa en hel aktie. Man kan kpa en "slice". Samma som att tex kpa en hundradels bitcoin. Kolla tex BitPanda. Du kan tex kpa/swappa aktier direkt fr krypto utan att behva passera banken fr "valuta".
Citera
2022-01-10, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Vem vet 😅

Jag har slt majoriteten av mitt TSLA innehav s antagligen r det denna gng jag str vid sidlinjen nr den sticker ivg upp ^^

Fortfarande vldigt svrt att bedmma var kursen ska TSLA Kurs men om du slppte p ca USD 1100 var det inte dlig timing i allafall
Citera
2022-01-10, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
nnu en "fysiker". Bra exempel p en "smart" person som vgrar tro. skall hitta "fel" reflexmssigt.

Fiber r 30% lngsammare n ljusets hastighet. Starlink kommunicerar med laser i vacuum. dvs 30% snabbare n fiber. Du tror inte att Musk tnkt p det? Musk skulle aldrig bygga/gra nnting smre vad det redan r. Utg istllet ifrn att Musk/Tesla inc aldrig bygger nnting som r smre, dyrare eller likvrdig den produkt eller tjnst som redan existerar.
Enligt starlinks webbsida s kommer anvndare kunna frvnta sig mellan 100-200 Mbps. Att jmfra med de snabbaste fiberbaserade bredbanden som r 5-10 ggr snabbare.
Starlinks stora frdel r vl att de ska kunna ge bredband med tckning hela vrlden, vilket r suvernt.
Citera
2022-01-10, 17:21
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe

Juridiken lr handla om vem som kan frskra. Kr FSD ver frre fotgngare n dig kommer frskringsbolagen st i k. ven dr tar antagligen Tesla stor del av kakan. Utan frskring s fr dom naturligtvis inte vara p vgen.

Tesla har redan brjat g in i frskringsbranchen. Halva priset rknar de med eftersom de ser hur olika frare kr direkt. Den kunskapen har inget annat frskringsbolag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in