2021-12-24, 00:48
Medlem
NuclearReactors avatar
Mias sång i slutet på senaste avsnittet, jag blev liksom rörd av hur underfundigt det var!
Jag såg framför mig hur obekväm hon var, denna introverta, kantiga, underbart roliga människa i sin lusekofta, som blivit adopterad av två extroverta, vana komedibrudar att göra en podd som är SÅ utanför hennes normala "comfort zone" (JA Ina - comfort zone!!) och så står hon där plötsligt framför micken och ska SJUNGA och undrar hur hon hamnat i den här situationen. Fantastiskt.

Älskar alla tre oändligt och vill också bli adopterad!

Om jag skulle önska något så vore det att Ina släppte några av sina olater, som att "smacka" när hon ska börja nya meningar, dricka medan hon pratar eller hålla händerna i ansiktet för det hörs så himla högt när man lyssnar i sina "piddelipodds"! PIIIIIIIIIIZ ❤
Citera
2021-12-24, 00:59
Avslutad
Det är nog inte bara Mia som har en Roger P-fetisch. Även Emma visar en märklig fondness. Det pågår garanterat ett idogt arbete för att spåra Roger, för tänk vilken grej det hade varit med en telefonintervju med Roger i podden. Mia hade halkat av stolen.

Det är en märklig fixering vid en och samma flashbackare. Eller var Roger P verkligen så "stor" back in the days?
Citera
2021-12-27, 21:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Det är nog inte bara Mia som har en Roger P-fetisch. Även Emma visar en märklig fondness. Det pågår garanterat ett idogt arbete för att spåra Roger, för tänk vilken grej det hade varit med en telefonintervju med Roger i podden. Mia hade halkat av stolen.

Det är en märklig fixering vid en och samma flashbackare. Eller var Roger P verkligen så "stor" back in the days?

vissa användare är ju legendaren. tex gammalhårdrockare lagytiera rogerp , även om man inte varit aktiv under deras tid så känner man till dem. En handfull användare har sådan ”status ”.
Citera
2021-12-28, 22:15
Medlem
I samband med lanseringen av Patreon lät det som att man kunde förvänta sig flera avsnitt i veckan. Nu går man på nästan en månads semester. Det hänger inte ihop...
Citera
2021-12-28, 22:21
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg

Roger P var en jävla legend. Det fanns flera sådana användare i forumets gryning. Anledningen är nog att det inte postades lika många inlägg så att man lärde känna användare på ett annat sätt, vi hade till och med flashbackfester på den tiden.
Citera
2021-12-29, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux
I samband med lanseringen av Patreon lät det som att man kunde förvänta sig flera avsnitt i veckan. Nu går man på nästan en månads semester. Det hänger inte ihop...

Jag tycker ett avsnitt per vecka är lagom. När det gäller Patreon tror jag inte att de drar pengar när det inte släpps avsnitt, men jag kan ha fel.
Citera
2021-12-29, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonafnorr
Jag tycker ett avsnitt per vecka är lagom. När det gäller Patreon tror jag inte att de drar pengar när det inte släpps avsnitt, men jag kan ha fel.

Jag tycker också ett avsnitt per vecka är tillräckligt. Men att ta en månads ledigt utan att bunkra upp med ett par extra avsnitt är svagt. Speciellt som man numera får in en ansenlig summa från sina Patreons.
Citera
2021-12-29, 13:54
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux
Jag tycker också ett avsnitt per vecka är tillräckligt. Men att ta en månads ledigt utan att bunkra upp med ett par extra avsnitt är svagt. Speciellt som man numera får in en ansenlig summa från sina Patreons.

De har ju ett monsterschema framför sig med liveshower över hela landet från januari till nån gång i vår. Hur de ska orka uppträda och resa landet runt i princip varje dag samtidigt som de ska podda övergår mitt förstånd. Trodde inte ens de skulle återkomma i januari med avsnitt med tanke på detta.

Känns som vinna eller försvinna med den där turnén. Lyckas de inte genomföra den kommer folk lacka rejält tror jag. Ska bli intressant att följa.
Citera
2021-12-29, 13:55
Bannlyst
Vill rycka in och försvara. De gör ett jövligt bra jobb och podden är fortfarande veckans höjdpunkt.

Heja dem, för fan!
Citera
2022-01-01, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Lyssnade precis på Flashback Forever.
Podcast om Flashback, av Emma Knyckare, Ina Lundström, och anonym flashbackare "Scroll-Mia".

Kul då flashbackpodden varit död i över ett år. En del uppläsning av trådar likt flashbackpodden, men mer kommenterande inslag. Tyckte de två avsnitten jag lyssnat på var underhållande.

Vad tycker ni?

Blir väl lite meta denna tråden, kommentera på Flashback om en pod som kommenterar Flashback. Meta är nice.

Fantastiskt har lyssnat på alla avsnitt och bara älskar det, skrattar mig gråtande på kontoret
Citera
2022-01-05, 12:58
Medlem
MolotovEscobars avatar
Så, vad tror ni att deras show kommer innehålla? Ska ni gå? Är det något ni önskar tas med i showen?

Jag vill att Emma sjunger "Estonia"!
Citera
2022-01-05, 12:59
Medlem
Imorse var Ina och Emma med på tv4 morgon och pratade om showen. De nämnde att showen avhandlar en tråd men de nämnde inte vilken. Vad tror ni? Med tanke på bilderna de har till showen kanske det är en stor semestertråd? Eller roadtrip?

Eller är bara bilderna för att de själva ska på turné.. Ajja. Den som lever får väl se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in