2022-01-03, 13:24
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyckeboby
....njaaa, det beror på betraktaren som sagt...minns ju hur tokig det ansågs att den där mannen som hade galvaniska strömmar i huvet var....nuet med alla parametrar avgör vad som är något att förhålla sig till eller inte, inte vad som är sant...
Keh?
Citera
2022-01-03, 13:35
Medlem
lyckebobys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Keh?
...de var på 80 talet, en man blev inte trodd när han beskrev sin upplevelse, kommer inte ihåg hans namn....de gapskrattade åt honom, det skrevs i tidningar att han var tokig...

Nu låter det annorlunda....

Oral galvanism
Amalgamfyllningar framkallar elektrisk spänning i munnen. Elektriciteten ger upphov till smärta, trötthet, yrsel, koncentrationssvårigheter och flera andra symtom.12 nov. 2019

..du får googla lite.

Ett exempel bara...
Citera
2022-01-03, 13:39
Medlem
constants avatar
Citat:
...de var på 80 talet, en man blev inte trodd när han beskrev sin upplevelse, kommer inte ihåg hans namn....de gapskrattade åt honom, det skrevs i tidningar att han var tokig...

Oral galvanism
Amalgamfyllningar framkallar elektrisk spänning i munnen. Elektriciteten ger upphov till smärta, trötthet, yrsel, koncentrationssvårigheter och flera andra symtom.12 nov. 2019

..du får googla lite.

Ett exempel bara...
Ett exempel som jag tror saknar vettiga evidens, alltså att det skulle orsaka sjukdom. Men visst, det kanske framkallar spöken i din hjärna.
Citera
2022-01-03, 13:39
Medlem
hippilis avatar
Citat:

Oral galvanism

..du får googla lite.

Ett exempel bara...
Nu hänger jag inte med här. Med strömmen blev han ett spöke?
Citera
2022-01-03, 13:42
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Nu hänger jag inte med här. Med strömmen blev han ett spöke?
Det var föregångaren till bildskärmssjuka som sedan blev strålsjuka av 3G och som nu är strålsjuka av 5G...

Kopplingen till spöken är att det handlar om fantasier, hallucinationer och vanföreställningar.

Bästa bot är kunskap, efter det psyk.
Citera
2022-01-03, 13:51
Bannlyst
Hur kan vuxna människor tro på att människor traskade runt på månen vid 6 tillfällen för ett halvsekel sedan??
Det förundrar mig betydligt mer än att någon tror på spöken!
Citera
2022-01-03, 13:54
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Hur kan vuxna människor tro på att människor traskade runt på månen vid 6 tillfällen för ett halvsekel sedan??
Det förundrar mig betydligt mer än att någon tror på spöken!
För att det kryllar av evidens för våra månfärder.

Pallar du inte det finns det en egen tråd för ämnet.
Citera
2022-01-03, 16:15
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det var föregångaren till bildskärmssjuka som sedan blev strålsjuka av 3G och som nu är strålsjuka av 5G...

Kopplingen till spöken är att det handlar om fantasier, hallucinationer och vanföreställningar.

Bästa bot är kunskap, efter det psyk.
Ahaaa då är jag med. Ja det är fantasier, hallisar och vanföreställningar kan inte vara något annat.

Kommer ihåg några som var här på besök, gården är ju gammal och under åren garanterat dödsfall och folk som skadat sej. Huset är i trä och dom som var här fick panik när det knaka knarra och knäpper i trät, gardiner rör sej och även dörrar, lampor kan göra ett kort blinkande och dom blev rädda och ville inte vara kvar även om dom fick förklaring på att det är så i gamla hus med sättningar och vind drag och att belysningen kan göra ett kort blinkande är för att den strömmen gör jag själv och det är ett reä som växlar.

Dom ville aldrig mer komma hit igen så jag var ju tvungen att spä på om mer grejer som hänt och stads folk är verkligen lättlurade.
Citera
2022-01-04, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson

Jag har inte hört talas om någon dimension eller fält som skulle vara tids- och riktningslösa så det får du förklara närmare om du vill ha input på. Som jag skrev i mitt förra inlägg så tror jag att effekten mellan partiklar som tycks ske direkt är något som enbart finns mellan dessa partiklar på kvantnivå, alltså inget som på något sätt, som vi vet idag i alla fall, skulle kunna föras över eller appliceras på molekyler eller föremål i någon större skala.

Då jag inte sett några övertygande evidens för övernaturliga fenomen så tror jag inte heller att remote viewing är något som verkligen existerar.
Jag trodde faktiskt att du var en riktig person, så fel man kan ha. Det är tydligt att du inte vill utveckla dina tankar, så vi stannar här.
Citera
2022-01-04, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Jag trodde faktiskt att du var en riktig person, så fel man kan ha. Det är tydligt att du inte vill utveckla dina tankar, så vi stannar här.

Vad är ditt problem? Jag har varit tålmodig och svarat utförligt på alla dina frågor. Är det något av mina svar du inte förstår så får du väl i så fall förklara vad?

Och vad är dina kriterier för en riktig person om jag får fråga? Är det bara troende som passar in där?

Jag trodde du var seriöst nyfiken och ville ha seriösa svar, jag hade tydligen fel...
Citera
2022-01-04, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Vad är ditt problem? Jag har varit tålmodig och svarat utförligt på alla dina frågor. Är det något av mina svar du inte förstår så får du väl i så fall förklara vad?

Och vad är dina kriterier för en riktig person om jag får fråga? Är det bara troende som passar in där?

Jag trodde du var seriöst nyfiken och ville ha seriösa svar, jag hade tydligen fel...
Trodde det samma om dig. Men i denna tråden är det som i alla andra trådar. Mina frågor förblir obesvarade. Det är den kognitiva dissonansen som sätter in?Jag har funderat på att märka mina frågor med ett nummer. Så jag kan påminna er om att svara mig, men det kvittar. Är ni inte intresserade av svar. Så är det så.
Citera
2022-01-04, 23:31
Medlem
Citat:
Trodde det samma om dig. Men i denna tråden är det som i alla andra trådar. Mina frågor förblir obesvarade. Det är den kognitiva dissonansen som sätter in?Jag har funderat på att märka mina frågor med ett nummer. Så jag kan påminna er om att svara mig, men det kvittar. Är ni inte intresserade av svar. Så är det så.

Jag har nu kollat igenom hela vår konversation i denna tråden och det enda jag kan se som jag bara delvis svarat på är ditt inlägg nummer #552.

Du skrev:
Citat:
Du vet att amerikanska staten har haft program för detta och det har fungerat. Detta efter att de insåg att Ryssland hade det. Jag vet inte eller kan säga varken bu eller bå. Men det är från bra källor, så varför skulle det inte kunna vara så.

Jag undrar också om du har jobbat något på att själv få någon upplevelse? Typ prova slagruta, det har jag provat och det funkade för mig. Sen kan man prova annat, besöka hemsökta platser.
Många jobbar hårt på att vilja ha det så att det som är övernaturligt är fel. Och att vi lever i en väldigt fysisk värld. Men vet vi att det är så?

Först skriver du om "remote viewing" och att amerikanska staten haft program som fungerat och varför det inte skulle kunna vara så?

Du har dock inget frågetecken så det är lätt att ​missa men jag tar upp det jag tror om begreppet när besvarar dig.

Sen frågar du om jag själv jobbat på att få någon "upplevelse" och det är väl egentligen det enda i vår historik som jag kan hitta som jag inte utvecklat kring. Finns det något annat så får du ta upp det i ditt svar men att du anmärker så kraftigt kring enbart detta förstår jag inte.

Att jag inte tar upp det som ett direkt svar kan ju i alla fall ge en antydan till att jag inte själv provat på att få någon "upplevelse". Jag skriver dock att jag upplevt ideomotoreffekten (samma som med slagruta) med hjälp av pendel så delvis har jag svarat på frågan.

Och nej, jag har inte besökt det som kallas för hemsökta platser. Detta då jag inte tror att det skulle ge mig något och för att jag inte har obegränsat med tid. Vetenskapsmän med riktiga instrument (och då menar jag inte "spökjägare") undersöker verkligheten varje dag extremt mycket mer noggrant än spökjägare någonsin skulle kunna göra.

Du avslutar inlägget med den öppna och möjligt retoriska frågan ifall vi vet att det är så?
Och svaret är ju givetvis nej, det går inte säga med säkerhet men man får helt enkelt följa evidensen.

Så jag har svarat eller delvis svarat på alla dina frågor förutom den om hemsöka platser. Alltså en missad fråga av väldigt många besvarade... Kanske du blandar ihop mig med någon annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in